Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.
Dapatkan telefon pintar terbaharu secara PERCUMA atau pada harga terendah dengan Pelan Telefon Bundle redONE! Tawaran ini terbuka kepada pelanggan baru redONE Postpaid yang mendaftar ke pelan Smart dengan lebih data dan panggilan tanpa had. Dapatkan peranti idaman anda pada harga terendah dengan talian postpaid baharu serta rangkaian terluas redONE sekarang!

Pilih Smart Plan pilihan anda:

ATAU

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami dapat menikmati liputan rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

Untuk Pelanggan Sedia Ada (Pelan Kesetiaan)

  1. Apakah promosi ini?
    Promosi ini ialah program kesetiaan untuk memberi ganjaran kepada pelanggan redONE sedia ada dengan telefon pintar percuma apabila mereka mendaftar talian tambahan baharu.
  2. Bilakah promosi ini tersedia?
    Promosi ini bermula pada Ogos 2020 dan sah sehingga diberitahu kelak.
  3. Di manakah saya boleh menikmati promosi ini?
    Anda boleh melawati Kedai Premier redONE terdekat anda, VPS, PNC Gold, redCOOP SA, redCOOP VPS, redCOOP PSA.
  4. Adakah harga yang dinyatakan dalam halaman ini termasuk cukai perkhidmatan?
    Tidak. Harga yang dipaparkan dalam halaman ini tidak termasuk cukai perkhidmatan (kecuali untuk bayaran pendahuluan).
  5. Adakah saya perlu membayar yuran pendaftaran dan bayaran pendahuluan apabila saya mendaftar untuk pelan Pascabayar Pintar di bawah promosi ini?
    Ya.
  6. Bagaimanakah saya tahu sama ada saya layak untuk promosi ini?
    Promosi ini sah untuk RM50 dan ke atas, dan RM38 dan RM40 dan ke atas pelanggan akaun induk dengan tempoh melebihi 12 bulan dan rekod pembayaran yang baik (Tidak disekat atau digantung dalam tempoh 3 bulan yang lalu). Setiap pelanggan akaun induk yang layak dibenarkan untuk mendaftar untuk satu (1) talian tambahan baharu (mendaftar baharu atau port-in) untuk mendapatkan satu (1) telefon pintar PERCUMA atau membelinya pada harga diskaun.
  7. Adakah terdapat tempoh kontrak untuk pelan di bawah promosi ini?
    Tempoh kontrak untuk talian tambahan adalah selama 24 bulan, manakala tempoh kontrak untuk akaun induk akan ditetapkan semula kepada 24 bulan.

Untuk Pelanggan Baharu (Smart Plans)

  1. Apakah maksud promosi ini?
    Ini ialah promosi pakej peranti dan pelan pascabayar eksklusif. Anda boleh mendapatkan peranti atau telefon pintar PERCUMA atau membelinya pada harga diskaun apabila anda melanggan pelan redONE Smart68 atau Smart38.
  2. Berapa lama tempoh promosi?
    Promosi ini bermula dari Januari 2022 sehingga diberitahu kelak.
  3. Di manakah saya boleh mendaftar untuk promosi ini?
    Anda boleh mendaftar di mana-mana RedONE Premier Shop, PNC Gold & RedONE Cawangan.
  4. Siapakah yang layak untuk mendaftar untuk promosi ini?
    Semua port peribadi dan MNP baharu dalam nombor (tidak termasuk M2M).
  5. Saya adalah pelanggan RP8 sedia ada dengan baki kontrak 3 bulan. Adakah saya dibenarkan mendaftar untuk promosi bundle telefon ini?
    Tidak, awak tak boleh. Walau bagaimanapun, anda boleh mendaftar untuk talian atau port baharu dalam nombor untuk menikmati tawaran ini.
  6. Adakah Yuran Pendaftaran diperlukan untuk promosi ini?
    Ya, anda perlu membayar Yuran Pendaftaran RM50 untuk mendaftar untuk pelan Smart68 atau Smart38.
  7. Adakah terdapat sebarang bayaran pendahuluan peranti diperlukan untuk promosi ini?
    Tiada bayaran pendahuluan diperlukan untuk peranti. Peranti ini diberikan kepada anda secara PERCUMA apabila anda melanggan pelan RedONE Smart68 atau Smart38 Pascabayar.
  8. Adakah sebarang bayaran pendahuluan diperlukan untuk promosi ini?
  • Pelan SMART38 memerlukan bayaran pendahuluan sebanyak RM180. Kredit akan diimbangi dalam bil bulanan pelanggan selama 12 bulan pada RM15 sebulan.
  • Pelan SMART68 memerlukan bayaran pendahuluan sebanyak RM300. Kredit akan diimbangi dalam bil bulanan pelanggan selama 12 bulan pada RM25 sebulan.
  1. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk promosi ini?
    Ya, promosi ini tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
  2. 10.Mengapakah saya perlu menandatangani kontrak untuk menikmati promosi ini?
    Ini ialah peranti bersubsidi dan promosi pakej pelan Pascabayar daripada redONE dan kontraknya adalah untuk memastikan anda kekal sebagai pelanggan redONE untuk tempoh masa yang ditetapkan.
  3. Saya telah mendaftar untuk promosi ini. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi kuota data bulanan yang digabungkan?
  • Pelan SMART38: Sebaik sahaja anda telah melebihi kuota data dibundel bulanan, sambungan data anda akan dikurangkan kepada maksimum 64kbps, bergantung pada lokasi dan keadaan rangkaian semasa anda.
  • Pelan SMART68: Sebaik sahaja anda telah melebihi kuota data dibundel bulanan, sambungan data anda akan dikurangkan kepada maksimum 3Mbps, bergantung pada lokasi dan keadaan rangkaian semasa anda.
  1. Bolehkah saya memasukkan nombor saya daripada operator telekomunikasi lain untuk menikmati tawaran ini?
    Ya awak boleh. Pelan Smart68 dan Smart38 Postpaid tersedia untuk semua pengguna port-in MNP (Kecuali pelanggan M2M).
  2. Permintaan port-in MNP saya gagal. Bagaimanakah saya boleh mendapatkan semula bayaran pendahuluan dan deposit yang telah dibayar?
    Anda perlu kembali ke Cawangan atau Rakan Kongsi redONE yang mendaftarkan talian port-in untuk bayaran balik.
  3. Selepas saya mendaftar untuk promosi ini, adakah saya dibenarkan untuk menaik taraf kuota data bulanan saya?
    Tidak, anda tidak boleh meningkatkan kuota data bulanan anda. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli Tambah Nilai Data untuk menikmati kelajuan 4G LTE sebaik sahaja anda telah menggunakan sepenuhnya kuota data bulanan pelan anda.
  4. Apakah yang berlaku jika saya menamatkan talian Pascabayar saya dalam tempoh kontrak?
    Anda akan dikenakan penalti penamatan awal mengikut kontrak yang anda tandatangani.
  5. Pelan ini disertakan bersama redVIDEO, data manakah yang akan digunakan dahulu?
    Jadual di bawah ialah keutamaan penggunaan data:

Pertama

Penggunaan Data

Pelan

Smart38

Smart68

1st

redDAILY(1.5GB/hari)

PembelianredVIDEO, redSOCIAL, FREE redSTUDY, redMUSIC

2nd

PembelianredVIDEO, redSOCIAL, FREE redSTUDY, redMUSIC

30GB dibundel 4G LTE Data Berkelajuan Tinggi

3rd

Kombo data berkelajuan tinggi 20GB 4G LTE

Pembelian Data Top Up

4th

Pembelian Data Top Up

redDATA

5th

Internet Asas @64kbps

Internet Asas @64kbps

17. Bagaimanakah saya boleh menyemak ketersediaan stok di Cawangan atau Rakan Kongsi redONE?
Adakah maklumat ini akan tersedia di tapak web redONE anda?
Tidak, maklumat itu tidak tersedia dalam laman web redONE. Sila masuk ke Cawangan redONE terdekat atau Rakan Kongsi redONE untuk menyemak ketersediaan stok.

18. Apakah tempoh jaminan peranti?
Semua peranti disertakan dengan tempoh waranti pengeluar 1 tahun standard.

19. Adakah kita boleh memilih warna telefon PERCUMA?
Ya, dan warna adalah tertakluk kepada ketersediaan.

20. Jika telefon saya rosak, di manakah saya boleh pergi untuk membaikinya?
Untuk sebarang pertanyaan selepas jualan, pelanggan mesti merujuk kepada pengilang dan melawat Pusat Sokongan yang dibenarkan.Naik Taraf Talian Master

Untuk Pelanggan Sedia Ada (Naik Taraf Talian Master)

  1. Apakah maksud tawaran ini?
    Ini adalah promosi untuk membolehkan pelanggan setia Akaun Induk Pascabayar redONE menaik taraf kepada pelan himpunan peranti dengan peranti yang menarik.
  2. Berapa lama tawaran ini?
    Promosi ini akan bermula pada 11 September 2023 sementara stok masih ada.
  3. Di manakah saya boleh mendaftar untuk rancangan ini?
    Anda boleh mendaftar di mana-mana rakan kongsi RedONE Branch dan RedONE Premier Shop berhampiran anda.
  4. Siapakah yang layak untuk mendaftar untuk rancangan ini?
    Pelanggan Master Line dengan keperluan berikut layak:
  • tempoh lebih daripada 12 bulan (berdasarkan tarikh permulaan tarikh pendaftaran pelan asal atau tarikh port-in berjaya MNP).
  • Good Pay Master (Tidak disekat atau digantung dalam tempoh 3 bulan yang lalu
  • Talian Master semasa atau talian tambahan semasa mestilah dalam mod aktif. Sebarang bentuk penggantungan atau sekatan adalah tidak dibenarkan.
  • Tiada dikontrak
  • Tiada talian Program Peranti Kesetiaan berkontrak.
  • Berapakah bilangan telefon pintar percuma yang boleh saya perolehi di bawah promosi ini?
    Pelanggan talian Master yang layak boleh menaik taraf talian mereka untuk layak mendapat 1 (satu) telefon pintar percuma.
  1. Adakah bayaran pendaftaran diperlukan untuk promosi ini?
    Tidak, Yuran Pendaftaran tidak diperlukan. Walau bagaimanapun, yuran pemprosesan sekali sebanyak RM50 akan dikenakan pada bil redONE anda.
  2. Adakah terdapat sebarang Bayaran Pendahuluan yang diperlukan untuk promosi ini?
    Tidak, tiada bayaran pendahuluan diperlukan.
  3. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?
    Ya, promosi ini tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
  4. Selepas saya mengambil promosi ini, adakah saya dibenarkan menukar pelan saya?
    ya. Anda dibenarkan menukar kepada mana-mana pelan standard selepas anda memenuhi tempoh kontrak anda.

Peranti Percuma (SMART68, SMART58, SMART38)

  1. Saya tidak mahu peranti PERCUMA. Bolehkah saya menukarnya dengan wang tunai?

    Peranti ini diberikan kepada anda PERCUMA dan tidak boleh ditukar kepada wang tunai.
  2. Bagaimanakah saya boleh menyemak stok di redONE Premier Shops?
    Adakah maklumat ini akan tersedia di laman web redONE anda?

    Tidak, maklumat itu tidak tersedia dalam laman web redONE. Sila pergi ke Cawangan redONE atau rakan niaga Premier Shop terdekat untuk menyemak stok.
  3. Apakah tempoh waranti peranti?

    Semua peranti disertakan dengan tempoh waranti pengilang standard selama 1 tahun.
  4. Jika peranti saya rosak, ke manakah saya boleh pergi untuk pembaikan?

    Untuk sebarang pertanyaan selepas jualan, pelanggan mesti merujuk kembali kepada pengilang dan melawat laman.

redCALL (SMART58, SMART58, SMART38,SMART68)

  1. Apakah itu redCALL?

    redCALLialah Khidmat Nilai Tambah (VAS) yang membolehkan pelanggan yang sering membuat panggilan untuk membuat panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  2. Adakah saya perlu mengaktifkan / melanggan redCALL?

    Tidak,redCALLakan diaktifkan secara automatik apabila pelan Postpaid SMART68, SMART58 dan SMART38 anda telah berjaya didaftarkan.
  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL . Bolehkah saya membatalkannya?

    Tidak, anda tidak boleh membatalkan perkhidmatanredCALL. Ia digabungkan secara kombo dengan pelan Postpaid SMART68, SMART58 dan SMART38 untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  4. Adakah panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian boleh digunakan semasa saya di merayau di luar negara?

    Panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian hanya sah untuk panggilan domestik di dalam Malaysia sahaja.
  5. Adakah panggilan suara tanpa had termasuk panggilan ke talian tetap cth. 03 nombor?

    Ya. Panggilan suara tanpa had termasuk semua panggilan domestik ke nombor mudah alih dan nombor talian tetap di Malaysia. Panggilan ke nombor khas dikecualikan.
  6. Adakah terdapat Polisi Penggunaan Saksama untuk panggilan suara tanpa had?

    Ya. Panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian tertakluk pada Polisi Penggunaan Saksama kami, yang akan dikenakan jika penggunaan anda melebihi 100 jam sebulan.
  7. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi “Fair Usage Policy” untuk panggilan tanpa had?
    Anda boleh terus menghubungi nombor rangkaian lain pada RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.

redDATA (SMART50, SMART68)

  1. Apakah itu redDATA yang baharu?

    redDATAialah VAS baharu yang menawarkan data tanpa had kelajuan @6Mbps setiap hari sehingga akhir bulan.
  2. Adakah saya perlu mengaktifkan / melanggan redDATA?

    Tidak,redDATAakan diaktifkan secara automatik apabila pelan Postpaid SMART50 atau SMART68 anda telah berjaya didaftarkan.
  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redDATA. Bolehkah saya membatalkannya?

    Tidak, anda tidak boleh membatalkan perkhidmatanredDATA. Ia digabungkan secara kombo dengan pelan Postpaid SMART50 atau SMART68 untuk anda menikmati data tanpa had untuk semua penggunaan data.
  4. Apa yang akan terjadi jika saya telah melebihi Polisi Penggunaan Saksama untuk panggilan tanpa had?

    Penggunaan data seterusnya akan lambat sehingga maksimum 64kbps
  5. Bagaimanakah pelanggan menyemak baki data redDATA mereka?
    Pelanggan boleh menyemak penggunaan melalui 1App.
  6. Bilakah saya boleh menggunakan kuota data redDATA?
    Anda boleh menggunakan data redDATA pada bila-bila masa. Data redDATA akan tamat tempoh pada akhir bulan.
  7. Apakah kelajuan data untuk penstriman?
    Kelajuan kuota data redDATA dihadkan pada 3Mbps. Anda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G

Untuk Pelanggan Baru (Pelan Smart)

  1. Ini ialah promosi eksklusif telefon pintar digabungkan secara kombo dengan pelan postpaid. Pelanggan akan mendapat peranti atau telefon pintar PERCUMA atau boleh membelinya pada harga diskaun apabila anda langgan pelan Smart68 atau Smart38 redONE.
  2. Promosi ini bermula sekarang sehingga diberitahu kelak.
  3. Pelanggan boleh mendaftar di mana-mana Kedai Premier redONE, PNC Gold, redCOOP VPS & Cawangan redONE.
  4. Semua nombor baharu dan MNP port-masuk (tidak termasuk M2M) layak untuk daftar untuk promosi ini.
  5. Yuran Pendaftaran RM50 untuk mendaftar pelan Smart68 atau Smart38 adalah diperlukan.
  6. Tiada bayaran pendahuluan diperlukan untuk telefon pintar. Telefon pintar yang diberikan kepada anda adalah PERCUMA apabila anda berdaftar dengan pelan redONE Smart68 dan Smart38.
  7. Bayaran pendahuluan yang diperlukan untuk promosi ini adalah seperti berikut:
    • Pelan Smart38 memerlukan bayaran pendahuluan sebanyak RM180. Kredit tersebut akan ditolak daripada bil bulanan pelanggan pada RM15 sebulan selama 12 bulan.
    • Pelan Smart68 memerlukan bayaran pendahuluan sebanyak RM300. Kredit tersebut akan ditolak daripada bil bulanan pelanggan pada RM25 sebulan selama 12 bulan.
  1. Promosi ini tertakluk pada tempoh kontrak 24 bulan.
  2. Promosi bundle telefon pintar dan pelan Postpaid ini telah disubsidikan oleh redONE dan kontrak itu bertujuan untuk memastikan anda setia menjadi pelanggan redONE untuk tempoh masa yang telah ditetapkan.
  3. Pelan Postpaid Smart68 dan Smart38 boleh dilanggan oleh semua pengguna bukan M2M.
  4. Anda perlu membayar penalti penamatan awal seperti yang dinyatakan dalam kontrak yang telah anda tandatangani jika hendak menamatkan pelan postpaid yang masih dalam tempoh kontrak.
  5. Penggunaan data adalah seperti berikut:

Keutamaan

Penggunaan Data

Pelan

Smart38

Smart68

Pertama

redVIDEO (1.5GB/hari)

Pembelian redVIDEO, redSOCIAL, dan redSTUDY, redMUSIC

Ke-2

Pembelian redVIDEO, redSOCIAL, dan redSTUDY, redMUSIC

30GB data 4G LTE kelajuan tinggi bundle

Ke-3

Kombo data berkelajuan tinggi 20GB 4G LTE

Pembelian Data Top Up

Ke-4

Pembelian Data Top Up

redDATA

Ke-5

Internet Asas @64kbps

Internet Asas @64kbps

Untuk Pelanggan Sedia Ada (Pelan Loyalty)

  1. Promosi ini adalah program kesetiaan untuk menghadiahi pelanggan redONE sedia ada dengan telefon pintar apabila mereka daftar talian tambahan baharu.
  2. Promosi ini bermula pada 11 September 2023 dan sah sehingga diberitahu kelak.
  3. Harga tawaran istimewa peranti adalah berdasarkan ketersediaan stok semasa.
  4. Pelan ini boleh didapati di Cawangan redONE, Kedai Premier redONE, VPS, PNC Gold, redCOOP SA, redCOOP VPS, redCOOP PSA.
  5. Tidak. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan (kecuali Pembayaran Pendahuluan).
  6. Yuran pendaftaran dan pembayaran pendahuluan adalah diperlukan untuk mendaftar pelan postpaid Smart dibawah promosi ini.
  7. Promosi ini sah untuk pelanggan akaun Master pelan RM40 dan ke atas dan RM38 dan ke atas dengan tempoh langganan lebih daripada 12 bulan dan mempunyai rekod pembayaran yang baik (Tidak disekat atau digantung dalam masa 3 bulan sebelumnya). Setiap pelanggan akaun Master yang layak dibenarkan untuk mendaftar satu (1) talian tambahan baharu (daftar nombor baharu atau port-in MNP) untuk mendapatkan satu (1) telefon pintar PERCUMA atau membelinya pada harga diskaun.
  8. Hanya talian yang berjaya didaftarkan atau dipindahkan ke pelan Smart58 atau Smart38 layak menerima telefon pintar percuma.
  9. Tempoh kontrak untuk talian tambahan ialah 24 bulan, manakala tempoh kontrak untuk akaun Master akan diset semula kepada 24 bulan.
  10. Pengebilan individu dibenarkan.
  11. Akaun Master tidak dibenarkan menurunkan taraf/ menaik taraf selepas akaun Master menerima tawaran ini.
  12. MNP TOS TIDAK dibenarkan untuk program ini.
  13. Korporat, M2M dan Warga Asing tidak dibenarkan mengikuti program ini

Untuk Pelanggan Sedia Ada (Naik Taraf Talian Master)

  1. Promosi ini ialah program kesetiaan untuk memberi ganjaran kepada pelanggan akaun redONE Master sedia ada dengan telefon pintar percuma apabila mereka mendaftar talian tambahan baharu.
  2. Promosi ini bermula pada 11 September 2023 dan sah sehingga diberitahu kelak.
  3. Promosi ini boleh didapati di mana-mana Cawangan redONE dan Kedai Premier.
  4. Harga yang dipaparkan dalam halaman ini tidak termasuk cukai perkhidmatan.
  5. Naik Taraf Talian Master adalah sah untuk pelanggan talian Master yang aktif dengan:
    1. tempoh lebih daripada 12 bulan (berdasarkan tarikh permulaan tarikh pendaftaran pelan asal atau tarikh MNP port-masuk berjaya).
    2. Untuk Pelanggan komitmen bulanan RM28 ke atas akaun Master sahaja
    3. Pembayaran yang baik (Tidak disekat atau digantung dalam tempoh 3 bulan yang lalu)
    4. Akaun Master mestilah dalam mod aktif. Sebarang bentuk penggantungan atau sekatan adalah tidak dibenarkan.
    5. Tidak dikontrak.
    6. Tiada talian tambahan Loyalty Device Program yang dikontrakkan.
  6. Setiap pelanggan talian Master yang layak dibenarkan untuk menaik taraf pelan mereka kepada Smart68 untuk layak menerima 1 (satu) telefon pintar 4G LTE percuma.
  7. Hanya talian yang berjaya ditukar kepada pelan Smart68 layak menerima telefon pintar percuma.
  8. Pelanggan Akaun Master yang menerima tawaran ini, tempoh kontrak Akaun Master akan dikontrakkan semula kepada 24 bulan.
  9. Individual billing TIDAK dibenarkan.
  10. Akaun Master tidak dibenarkan menurunkan taraf pelan/ menaik taraf pelan selepas akaun Master menerima tawaran ini.
  11. Akaun Master tidak boleh menurunkan taraf pelan apabila masih dikontrak kepada pelan Smart68.
  12. MNP TOS TIDAK dibenarkan untuk program ini.
  13. Yuran Pemprosesan RM50 akan dibayar kepada rakan niaga yang mengemukakan permintaan Pelan Perubahan.
  14. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan yang akan dikenakan pada bil bulanan anda.
  15. Bayaran akses bulanan untuk pelan SMART68 hanya sah untuk kombo data berkelajuan tinggi, redDATAgabungan dan panggilan suara tanpa had kesemua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  16. redCALLdanredDATAadalah kombo dengan pelan Smart68 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kedalam bil untukredCALL.
  17. Kombo data berkelajuan tinggi, kombo redDATAdan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia hanya boleh digunakan secara domestik di dalam Malaysia sahaja. Perayauan dan IDD akan dicaj berdasarkan kadar Pay-Per-Use (PPU).
  18. Yuran akses bulanan untuk pelan Smart68 akan dicaj penuh yuran komitmen sebulan.
  19. Jika pelanggan ingin menamatkan pelan, bil terakhir tidak akan dipro-ratakan. Anda akan dicaj penuh yuran komitmen sebulan.
  20. Setelah data berkelajuan tinggi bulanan digunakan sepenuhnya 100%, penggunaan seterusnya akan ditolak dari data internet asas yang dihadkan pada kelajuan 3Mbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Data Top Up untuk terus melayari Internet berkelajuan tinggi.
  21. Kelajuan redDATAdihadkan sehingga 6Mbps sahaja.

redCALL (Smart58, Smart50 , Smart38 and Smart68 plan)

  1. redCALLadalah khidmat nilai-tambah yang menawarkan panggilan suara tanpa had to semua rangkaian dan hanya boleh digunakan di dalam Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas adalah dikecualikan.
  2. Khidmat nilai-tambahredCALLadalah bergabung dengan pelan Postpaid SMART68, SMART58, SMART50 and SMART38 BAHARU dan bukan pilihan. RM10 akan dicaj kedalam bil setiap bulan.
  3. Panggilan suara tanpa had merangkumi:
    1. Semua panggilan domestic ke redONE Postpaid, redONE Prepaid dan pengendali mobil yang lain.
    2. Semua panggilan domestic ke talian tetap nasional.
  4. Panggilan tanpa had tidak termasuk:
    1. Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC
    2. Panggilan ke nombor khas dan premium
    3. Panggilan video
    4. Panggilan IDD
  5. Khidmat nilai-tambahredCALLakan diperbaharui setiap 1hb pada setiap bulan
  6. Jika seorang pelanggan ingin menukar pelan dari SMART68, SMART58, SMART50 and SMART38 ke pelan lain, langgan keredCALLakan dilanjutkan secara automatik kecuali pelan baru adalah Amazing8 atau RP8.
  7. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia tidak boleh:
    1. Dijual, disewa atau digunakan kecuali untuk panggilan oleh individu ke pengguna rangkaian lain di Malaysia.
    2. Digunakan untuk panggilan rerouting (Sambungan dengan peranti/software/aplikasi).
    3. Digunakan sebagai peranti switch yang boleh mengakibatkan talian terbuka untuk berjam.
    4. Digunakan untuk beberapa panggilan secara serentak atau panggilan conference.
    5. Digunakan sebagai call center atau pemasaran telefon.
    6. Digunakan untuk masa yang panjang, dail automatik dan komunikasi mesin-ke-mesin.

redDATA (SMART68)

  1. VAS baharu redDATA ulangan bulanan menawarkan data tanpa had @6Mbps setiap hari sehingga akhir bulan.
  2. redDATA adalah kombo dengan pelan SMART68 dan bukan pilihan.
  3. Data tanpa had boleh digunakan untuk semua servis data.
  4. redDATA hanya boleh digunakan secara domestik di dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data ketika berada di luar negara adalah tertakluk pada caj data perayauan. Pelanggan akan dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh rakan operator perayauan redONE untuk penggunaan data ketika merayau dengan rakan perayauan luar negara redONE
  5. redDATA akan diperbaharui secara automatik pada 1 haribulan setiap bulan.
  6. Data redDATA akan tamat pada akhir bulan. Sebarang data redDATA yang tidak digunakan tidak akan dibawa ke bulan hadapan
  7. Sekiranya pelanggan ingin menukar pelan langganan dari SMART68 ke pelan lain, langganan redDATA akan ditamatkan secara automatik.
  8. Setelah kuota redDATA telah digunakan sepenuhnya 100%, penggunaan internet yang seterusnya akan ditolak daripada kuota Data Top Up sedia ada atau kelajuan internet anda akan dikurangkan.
  9. Data tanpa had terhad untuk kegunaan peribadi pengguna dan tidak oleh dikongsi dengan orang lain atau mana-mana peranti (termasuk SIM boxes atau mobile hotspot) dan tertakluk kepada Polisi Penggunaan Saksama redONE.
  10. Perkhidmatan data tertakluk kepada had rangkaian dan ketersediaan serta kemampuan peranti. Kelajuan muat turun dan kapasiti data pelanggan akan berbeza dan mungkin perlahan atau terjejas disebabkan jarak dengan Menara mobile kami. Kapasiti menara mobile, sumber muat turun, jenis dan kualiti telefon bimbit dan rangkaian liputan internet adalah berdasarkan Polisi Penggunaan Saksama (FUP). Untuk info lanjut, sila layari https://www.redonemobile.com.my/legal/fair_use_policy
  11. redDATA tidak boleh ditukar milik, sama ada melalui undang-undang atau sebaliknya, kepada orang perseorangan, entiti atau kepada akaun redONE Postpaid yang lain.
  12. Kami berhak pada bila-bila masa tanpa bertanggungjawab pada anda ataupun pihak ketiga untuk menyekat, menghentikan atau memutuskan pelan dan servis sekiranya penggunaan anda:
    • Menunjukkan penggunaan berlebilan atau mempunyai beban yang luar biasa pada rangkaian.
    • Digunakan untuk aktiviti menyalahi undang-undang atau disyaki melakukan aktiviti penipuan.
    • Tidak mengikut Polisi Penggunaan Saksama redONE (di https://www.redonemobile.com.my/legal/fair_use_policy)
    • Digunakan untuk tujuan komersial atau bukan peribadi
  13. Promosi ini disediakan mengikut Syarat Perkhidmatan di Borang Pendaftaran Postpaid kami. Anda mesti mematuhi terma tersebut termasuk penerangan perkhidmatan yang berkaitan, Polisi Penggunaan Saksma, Polisi Privasi, pelan langganan Postpaid yang berkaitan dan terma dan syarat tambahan ini (secara kolektif, “Terma”) yang semuanya boleh didapati di redONE.com.my

redDAILY

  1. Tawaran penggunaan harian redDAILY (kelajuan tanpa had) setiap hari sehingga pada penghujung bulan atau sehingga kuota data redDAILY digunakan sepenuhnya. Selepas pelanggan menggunakan sepenuhnya kuota harian, mereka boleh membeli VAS Tambahan berkelajuan tinggi atau Data Tambahan.
  2. Kuota redDAILY boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data di Malaysia.
  3. redDAILY dipakejkan dengan pelan postpaid SMART58 dan SMART38 baru dan bukan pilihan.
  4. Data harian pelan SMART58 dan SMART38 yang tersedia adalah seperti berikut:

SMART38

SMART58

1.5GB sehari

2GB sehari

  1. Kuota harian redDAILY akan tamat pada penghujung hari pada jam 11.59pm setiap hari.
  2. redDAILY akan diperbaharui secara automatik pada 1 hari bulan setiap bulan.
  3. Kuota redDAILY akan tamat tempoh pada setiap penghujung bulan.
  4. redDAILY hanya boleh digunakan secara domestik di dalam rangkaian Malayasia sahaja. Untuk penggunaan data apabila berada di luar negara adalah tertakluk pada caj data perantauan. Pelanggan akan dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perantauan redONE untuk penggunaan data perantau semasa dengan rakan kongsi perantauan luar negara redONE.
  5. Seandainya pelanggan ingin menukar pelan yang dilanggan dari SMART68, SMART58, SMART38 ke pelan yang lain, langganan untuk redDAILY akan dibatalkan secara automatik.
  6. Selepas penggunaan 100% kuota harian redDAILY, untuk sebarang penggunaan internet yang seterusnya akan ditolak dari kombo data kelajuan tinggi atau data tambahan sedia ada.
English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM