redSPOT Postpaid
redSPOT
Bagaimanakah cara saya melanggan redSPOT?
Log masuk ke ONE 1App merah
Klik Rancangan Saya dan kemudian pilih Alat Tambah
Pilih alat tambah yang dikehendaki dan klik Langgan
Nota PENTING
* Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan.
* Langganan dianggap berjaya apabila pelanggan menerima SMS pengesahan.
* RM10 akan dicaj kepada bil pelanggan apabila setiap langganan berjaya.
Langganan Berulang Bulanan redSPOT
- Apakah Perkhidmatan Nilai Tambah (VAS) berulang bulanan redSPOT baharu?
RedSPOT baharu ialah VAS berulang automatik yang menawarkan data hotspot berkelajuan tinggi 10GB@3Mbps pada hanya RM10 setiap langganan. - Adakah redSPOT VAS kekal yang ditawarkan oleh redONE ?
- Apakah Perkhidmatan Nilai Tambah (VAS) berulang bulanan redSPOT baharu?
Ya, ia tersedia untuk langganan bermula dari 19 Ogos 2021
- Di manakah saya boleh melanggan VAS berulang bulanan redSPOT?
Untuk pelanggan baharu, anda boleh melanggan VAS berulang bulanan redSPOT apabila anda mendaftar untuk talian redONE baharu atau port-in nombor untuk redONE di mana-mana Rakan Kongsi RedONE Branch dan redONE berhampiran anda.
Untuk pelanggan sedia ada, anda boleh melanggan VAS berulang bulanan redSPOT melalui empat (4) cara:
a. Hantar < ON redSPOT > ke 23388 atau
b. Mendail *123# atau
c. 1App atau
d. Hubungi Khidmat Pelanggan
- Saya menghantar < ON redSPOT > ke 23388. Bagaimanakah saya tahu bahawa langganan saya telah diaktifkan?
Anda akan menerima pemberitahuan SMS untuk memaklumkan anda bahawa langganan anda berjaya dalam masa 10 minit.
- Siapa yang boleh melanggan VAS berulang bulanan redSPOT?
VAS berulang bulanan redSPOT tersedia untuk semua pelanggan pelan redONE Hybrid tidak termasuk pelanggan M2M, FMS, MyFon, SME & Deskphone.
- Adakah terdapat sebarang caj untuk SMS yang saya hantar ke 23388?
Ya. Standard RM0.15 setiap SMS akan dicaj pada bil anda.
- Apakah yang saya dapat dengan menambah pada VAS Hotspot redSPOT?
Anda boleh menggunakan VAS redSPOT anda untuk hotspot atau tethering pada hanya RM10.
- Penggunaan hotspot atau tethering akan diambil daripada VAS redSPOT.
- Kelajuan peranti hotspot (tethering) anda adalah pada maksimum 3Mbps.
- Kuota VAS redSPOT akan tamat tempoh pada akhir bulan dan dimuat semula pada awal bulan berikutnya.
- Berapa banyak peranti boleh saya gunakan tempat liputan redSPOT secara serentak?
Tiada had kepada bilangan peranti yang boleh anda gunakan tempat liputan.
- Saya telah membeli Alat Tambahan 1 kali pada 21 September 2021. I would like to subscribe to the redSPOT monthly recurring VAS?
Langganan kepada VAS berulang redSPOT semasa RedSPOT Add-on 1 kali aktif, akan menyebabkan kuota data baki redSPOT Add-on 1 kali aktif akan DILUPASKAN. Anda dinasihatkan untuk melanggan hanya apabila kuota Add-on 1 kali redSPOT anda sebelum ini habis atau tamat tempoh.
- Bagaimanakah cara saya berhenti melanggan VAS berulang bulanan redSPOT?
Anda boleh menghubungi Khidmat Pelanggan kami untuk menyahlanggan VAS berulang bulanan redSPOT anda.
- Saya telah menamatkan langganan saya kepada VAS berulang bulanan redSPOT. Bolehkah saya melanggan VAS berulang bulanan redSPOT sekali lagi?
Ya, anda boleh melanggan semula melalui USSD *123# atau dengan menghantar < ON redSPOT > ke 23388 , melalui 1App atau dengan menghubungi Customer Care. RM10 sebulan akan dicaj pada bil anda untuk setiap langganan yang berjaya untuk VAS berulang bulanan redSPOT.
- Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya melanggan VAS berulang bulanan redSPOT?
Tidak, tiada kontrak untuk VAS berulang bulanan redSPOT. Anda boleh memilih untuk menamatkan VAS berulang bulanan redSPOT pada bila-bila masa yang anda mahu. Walau bagaimanapun, yuran langganan tidak akan diproratakan dan yuran langganan sebulan penuh akan dicaj pada bil anda.
- Saya pelanggan RP8. Bolehkah saya melanggan VAS berulang bulanan redSPOT?
Tidak, awak tak boleh. redSPOT adalah eksklusif untuk pelanggan Hybrid50U, Wira50U, Digital50U, Hybrid50R dan TFC50U sahaja.
- Saya menggunakan pelan Hybrid50U apabila saya melanggan VAS berulang bulanan redSPOT baharu pada 21 Oktober 2021. Walau bagaimanapun, saya telah meminta untuk menukar pelan semasa saya kepada pelan Amazing58 pada 28 Oktober 2021. Adakah langganan VAS berulang bulanan redSPOT saya akan diteruskan?
Tidak, redSPOT adalah eksklusif untuk pelanggan pelan Hybrid sahaja.
- Bagaimanakah pelanggan menyemak penggunaan data berulang bulanan redSPOT mereka?
Pelanggan boleh menyemak penggunaan melalui 1App atau dengan mendail *123#
- Saya telah menggunakan sepenuhnya kuota 10GB berulang bulanan redSPOT. Bolehkah saya melanggan VAS berulang bulanan redSPOT sekali lagi?
Tidak, hanya SATU (1) langganan aktif dibenarkan dalam sebulan. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli Add-on 1 kali redSPOT. Untuk setiap pembelian yang berjaya, RM10 akan dicaj pada bil anda.
- Bilakah saya boleh menggunakan kuota data tanpa had VAS berulang bulanan redSPOT?
Anda boleh menggunakan kuota data tanpa had VAS berulang bulanan redSPOT pada bila-bila masa.
- Apakah kelajuan data hotspot 10GB untuk redSPOT?
Kelajuan kuota data 10GB untuk data hotspot redSPOT adalah kelajuan tinggi pada 3Mbps.
Langganan 1 kali redSPOT
- Apakah Perkhidmatan Tambah Nilai Tambahan (VAS) 1 kali redSPOT baharu?
RedSPOT baharu ialah VAS Tambahan 1 kali yang menawarkan data hotspot berkelajuan tinggi 10GB@3Mbps pada hanya RM10 setiap pembelian.
- Adakah redSPOT VAS kekal yang ditawarkan oleh redONE?
Ya, VAS Tambahan 1 kali tersedia untuk pembelian mulai 19 Ogos 2021.
- Bagaimanakah saya boleh membeli VAS Tambahan 1 kali redSPOT?
Anda boleh membeli VAS Tambahan 1 kali ke redSPOT melalui dua (2) cara:
a. Mendail *123# atau
b. 1App
- Siapa yang boleh membeli VAS Tambahan 1 kali redSPOT?
VAS Tambahan 1 kali redSPOT tersedia untuk semua pelanggan pelan redONE Hybrid tidak termasuk pelanggan M2M, FMS, MyFon, SME & Deskphone.
- Bagaimanakah pelanggan menyemak penggunaan data 10GB Tambahan 1 kali redSPOT mereka?
Pelanggan boleh menyemak penggunaan melalui 1App atau dengan mendail *123#
- Adakah alat tambah 1 kali redSPOT boleh diperbaharui secara automatik?
Ia adalah pas tambahan sekali.
- Bilakah saya boleh menggunakan kuota data 10GB VAS Tambahan 1 kali redSPOT?
Anda boleh menggunakan kuota data 10GB VAS Tambahan 1 kali redSPOT pada bila-bila masa dan kuota data 10GB akan tamat tempoh pada penghujung bulan.
- Saya telah menggunakan kuota 10GB. Bolehkah saya membeli Add-on 1 kali redSPOT sekali lagi?
Ya, anda boleh membeli sehingga maksimum 5 kali dalam sebulan. Untuk setiap pembelian yang berjaya, RM10 akan dicaj pada bil anda.
- Apakah kelajuan data tanpa had untuk penstriman redSPOT?
Kelajuan kuota data tanpa had untuk penstriman redSPOT adalah kelajuan tinggi pada 3Mbps.
- Saya pelanggan RP8. Bolehkah saya membeli redSPOT?
Tidak, redSPOT adalah eksklusif untuk pelanggan pelan Hybrid sahaja.
- VAS berulang bulanan redSPOT baharu menawarkan 10GB data hotspot berkelajuan tinggi@3Mbps.
- Data 10GB boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data.
- VAS berulang bulanan redSPOT ialah VAS berasaskan langganan dan akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan melainkan redSPOT telah ditamatkan.
- Yuran bulanan untuk redSPOT tidak pro-rata. Pelanggan akan dicaj penuh RM10 dalam bil apabila langganan berjaya.
- Pelanggan yang mempunyai VAS berulang bulanan redSPOT yang aktif boleh membeli Add On redSPOT VAS 1 kali. Kuota akan digabungkan.
- Jika pelanggan menambah langganan VAS berulang bulanan redSPOT pada bila-bila masa dalam bulan tersebut, sebarang penggunaan sebelumnya akan dicaj pada kadar biasa dan tidak dikira di bawah baldi data redSPOT 10GB. Hanya penggunaan selepas langganan yang berjaya akan dikira di bawah baldi data VAS berulang bulanan redSPOT 10GB.
- Pelanggan boleh melanggan redSPOT VAS berulang pada bila-bila masa. Apabila pelanggan telah menggunakan sepenuhnya kuota 10GB, mereka boleh membeli Add On redSPOT VAS 1 kali.
- Kuota data 10GB redSPOT akan tamat tempoh pada penghujung bulan kalendar. Sebarang data redSPOT yang tidak digunakan tidak akan dibawa ke bulan berikutnya.
- Selepas penggunaan 100% kuota redSPOT, sebarang penggunaan Internet selanjutnya akan ditolak daripada data berkelajuan tinggi yang digabungkan, kuota Tambah Nilai Data yang tersedia. Pelanggan yang melanggan redSPOT berulang bulanan dibenarkan untuk membeli 1 kali Add-on redSPOT VAS.
- redSPOT hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Menstrim data apabila di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
- Anda hanya boleh melanggan satu (1) VAS berulang bulanan redSPOT.
- Pelanggan boleh meminta penamatan pada bila-bila masa. Kuota data berkelajuan tinggi 10GB redSPOT akan dilupuskan apabila berjaya ditamatkan. Pelanggan dinasihatkan untuk menamatkan redSPOT sebelum permulaan kitaran bil seterusnya.
- Sekiranya pelanggan menamatkan redSPOT, pelanggan akan dikenakan bayaran langganan selama satu (1) bulan penuh untuk bulan tertentu walaupun pelanggan menamatkan redSPOT pada bila-bila masa dalam bulan tersebut. Pelanggan dinasihatkan untuk menamatkan redSPOT sebelum permulaan kitaran bil seterusnya.
- redSPOT tidak boleh dipindah milik, sama ada melalui penguatkuasaan undang-undang atau sebaliknya, sama ada kepada mana-mana orang lain, entiti atau mana-mana akaun Pascabayar redONE lain.
- Promosi tidak boleh digabungkan dengan mana-mana tawaran lain melainkan dinyatakan dengan jelas.
- Promosi ini disediakan mengikut Syarat Perkhidmatan pada Borang Pendaftaran Pascabayar kami. Anda mesti mematuhi terma termasuk perihalan perkhidmatan yang berkaitan, Polisi Penggunaan Adil kami, Polisi Privasi, pelan langganan Pascabayar yang berkaitan dan terma dan syarat tambahan ini (secara kolektif, “Syarat”) yang kesemuanya tersedia di www.redonemobile.com.my
Langganan 1 kali redSPOT
- VAS Tambahan 1 kali redSPOT baharu menawarkan data hotspot berkelajuan tinggi 10GB@3Mbps pada bulan tersebut atau sehingga data digunakan sepenuhnya.
- VAS Tambahan 1 kali redSPOT ialah VAS berasaskan pembelian dan ia akan tamat tempoh pada penghujung bulan kalendar.
- Yuran pembelian untuk VAS Tambahan 1 kali redSPOT tidak pro-rata. Pelanggan akan dicaj penuh RM10 dalam bil apabila pembelian berjaya.
- Pelanggan boleh membeli VAS Tambahan 1 kali redSPOT pada bila-bila masa dalam bulan tersebut, sebarang penggunaan sebelumnya akan dicaj pada kadar biasa dan tidak dikira di bawah baldi data VAS Tambahan 1 kali redSPOT 10GB. Hanya penggunaan selepas pembelian yang berjaya akan dikira di bawah baldi data VAS Tambahan 10GB redSPOT.
- Data 10GB 4G LTE boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data.
- Apabila menggunakan hotspot, kuota data redSPOT 10GB akan digunakan terlebih dahulu.
- VAS Tambahan 1 kali redSPOT hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data hotspot apabila di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
- Pelanggan boleh membeli redSPOT pada bila-bila masa. Apabila pelanggan telah menggunakan sepenuhnya kuota 10GB, mereka boleh membeli semula VAS Tambahan 1 kali redSPOT.
- Anda boleh membeli lebih daripada satu (1) redSPOT pada satu masa. Kuota akan digabungkan.
- Anda hanya boleh membeli sehingga LIMA (5) kali maksimum VAS Tambahan redSPOT 1 kali dalam sebulan.
- redSPOT akan tamat tempoh pada penghujung bulan kalendar. Sebarang kuota yang tidak digunakan pada akhir bulan kalendar tidak akan dibawa ke bulan berikutnya
- Pelanggan yang mempunyai VAS berulang bulanan redSPOT yang aktif boleh membeli Add On redSPOT VAS 1 kali. Kuota akan digabungkan.
- Selepas penggunaan 100% kuota redSPOT, sebarang penggunaan Internet selanjutnya akan ditolak daripada data berkelajuan tinggi yang digabungkan atau kuota Tambah Nilai Data yang tersedia.