Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.
Adakah anda bimbang untuk mengembangkan perniagaan anda sambil perlu menjimatkan perbelanjaan? Kini anda boleh pastikan kos anda rendah sambil memajukan perniagaan anda dengan pelan tapa had redONE Postpaid BIZ40! Pelan ini adalah eksklusif untuk pemilik perniagaan dan mempunyai internet tapa had dan panggilan tapa had di atas rangkaian terluas redONE pada hanya RM40 sebulan!

* Untuk senarai penuh negara dan caj panggilan masing-masing, sila semak di sini. *Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan, hanya terpakai untuk pengguna Pascabayar redONE.

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami boleh menikmati liputan rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

  1. Apakah tawaran ini?
    Tawaran ini adalah pelan eksklusif untuk pelanggan yang merupakan pemilik perniagaan yang memerlukan data tinggi atau panggilan suara tanpa perlu berbelanja lebih.
  2. Berapa lamakah tawaran ini?
    Tawaran ini bermula 02 October 2023 sehinnga diberitahu kelak.
  3. Di manakah saya boleh mendaftar untuk pelan ini?
    Anda boleh mendaftar di mana-mana Pejabat Cawangan redONE atau Rakan niaga redONE.
  4. Siapa yang layak untuk mendaftar untuk pelan ini?
    Semua syarikat Sendirian Berhad dan Enterprise boleh menerima tawaran ini.
  5. Berapakah yang perlu saya bayar semasa pendaftaran?
    • Syarikat tidak perlu membayar apa-apa semasa pendaftaran.
    • Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan sekiranya tempoh anda dengan redONE adalah kurang dari 6 bulan.
    • Sekiranya anda adalah warga asing, anda perlu membayar deposit bersamaan dengan had kredit bulanan anda.
  6. Berapa banyak talian saya boleh mendaftar untuk pelan ini?
    Minimum 3 talian untuk pendaftaran kali pertama.
  7. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?
    Ya, pelan ini tertakluk kepada kontrak 6 bulan. Jika anda menggunakan nombor premium anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
  8. Apakah tempoh sah surat LOA?
    30 hari dari tarikh LOA dikeluarkan.
  9. Apakah itu redCALL?
    redCALL ialah Khidmat Nilai Tambah (VAS) yang membolehkan pelanggan yang sering membuat panggilan untuk membuat panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  10. Adakah saya perlu mengaktifkan / melanggan redCALL?
    Tidak, redCALL akan diaktifkan secara automatik apabila pelan Postpaid BIZ40 anda telah berjaya didaftarkan.
  11. Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkah saya membatalkannya?
    Tidak, anda tidak boleh membatalkan perkhidmatan redCALL. Ia digabungkan secara kombo dengan pelan Postpaid BIZ40 untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  12. Adakah panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian boleh digunakan semasa saya di merayau di luar negara?
    Panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian hanya sah untuk panggilan domestik di dalam Malaysia sahaja.
  13. Adakah panggilan suara tanpa had termasuk panggilan ke talian tetap cth. 03 nombor?
    Ya. Panggilan suara tanpa had termasuk semua panggilan domestik ke nombor mudah alih dan nombor talian tetap di Malaysia. Panggilan ke nombor khas dikecualikan.
  14. Adakah terdapat Polisi Penggunaan Saksama untuk panggilan suara tanpa had?
    Ya. Panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian tertakluk pada Polisi Penggunaan Saksama kami, yang akan dikenakan jika penggunaan anda melebihi 100 jam sebulan.
  15. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi Polisi Penggunaan Saksama untuk panggilan tanpa had?
    Anda boleh terus menghubungi nombor rangkaian lain pada RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.
  16. Apakah itu redDATA yang baharu?
    redDATA ialah VAS baharu yang menawarkan data tanpa had @kelajuan 6Mbps setiap hari sehingga akhir bulan.
  17. Adakah saya perlu mengaktifkan / melanggan redDATA?
    Tidak, redDATA akan diaktifkan secara automatik apabila pelan Postpaid BIZ40 anda telah berjaya didaftarkan.
  18. Saya tidak mahu perkhidmatan redDATA. Bolehkah saya membatalkannya?
    Tidak, anda tidak boleh membatalkan perkhidmatan redDATA. Ia digabungkan secara kombo dengan pelan Postpaid BIZ40 untuk anda menikmati data tanpa had untuk semua penggunaan data.
  19. Adakah terdapat Polisi Penggunaan Saksama untuk data tanpa had?
    Ya, Polisi Penggunaan Saksama sebanyak 100GB ada.
  20. Apa yang akan terjadi jika saya telah melebihi Polisi Penggunaan Saksama untuk panggilan tanpa had?
    Penggunaan data seterusnya akan lambat sehingga maksimum 64kbps.
  21. Saya telah menggunakan kuota redDATA. Bolehkah saya melanggan redDATA sekali lagi?
    Tidak, hanya 1 langganan aktif dibenarkan dalam sebulan. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli Tambah Nilai Data untuk menstrim pada kelajuan tinggi.
  22. Bagaimanakah pelanggan menyemak baki data redDATA mereka?Pelanggan boleh menyemak penggunaan melalui dengan mendail *123# atau 1App.
  23. Data Tanpa Had boleh digunakan untuk apa?
    Data Tanpa Had boleh digunakan untuk SEMUA aplikasi/penggunaan dalam telefon pintar anda – layari laman web, strim video, berborak di media sosial dan sebagainya. Anda juga boleh menggunakannya dengan rangkaian 4G.
  24. Bilakah saya boleh menggunakan kuota data tanpa had redDATA?
    Anda boleh menggunakan kuota data tanpa had pada bila-bila masa. Data redDATA akan tamat tempoh pada akhir bulan.
  25. Apakah kelajuan data tanpa had untuk redDATA?
    Kelajuan untuk strim redDATA ialah 6Mbps. nda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G.
  26. Bolehkan saya menggunakan Data Tanpa Had ketika berada di luar negara?
    Tidak. Data Tanpa Had hanya boleh digunakan secara domestik sahaja. Caj perayauan standard akan dikenakan untuk penggunaan data ketika merayau di luar negara.
  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan yang akan dikenakan ke atas anda di dalam bil bulanan.
  2. Bayaran Pendahuluan dan Yuran Pendaftaran dikecualikan untuk pendaftaran talian baru dan MNP Port-in.
  3. Yuran akses bulanan untuk pelan BIZ40 hanya untuk kombo data kelajuan tinggi, kombo redDATA dan panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysian dan talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan ke nombor khas.
  4. VAS redCALL dan redDATA adalah kombo dengan pelan BIZ40 dan bukan pilihan. RM10 akan dicaj ke dalam bil anda untuk redCALL.
  5. Dalam bil pertama pelan BIZ40, kombo data akan diproratakan mengikut penggunaan data kelajuan tinggi pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:

    Nama Pelan

    Penggunaan Data 25% atau kurang

    Penggunaan Data 26% – 50%

    Penggunaan Data 51% – 75%

    Penggunaan Data 76% or more

    BIZ40

    RM7.50

    RM15

    RM22.50

    RM30

  6. Setelah 100% penggunaan kombo data kelajuan tinggi, penggunaan seterusnya akan diambil dari internet asas anda pada kelajuan 6Mbps. Pelanggan boleh membeli Data Tambahan untuk terus melayari internet pada kelajuan tinggi.
  7. Yuran Pemprosesan RM10 akan dicaj kepada bil pelanggan. Yuran Pemprosesan adalah tertakluk kepada Cukai Perkhidmatan.
  8. Yuran Pemprosesan RM10 akan dibayar kepada rakan niaga yang mengemukakan permohonan pendaftaran.


redCALL

  1. redCALLialah Khidmat Nilai Tambah (VAS) yang menawarkan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian dan hanya boleh digunakan secara domestik di dalam Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor-nombor khas adalah terkecuali.
  2. VASredCALLadalah kombo kepada pelan PostpaidBIZ40BAHARU dan ia bukanlah satu pilihan. RM10 sebulan akan dicaj ke dalam bil.
  3. Panggilan suara tanpa had termasuk:
    • Semua panggilan domestik keredONEPostpaid,redONEPrepaid dan operator mudah alih yang lain.
    • Semua panggilan domestik ke nombor talian tetap nasional.
  4. Panggilan yang DIKECUALIKANdaripada panggilan suara tanpa had termasuk:
    • Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC
    • Panggilan ke nombor khas dan premium
    • Panggilan video
    • Panggilan IDD
  5. VASredCALLakan diperbaharui secara automatik pada 1 haribulan setiap bulan.
  6. Jika pelanggan ingin menukar pelannya dari pelan PostpaidBIZ40BAHARU ke pelan lain, langgananredCALLakan ditamatkan secara automatik kecuali jika pelan baharu tersebut ialah Amazing38M, Amazing58 atau UX50.
  7. Panggilan suara ke semua rangkaian di Malaysia TIDAK boleh:
    • Dijual semula, disewa atau digunakan dengan cara lain kecuali sebagai individu yang membuat panggilan ke pengguna rangkaian lain di Malaysia
    • Digunakan untuk panggilan “rerouting” (sambungan dengan peranti / perisian / aplikasi)
    • Digunakan sebagai alat peranti yang boleh membuatkan talian dibuka selama berjam-jam. • Digunakan untuk panggilan serentak pelbagai dan panggilan persidangan.
    • Digunakan sebagai pusat panggilan dan “telemarketing”.
    • Digunakan untuk panggilan berterusan bagi tempoh masa yang panjang, dail automatik dan komunikasi mesin ke mesin.


redDATA

  1. VAS baharuredDATAulangan bulanan menawarkan data tanpa had@6Mbps setiap hari sehingga akhir bulan.
  2. redDATAadalah kombo dengan pelanBIZ40dan bukan pilihan.
  3. Data tanpa had boleh digunakan untuk semua servis data.
  4. redDATAhanya boleh digunakan secara domestik di dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data ketika berada di luar negara adalah tertakluk pada caj data perayauan. Pelanggan akan dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh rakan operator perayauan redONE untuk penggunaan data ketika merayau dengan rakan perayauan luar negara redONE.
  5. redDATAakan diperbaharui secara automatik pada 1 haribulan setiap bulan.
  6. DataredDATAakan tamat pada akhir bulan. Sebarang dataredDATAyang tidak digunakan tidak akan dibawa ke bulan hadapan
  7. Sekiranya pelanggan ingin menukar pelan langganan dariBIZ40ke pelan lain, langganan redDATA akan ditamatkan secara automatik.
  8. Setelah kuotaredDATAtelah digunakan sepenuhnya 100%, penggunaan internet yang seterusnya akan ditolak daripada kuota Data Top Up sedia ada atau kelajuan internet anda akan dikurangkan.
  9. Data tanpa had terhad untuk kegunaan peribadi pengguna dan tidak oleh dikongsi dengan orang lain atau manamana peranti (termasuk SIM boxes atau mobile hotspot) dan tertakluk kepada Polisi Penggunaan Saksama redONE.
  10. Perkhidmatan data tertakluk kepada had rangkaian dan ketersediaan serta kemampuan peranti. Kelajuan muat turun dan kapasiti data pelanggan akan berbeza dan mungkin perlahan atau terjejas disebabkan jarak dengan Menara mobile kami. Kapasiti menara mobile, sumber muat turun, jenis dan kualiti telefon bimbit dan rangkaian liputan internet adalah berdasarkan Polisi Penggunaan Saksama (FUP). Untuk info lanjut, sila layari https://www.redonemobile.com.my/legal/fair_use_policy
  11. redDATAtidak boleh ditukar milik, sama ada melalui undang-undang atau sebaliknya, kepada orang perseorangan, entiti atau kepada akaun redONE Postpaid yang lain.
  12. Kami berhak pada bila-bila masa tanpa bertanggungjawab pada anda ataupun pihak ketiga untuk menyekat, menghentikan atau memutuskan pelan dan servis sekiranya penggunaan anda:
    • Menunjukkan penggunaan berlebilan atau mempunyai beban yang luar biasa pada rangkaian.
    • Digunakan untuk aktiviti menyalahi undang-undang atau disyaki melakukan aktiviti penipuan.
    • Tidak mengikut Polisi Penggunaan Saksama redONE (dihttps://www.redonemobile.com.my/ms/dasar-penggunaan-adil/)
    • Digunakan untuk tujuan komersial atau bukan peribadi
  13. Promosi ini disediakan mengikut Syarat Perkhidmatan di Borang Pendaftaran Postpaid kami. Anda mesti mematuhi terma tersebut termasuk penerangan perkhidmatan yang berkaitan, Polisi Penggunaan Saksma, Polisi Privasi, pelan langganan Postpaid yang berkaitan dan terma dan syarat tambahan ini (secara kolektif, “Terma”) yang semuanya boleh didapati di www.redonemobile.com.my
English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM