Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.

Raikan bulan kemerdekaan ini dengan telefon pintar PERCUMA dan berpeluang memenangi iPhone bila anda langgan pelan redONE Postpaid 5G SMART baharu!

X-Change dan dapatkan telefon pintar PERCUMA dan berpeluang memenangi iPhone bila anda langgan pelan redONE Postpaid 5G SMART baharu!

*1. Kombinasi 50 GB 5G/4G, 30 GB 5G dan media sosial tanpa had @ 50 GB
*2. Kombinasi 60 GB 5G/4G, 50 GB dan internet tanpa had @ 100 GB untuk semua perkhidmatan
*3. FUP-50 GB @ 6Mbps
*4. FUP-100 GB @ 6Mbps

* Untuk senarai penuh negara dan caj panggilan masing-masing, sila semak di sini.
*Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan, hanya terpakai untuk pengguna Pascabayar redONE.

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami boleh menikmati liputan rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

Promosi Merdeka – Beli 1, Dapat 2

  1. Promosi ini adalah mengenai apa?

    Promosi ini ialah program loyalti untuk memberi ganjaran telefon pintar percuma kepada pelanggan redONE Mobile yang melanggan pelan 5G redONE Postpaid SMART baharu, serta peluang untuk memenangi sebuah lagi telefon pintar.

  2. Bilakah promosi ini bermula dan sehingga bila?

    Promosi ini sah sehingga 30 September 2024.

  3. Apakah yang harus saya lakukan untuk memenangi telefon?

    Anda hanya perlu mendaftar pelan 5G redONE Postpaid SMART68 atau SMART98 untuk menyertai promosi ini. Kemudian, imbas kod QR yang akan disediakan selepas pendaftaran.

  4. Di manakah saya boleh mendaftar pelan ini dan mendapatkan kod QR?

    Anda boleh kunjungi kedai Premier redONE, VPS, PNC Gold, redCOOP SA, redCOOP VPS, redCOOP PSA berdekatan untuk pendaftaran. Kod QR akan disediakan di lokasi-lokasi ini.

  5. Adakah harga yang tertera di laman ini termasuk cukai perkhidmatan?

    Tidak. Harga yang tertera tidak termasuk cukai perkhidmatan (kecuali bayaran pendahuluan)

  6. Adakah saya perlu membayar yuran pendaftaran apabila saya mendaftar untuk pelan untuk promosi ini?

    Ya. Yuran pendaftaran RM50 diperlukan bila anda mendaftar untuk pelan 5G redONE Postpaid SMART68 dan SMART98.

  7. Adakah sebarang bayaran pendahuluan diperlukan untuk pelan promosi ini?
    • Pelan SMART68 memerlukan bayaran pendahuluan sebanyak RM300. Kredit akan diimbangi dalam bil bulanan pelanggan selama 12 bulan pada RM25 sebulan.

    • Pelan SMART98 memerlukan bayaran pendahuluan sebanyak RM420. Kredit akan diimbangi dalam bil bulanan pelanggan selama 12 bulan pada RM35 sebulan.

  8. Siapakah yang layak mendaftar untuk promosi ini?

    Semua nombor peribadi dan nombor port-in MNP (tidak termasuk M2M).

  9. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk promosi ini?

    Ya, promosi ini tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan untuk SMART68 dan 36 bulan untuk SMART98.

  10. Mengapakah saya perlu menandatangani kontrak untuk menikmati promosi ini?

    Ini ialah peranti bersubsidi dan promosi pakej pelan Pascabayar daripada redONE dan kontraknya adalah untuk memastikan anda kekal sebagai pelanggan redONE untuk tempoh masa yang ditetapkan.

  11. Saya telah mendaftar untuk promosi ini. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi kuota data bulanan yang digabungkan?
    • Pelan SMART68: Sebaik sahaja anda telah melebihi kuota data dibundel bulanan, sambungan data anda akan dikurangkan kepada maksimum 64kbps, bergantung pada lokasi dan keadaan rangkaian semasa anda.

    • Pelan SMART98: Sebaik sahaja anda telah melebihi kuota data dibundel bulanan, sambungan data anda akan dikurangkan kepada maksimum 6Mbps, bergantung pada lokasi dan keadaan rangkaian semasa anda.

  12. Permintaan port-in MNP saya gagal. Bagaimanakah saya boleh mendapatkan semula bayaran pendahuluan dan deposit yang telah dibayar?

    Anda perlu kembali ke cawangan atau Rakan Kongsi redONE Mobile yang mendaftarkan talian port-in anda untuk mendapatkan bayaran balik.

  13. Selepas saya mendaftar untuk promosi ini, adakah saya dibenarkan untuk menaik taraf kuota data bulanan saya?

    Tidak, anda tidak boleh meningkatkan kuota data bulanan anda. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli Tambah Nilai Data untuk menikmati kelajuan data sebaik sahaja anda telah menggunakan sepenuhnya kuota data bulanan pelan anda.

  14. Apakah yang berlaku jika saya menamatkan talian Pascabayar saya dalam tempoh kontrak?

    Anda akan dikenakan penalti penamatan awal mengikut kontrak yang anda tandatangani.

  15. Pelan ini disertakan bersama redVIDEO, data manakah yang akan digunakan dahulu?

    Jadual di bawah ialah keutamaan penggunaan data:

    KegunaanPenggunaan Data
    PelanSMART68SMART98
    Pertama30 GB Data Bonus 5G50 GB Data Bonus 5G
    Ke-2YouTube, Facebook & Instagram Tanpa Had60 GB digabung 5G/4G Data
    Ke-350 GB 5G/4G Data digabungkanInternet Tanpa Had
    Ke-4Pembelian Data Top UpPembelian Data Top Up
    Ke-5Internet Asas @64kbpsInternet Asas @6Mbps
  16. Bagaimanakah saya boleh menyemak ketersediaan stok di cawangan atau kedai Rakan Niaga redONE Mobile? Adakah maklumat ini tersedia di laman web redONE?

    Tidak, maklumat itu tidak tersedia dalam laman web redONE. Sila masuk ke Cawangan redONE Mobileterdekat atau Rakan Kongsi redONE untuk menyemak ketersediaan stok.

  17. Apakah tempoh jaminan peranti?

    Semua peranti disertakan dengan tempoh standard waranti pengeluar 1 tahun.

  18. Adakah kita boleh memilih warna telefon PERCUMA?

    Ya, dan warna adalah tertakluk kepada ketersediaan.

  19. Jika telefon saya rosak, di manakah saya boleh pergi untuk membaikinya?

    Untuk sebarang pertanyaan selepas jualan, pelanggan mesti merujuk kepada pengilang dan melawat Pusat Sokongan yang dibenarkan. Naik Taraf Talian Master

Peranti Percuma

  1. Saya tidak mahu peranti PERCUMA. Bolehkah saya menukarnya dengan wang tunai?

    Peranti ini diberikan kepada anda PERCUMA dan tidak boleh ditukar kepada wang tunai.

  2. Bagaimanakah saya boleh menyemak stok di redONE Premier Shops? Adakah maklumat ini akan tersedia di laman web redONE anda?

    Tidak, maklumat itu tidak tersedia dalam laman web redONE. Sila pergi ke Cawangan redONE atau rakan niaga Premier Shop terdekat untuk menyemak stok.

  3. Apakah tempoh waranti peranti?

    Semua peranti disertakan dengan tempoh waranti pengilang standard selama 1 tahun.

  4. Jika peranti saya rosak, ke manakah saya boleh pergi untuk pembaikan?

    Untuk sebarang pertanyaan selepas jualan, pelanggan mesti merujuk kembali kepada pengilang dan melawat laman.

redCALL (SMART68, SMART98)

  1. Apakah itu redCALL?

    redCALL ialah Khidmat Nilai Tambah (VAS) yang membolehkan pelanggan yang sering membuat panggilan untuk membuat panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.

  2. Adakah saya perlu mengaktifkan / melanggan redCALL?

    Tidak, redCALL akan diaktifkan secara automatik apabila pelan Postpaid SMART68 dan SMART98 anda telah berjaya didaftarkan.

  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL . Bolehkah saya membatalkannya?

    Tidak, anda tidak boleh membatalkan perkhidmatan redCALL. Ia digabungkan secara kombo dengan pelan Postpaid SMART68 untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.

  4. Adakah panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian boleh digunakan semasa saya di merayau di luar negara?

    Panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian hanya sah untuk panggilan domestik di dalam Malaysia sahaja.

  5. Adakah panggilan suara tanpa had termasuk panggilan ke talian tetap cth. 03 nombor?

    Ya. Panggilan suara tanpa had termasuk semua panggilan domestik ke nombor mudah alih dan nombor talian tetap di Malaysia. Panggilan ke nombor khas dikecualikan.

  6. Adakah terdapat Polisi Penggunaan Saksama untuk panggilan suara tanpa had?

    Ya. Panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian tertakluk pada Polisi Penggunaan Saksama kami, yang akan dikenakan jika penggunaan anda melebihi 100 jam sebulan.

  7. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi “Fair Usage Policy” untuk panggilan tanpa had?

    Anda boleh terus menghubungi nombor rangkaian lain pada RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.

redDATA (SMART98)

  1. Apakah itu redDATA yang baharu?

    redDATA ialah VAS baharu yang menawarkan data tanpa had kelajuan @6Mbps setiap hari sehingga akhir bulan.

  2. Adakah saya perlu mengaktifkan / melanggan redDATA?

    Tidak,redDATA akan diaktifkan secara automatik apabila pelan Postpaid SMART98 anda telah berjaya didaftarkan. Caj langganan individu mungkin akan dikenakan.

  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redDATA. Bolehkah saya membatalkannya?

    Tidak, anda tidak boleh membatalkan perkhidmatan redDATA. Ia digabungkan secara kombo dengan pelan Postpaid SMART98 untuk anda menikmati data tanpa had untuk semua penggunaan data.

  4. Apa yang akan terjadi jika saya telah melebihi Polisi Penggunaan Saksama untuk panggilan tanpa had?

    Penggunaan data seterusnya akan lambat sehingga maksimum 64kbps

  5. Bagaimanakah pelanggan menyemak baki data redDATA mereka?

    Pelanggan boleh menyemak penggunaan melalui 1App.

  6. Bilakah saya boleh menggunakan kuota data redDATA?

    Anda boleh menggunakan data redDATA pada bila-bila masa. Data redDATA akan tamat tempoh pada akhir bulan.

  7. Apakah kelajuan data untuk penstriman?

    Kelajuan kuota data redDATA dihadkan pada 6Mbps. Anda perlu menggunakan peranti serasi untuk menikmati kelajuan 5G/4G.

Promosi Merdeka – Beli 1, Dapat 2

  1. Promosi ini ialah program loyalti untuk memberi ganjaran telefon pintar percuma kepada pelanggan redONE
    Mobile yang melanggan pelan 5G redONE Postpaid SMART baharu, serta peluang untuk memenangi sebuah lagi
    telefon pintar.

  2. Promosi ini sah sehingga 30 September 2024.

  3. Pelanggan boleh mendaftar di mana-mana Kedai Premier redONE, PNC Gold, redCOOP VPS & kedai redONE Mobile.

  4. Anda hanya perlu mendaftar pelan 5G redONE Postpaid SMART68 atau SMART98 untuk menyertai promosi ini.
    Kemudian, imbas kod QR yang akan disediakan selepas pendaftaran.

  5. Semua nombor baharu dan MNP port-masuk (tidak termasuk M2M) layak untuk daftar untuk promosi ini.

  6. Yuran Pendaftaran RM50 untuk mendaftar pelan SMART68 atau SMART98 adalah diperlukan.

  7. Tiada bayaran pendahuluan diperlukan untuk telefon pintar. Telefon pintar yang diberikan kepada anda adalah
    PERCUMA apabila anda berdaftar dengan pelan SMART68 dan SMART98.

  8. Bayaran pendahuluan yang diperlukan untuk pelan ini adalah seperti berikut:

    • Pelan SMART68 memerlukan bayaran pendahuluan sebanyak RM300. Kredit tersebut akan ditolak daripada
      bil bulanan pelanggan pada RM25 sebulan selama 12 bulan.

    • Pelan SMART98 memerlukan bayaran pendahuluan sebanyak RM420. Kredit tersebut akan ditolak daripada
      bil bulanan pelanggan pada RM35 sebulan selama 12 bulan.

  9. Promosi ini tertakluk pada tempoh kontrak 24 bulan untuk SMART68 dan 36 bulan untuk SMART98.

  10. Promosi bundle telefon pintar dan pelan Postpaid ini telah disubsidikan oleh redONE dan kontrak itu bertujuan
    untuk memastikan anda setia menjadi pelanggan redONE untuk tempoh masa yang telah ditetapkan.

  11. Anda perlu membayar penalti penamatan awal seperti yang dinyatakan dalam kontrak yang telah anda tandatangani
    jika hendak menamatkan pelan postpaid yang masih dalam tempoh kontrak.

  12. Penggunaan data adalah seperti berikut:

    KegunaanPenggunaan Data
    PelanSMART68SMART98
    Pertama30 GB Data Bonus 5G50 GB Data Bonus 5G
    Ke-2YouTube, Facebook & Instagram dalam HD Tanpa
    Had
    60 GB 5G/4G data digabungkan
    Ke-350 GB 5G/4G Data digabungkanInternet Tanpa Had (redDATA)
    Ke-4Pembelian Data Top UpPembelian Data Top Up
    Ke-5Internet Asas @64kbpsInternet Asas @6Mbps
  13. Bayaran akses bulanan untuk pelan SMART68 hanya sah untuk kombo data berkelajuan tinggi, data bonus, YouTube,
    Facebook & Instagram tanpa had dan panggilan suara tanpa had kesemua rangkaian di Malaysia dan nombor talian
    tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.

  14. Kombo data berkelajuan tinggi, komboredDATA dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di
    Malaysia hanya boleh digunakan secara domestik di dalam Malaysia sahaja. Perayauan dan IDD akan dicaj
    berdasarkan kadar Pay-Per-Use (PPU).

  15. Yuran akses bulanan untuk pelan SMART68 dan SMART98 akan dicaj penuh yuran komitmen sebulan.

  16. Jika pelanggan ingin menamatkan pelan, bil terakhir tidak akan dipro-ratakan. Anda akan dicaj penuh yuran
    komitmen sebulan.

  17. Setelah data berkelajuan tinggi bulanan digunakan sepenuhnya 100%, penggunaan seterusnya akan ditolak dari
    data internet asas yang dihadkan pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Data Top Up
    untuk terus melayari Internet berkelajuan tinggi.

redCALL (SMART68 dan SMART98)

  1. redCALL adalah khidmat nilai-tambah yang menawarkan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian dan hanya
    boleh digunakan di dalam Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas adalah
    dikecualikan.

  2. Khidmat nilai-tambah redCALL adalah bergabung dengan pelan Postpaid SMART68 dan SMART98 BAHARU dan bukan
    pilihan. RM10 akan dicaj ke dalam bil setiap bulan.

  3. Panggilan suara tanpa had merangkumi:

    • Semua panggilan domestik ke redONE Postpaid, redONE Prepaid, dan pengendali mobil yang lain.

    • Semua panggilan domestik ke talian tetap nasional.

  4. Panggilan tanpa had tidak termasuk:

    • Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC.

    • Panggilan ke nombor khas dan premium.

    • Panggilan video.

    • Panggilan IDD.

  5. Khidmat nilai-tambah redCALL akan diperbaharui setiap 1hb pada setiap bulan.

  6. Jika seorang pelanggan ingin menukar pelan dari SMART68 dan SMART98 ke pelan lain, langganan redCALL akan
    dilanjutkan secara automatik kecuali pelan baru adalah Amazing8.

  7. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia tidak boleh:

    • Dijual, disewa, atau digunakan kecuali untuk panggilan oleh individu ke pengguna rangkaian lain di
      Malaysia.

    • Digunakan untuk panggilan rerouting (sambungan dengan peranti/software/aplikasi).

    • Digunakan sebagai peranti switch yang boleh mengakibatkan talian terbuka untuk berjam.

    • Digunakan untuk beberapa panggilan secara serentak atau panggilan conference.

    • Digunakan sebagai call center atau pemasaran telefon.

    • Digunakan untuk masa yang panjang, dail automatik, dan komunikasi mesin-ke-mesin.

redDATA (SMART98)

  1. VAS baharu redDATA ulangan bulanan menawarkan data tanpa had @6Mbps setiap hari sehingga akhir bulan.

  2. redDATA adalah kombo dengan pelan SMART98 BAHARU dan bukan pilihan.

  3. Data tanpa had boleh digunakan untuk semua servis data.

  4. redDATA hanya boleh digunakan secara domestik di dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data ketika
    berada di luar negara adalah tertakluk pada caj data perayauan. Pelanggan akan dicaj berdasarkan kadar data
    yang dikenakan oleh rakan operator perayauan redONE untuk penggunaan data ketika merayau dengan rakan
    perayauan luar negara redONE.

  5. redDATA akan diperbaharui secara automatik pada 1 haribulan setiap bulan.

  6. Data redDATA akan tamat pada akhir bulan. Sebarang data redDATA yang tidak digunakan tidak akan dibawa ke
    bulan hadapan.

  7. Sekiranya pelanggan ingin menukar pelan langganan dari pelan SMART98 ke pelan lain, langganan redDATA akan
    ditamatkan secara automatik.

  8. Setelah kuota redDATA telah digunakan sepenuhnya 100%, penggunaan internet yang seterusnya akan ditolak
    daripada kuota Data Top Up sedia ada atau kelajuan internet anda akan dikurangkan.

  9. Data tanpa had terhad untuk kegunaan peribadi pengguna dan tidak boleh dikongsi dengan orang lain atau
    mana-mana peranti (termasuk SIM boxes atau mobile hotspot) dan tertakluk kepada Polisi Penggunaan Saksama
    redONE.

  10. Perkhidmatan data tertakluk kepada had rangkaian dan ketersediaan serta kemampuan peranti. Kelajuan muat
    turun dan kapasiti data pelanggan akan berbeza dan mungkin perlahan atau terjejas disebabkan jarak dengan
    menara mobile kami. Kapasiti menara mobile, sumber muat turun, jenis dan kualiti telefon bimbit serta
    rangkaian liputan internet adalah berdasarkan Polisi Penggunaan Saksama (FUP). Untuk info lanjut, sila
    layari https://www.redonemobile.com.my/ms/dasar-penggunaan-adil/

  11. redDATA tidak boleh ditukar milik, sama ada melalui undang-undang atau sebaliknya, kepada orang perseorangan,
    entiti atau kepada akaun redONE Postpaid yang lain.

  12. Kami berhak pada bila-bila masa tanpa bertanggungjawab pada anda ataupun pihak ketiga untuk menyekat,
    menghentikan atau memutuskan pelan dan servis sekiranya penggunaan anda:

    • Menunjukkan penggunaan berlebihan atau mempunyai beban yang luar biasa pada rangkaian.

    • Digunakan untuk aktiviti menyalahi undang-undang atau disyaki melakukan aktiviti penipuan.

    • Tidak mengikut Polisi Penggunaan Saksama redONE (di https://www.redonemobile.com.my/ms/dasar-penggunaan-adil/)

    • Digunakan untuk tujuan komersial atau bukan peribadi.

  13. Promosi ini disediakan mengikut Syarat Perkhidmatan di Borang Pendaftaran Postpaid kami. Anda mesti mematuhi
    terma tersebut termasuk penerangan perkhidmatan yang berkaitan, Polisi Penggunaan Saksama, Polisi Privasi,
    pelan langganan Postpaid yang berkaitan dan terma dan syarat tambahan ini (secara kolektif, “Terma”) yang
    semuanya boleh didapati di redONE.com.my.

English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM