Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.
Sesuatu untuk semua orang

Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan.

* Penggunaan data tanpa had tetapi apabila kuota data 4G LTE bulanan habis, sambungan akan dikurangkan kepada 64kbps, bergantung pada lokasi pengguna dan keadaan rangkaian semasa.

** kelajuan redDAILY 1GB dan 1.5GB tidak dihadkan.

*** Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan dicaj pada kadar Bayar Setiap Penggunaan sebanyak RM0.10/MB. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.

*Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Terma dan Syarat.

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami dapat menikmati rangkaian rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

5G Postpaid10 Plan

Pelan 5G Postpaid10 Baharu

  1. Apakah pelan pascabayar yang terbaharu?

    Pelan 5G Postpaid baharu kami menawarkan kuota data berkelajuan tinggi setiap bulan tanpa had kelajuan. Tiada caj tambahan akan dikenakan apabila kuota data telah habis digunakan. Namun, kelajuan data akan dikurangkan kepada 64kbps.

  2. Berapa lamakah tempoh tawaran ini?

    Tawaran ini sah mulai 3 Februari 2025.

  3. Di mana saya boleh mendaftar untuk pelan ini?

    Sila berkunjung ke mana-mana cawangan atau rakan niaga redONE kami. Anda juga boleh mendaftar secara dalam talian.

  4. Siapakah yang layak untuk mendaftar pelan baharu ini?

    Semua rakyat Malaysia atau warga asing yang berumur 18 tahun ke atas boleh mendaftar untuk pelan ini. Pelan ini terbuka untuk pendaftaran baharu, pindahan nombor mudah alih(MNP) dan pertukaran kadar pelan (M2M terkecuali).

  5. Berapa yang saya perlu bayar semalam pendaftaran?

    RM10 untuk yuran pendaftaran dan juga RM25 untuk bayaran pendahuluan semasa mendaftar.

  6. Apakah 5G Postpaid10?

    Ini ialah pelan baharu 5G Postpaid kami dengan kuota data berkelajuan tinggi setiap bulan tanpa had kelajuan.

    Yuran BulananRM10
    Data3 GB
    Panggilan SuaraTanpa Had ke redONE Postpaid
    Mobile Hotspot/Data Boleh DikongsiAkan ditolak dari data utama
  7. Bolehkah saya membuat port ke pelan Pascabayar baharu?

    Ya, anda boleh port- masuk dan melanggan pelan Pascabayar baharu selagi anda tidak mempunyai sebarang baki tertunggak atau kontrak berterusan dengan penyedia perkhidmatan mudah alih semasa anda.

  8. Adakah saya akan terikat dengan kontrak?

    Pelan ini tidak terikat dengan kontrak.

  9. Saya adalah pelanggan Amazing8 sedia ada. Bolehkah saya menaik taraf pelan saya ke 5G Postpaid10 yang baharu?

    Ya, anda boleh! Anda boleh menaik taraf pelan itu sendiri dengan mudah, atau menghubungi team Khidmat Pelanggan untuk mendapatkan bantuan.

  10. Apakah yang berlaku apabila saya telah habis menggunakan Data internet mudah alih?

    Anda boleh membeli Tambah Nilai Data melalui 1App atau dengan mendail *123# jika anda telah menggunakan kuota Data sepenuhnya. Kuota daripada Tambah Nilai Data boleh dikongsi melalui Hotspot.

Pelan 5G Postpaid10 Baharu

  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai yang akan dikenakan dalam bil bulanan anda.

  2. Yuran akses bulanan untuk pelan 5G Postpaid10 hanya terpakai untuk kombo data berkelajuan tinggi dan panggilan suara tanpa had ke semua nombor redONE Postpaid di Malaysia, tidak termasuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.

  3. Bayaran Pendahuluan RM25 adalah diperlukan. Bayaran Pendahuluan yang diambil akan digunakan untuk ditolak daripada bil bulan pertama anda, dan anda hanya perlu membayar baki tertunggak dari bil bulan pertama anda.

  4. Pendaftaran oleh pelanggan bukan warganegara akan dicaj dengan deposit yang bersamaan dengan had kredit bulanan mereka.

  5. Kombo data dan panggilan suara tanpa had kepada semua nombor redONE Postpaid hanya terpakai untuk penggunaan domestic dalam rangkaian di Malaysia. Perayauan dan IDD akan dikenakan bayaran mengikut kadar Bayar Ikut Penggunaan (PPU).

  6. Pelanggan akan dikenakan caj untuk sebulan penuh bagi bulan pertama langgan ke pelan 5G Postpaid10.

  7. Setelah penggunaan kombo data berkelajuan tinggi mencapai 100%, penggunaan seterusnya akan diambil dari internet asas pada kelajuan yang dihadkan kepada 64kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambahan Data untuk terus melayari Internet pada kelajuan tinggi.

  8. Internet asas adalah pada kelajuan standard 64Kbps.

  9. Pelanggan boleh mengemukakan permintaan penukaran pelan kepada 5G Postpaid10 baharu mulai 3 Februari 2025.

  10. Jika berlaku penamatan, tiada prorate pada bil terakhir anda; anda akan dikenakan bayaran penuh untuk yuran komitmen bulan tersebut.

Amazing 38 & Amazing 58

  1. Di manakah saya boleh mendaftar untuk rancangan ini?

    Anda boleh mendaftar di mana-mana kedai dan cawangan redONE, Rakan Niaga redONE atau pendaftaran sendiri secara dalam talian.

  2. Siapa yang layak mendaftar untuk pelan-pelan ini?

    Semua rakyat Malaysia dan warga asing berumur 18 tahun dan ke atas boleh mendaftar untuk pelan-pelan ini. Pelan ini tersedia untuk pendaftaran baharu, port-masuk MNP dan perubahan pelan kadar. (tidak termasuk M2M)

  3. Berapakah yang perlu saya bayar semasa pendaftaran?

    Sila rujuk jadual di bawah untuk caj bayaran pendahuluan:

    PerkaraAmazing38Amazing58
    Yuran PendaftaranRM10RM10
    Bayaran PendahuluanRM38RM58
    • Untuk masa yang terhad sahaja, kami mengetepikan pembayaran Pendahuluan untuk semua pelanggan Port-masuk (MNP).

    • Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh anda dengan redONE kurang daripada 6 bulan.

    • Jika anda warga asing, anda perlu membayar deposit bersamaan dengan had kredit bulanan masing-masing.

  4. Apa itu Amazing38 dan Amazing58?
    Pelan PostpaidAmazing38Amazing58
    Yuran BulananRM38RM58
    Data65GB(20GB + 1.5GB data sehari)90GB(30GB + 2GB data sehari)
    Panggilan SuaraPanggilan Tanpa Had
    Hotspot Mudah Alih/Data boleh dikongsiUntuk diambil dari kumpulan data
  5. Bolehkah saya port-masuk ke pelan Postpaid baharu ini?

    Ya. Anda boleh port-masuk dan melanggan pelan Postpaid baharu ini dengan syarat anda tidak mempunyai sebarang baki tertunggak atau berada dalam kontrak dengan penyedia perkhidmatan mobil semasa anda.

  6. Apakah yang berlaku jika saya tidak menggunakan sepenuhnya peruntukan Data Berkelajuan Tinggi saya?

    Kuota baki anda untuk bulan tersebut akan dilucuthakkan.

  7. Apakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk rancangan ini?

    Pelan ini tidak dikontrakkan. Jika anda menggunakan nombor premium, anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.

  8. Selepas saya mengambil salah satu pelan ini, adakah saya dibenarkan untuk menaik taraf data bulanan ‘bundle’ saya?

    Anda boleh membeli Tambah Nilai Data sekali sahaja dengan mendail *123# atau log masuk ke 1App untuk membeli data tambahan.

  9. Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan Amazing58?

    Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan.

  10. Saya adalah pelanggan Amazing8 sedia ada. Bolehkah saya menukar pelan saya kepada pelan Amazing58 yang baharu?

    Ya anda boleh.

  11. Saya membeli redVIDEO ‘one-time add-on’, data manakah yang akan digunakan dahulu?

    Jadual di bawah ialah keutamaan penggunaan data:

    PenggunaanData Penggunaan
    PelanAmazing38Amazing58
    PertamaredDAILY 1.5GB/sehariredDAILY 2GB/sehari
    Ke-2redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC/hari yang dibeliredVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC
    Ke-32GB data 4G LTE Berkelajuan Tinggi yang digabungkan30GB data 4G LTE Berkelajuan Tinggi yang digabungkan
    Ke-4Tambah Nilai Data yang dbeliTambah Nilai Data yang dbeli
    Ke-5Internet Asas @64kbpsInternet Asas @64kbps

redCALL

  1. Apa itu redCALL?

    redCALL ialah Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) baharu yang membolehkan pelanggan penggunaan suara tinggi membuat panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.

  2. Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redCALL?

    Tidak, redCALL akan diaktifkan secara automatik apabila pelan AMAZING38 atau AMAZING58 Postpaid anda berjaya diaktifkan atau berjaya dialihkan masuk.

  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkah saya menamatkannya?

    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia disertakan dengan pelan AMAZING38 dan AMAZING58 Postpaid untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.

  4. Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?

    Ya, Polisi Penggunaan Adil selama 100 jam sebulan adalah terpakai.

  5. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan tanpa had?

    Anda boleh terus menghubungi nombor rangkaian lain pada RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.

redDAILY

  1. Apa itu redDAILY?

    redDAILY menawarkan penggunaan data sehari (terhad pada 6Mbps) setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data redDAILY digunakan sepenuhnya.

  2. Berapakah kuota redDAILY yang saya dapat setiap hari?
    AMAZING38AMAZING58
    1.5GB sehari2GB sehari
  3. Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redDAILY?

    Tidak, redDAILY akan diaktifkan secara automatik sebaik sahaja pelan AMAZING38 atau AMAZING58 Postpaid anda berjaya diaktifkan atau berjaya dipindahkan. Caj langganan untuk rakan kongsi individu mungkin dikenakan, jika ada.

  4. Saya tidak mahu perkhidmatan redDAILY. Bolehkah saya menamatkannya?

    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redDAILY. Ia disertakan dengan pelan AMAZING38 atau AMAZING58 Postpaid untuk anda menikmati akses kepada semua penggunaan data di Malaysia.

  5. Bagaimanakah pelanggan menyemak baki data redDAILY mereka?

    Pelanggan boleh menyemak penggunaan melalui 1App atau dail *123#.

  6. Bilakah saya boleh menggunakan kuota data harian redDAILY?

    Anda boleh menggunakan data redDAILY pada bila-bila masa. Data redDAILY akan tamat tempoh pada penghujung hari pada 11:59PM setiap hari.

  7. Apakah kelajuan data redDAILY Daily untuk penstriman?

    Kelajuan kuota data redDAILY adalah berkelajuan tinggi. Anda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G.

  8. Adakah redDAILY menggunakan data himpunan rancangan saya?

    Tidak. redDAILY memberikan anda data harian tambahan untuk keperluan data anda. Penggunaan data standard mungkin dikenakan untuk sebarang pembelian dalam aplikasi, aplikasi pihak ketiga dan pautan keluar daripada rakan niaga redDAILY.

Amazing58

  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan yang akan dikenakan ke atas anda dalam bil bulanan anda.

  2. Yuran akses bulanan untuk pelan AMAZING58 hanya terpakai untuk data berkelajuan tinggi yang digabungkan, himpunan redDAILY 2GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.

  3. RM58 Bayaran Pendahuluan diperlukan. Bayaran Pendahuluan diketepikan untuk pelanggan MNP- Port-in. Bayaran Pendahuluan yang dikutip akan digunakan untuk memotong bil bulan pertama anda dan anda hanya perlu membayar sebarang baki yang perlu dibayar di bawah bil bulan pertama anda.

  4. Pendaftaran oleh pelanggan bukan warganegara Malaysia akan dikenakan deposit bersamaan dengan had kredit bulanan masing-masing.

  5. redCALL, redDAILY 2GB VAS digabungkan dengan pelan AMAZING58 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil untuk redCALL.

  6. Data yang dihimpun, himpunan redDAILY 2GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian terpakai untuk kegunaan domestik sahaja dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran berdasarkan kadar Bayar Setiap Penggunaan (PPU).

  7. Dalam bil pertama pelan AMAZING58, himpunan data akan diproratakan berdasarkan penggunaan data berkelajuan tinggi yang digabungkan oleh pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:

    Nama PelanPenggunaan Data
    25% atau kurang
    Penggunaan Data
    26% – 50%
    Penggunaan Data
    51% – 75%
    Penggunaan Data
    76% atau lebih
    AMAZING58RM12RM24RM36RM48
  8. Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan diambil daripada pendikitan data Internet asas pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.

  9. Internet asas ialah kelajuan standard 64kbps.

  10. Permintaan tukar pelan kepada pelan AMAZING58 baharu dibenarkan mulai 1 Ogos 2023.

  11. Sekiranya berlaku penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda; anda akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.

Amazing38

  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan yang akan dikenakan ke atas anda dalam bil bulanan anda.

  2. Yuran akses bulanan untuk pelan AMAZING38 hanya terpakai untuk data berkelajuan tinggi yang digabungkan, himpunan redDAILY 1.5GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.

  3. Bayaran Pendahuluan RM38 diperlukan. Bayaran Pendahuluan diketepikan untuk pelanggan port-masuk MNP. Bayaran Pendahuluan yang dikutip akan digunakan untuk memotong bil bulan pertama anda dan anda hanya perlu membayar sebarang baki yang perlu dibayar di bawah bil bulan pertama anda.

  4. Pendaftaran oleh pelanggan bukan warganegara Malaysia akan dikenakan deposit bersamaan dengan had kredit bulanan masing-masing.

  5. RedCALL, redDAILY 1.5GB VAS digabungkan dengan pelan AMAZING38 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil untuk redCALL.

  6. Data yang dihimpun, himpunan redDAILY 1.5GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian terpakai untuk kegunaan domestik sahaja dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran berdasarkan kadar Bayar Setiap Penggunaan (PPU).

  7. Dalam bil pertama pelan AMAZING38, himpunan data akan diproratakan berdasarkan penggunaan data berkelajuan tinggi yang digabungkan oleh pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:

    Nama PelanPenggunaan Data
    25% atau kurang
    Penggunaan Data
    26% – 50%
    Penggunaan Data
    51% – 75%
    Penggunaan Data
    76% or lebih
    AMAZING38RM17RM14RM21RM28
  8. Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan diambil daripada pendikitan data Internet asas pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.

  9. Internet asas ialah kelajuan standard 64kbps.

  10. Permintaan tukar pelan kepada pelan AMAZING38 baharu dibenarkan bermula dari 1 Ogos 2023.

  11. Sekiranya berlaku penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda; anda akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.

redCALL

  1. Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) redCALL menawarkan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian dan terpakai untuk penggunaan domestik dalam rangkaian Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas dikecualikan.

  2. VAS redCALL disertakan dengan pelan BARU AMAZING38 dan AMAZING58 Pascabayar dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil.

  3. Panggilan suara tanpa had termasuk:

    • Semua panggilan domestik ke redONE Pascabayar, redONE Prabayar dan pengendali mudah alih lain

    • Semua panggilan domestik ke nombor talian tetap negara

  4. PANGGILAN DIKECUALIKAN daripada panggilan suara tanpa had termasuk:

    • Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC

    • Panggilan ke nombor istimewa dan premium

    • Panggilan video

    • Panggilan IDD

  5. VAS redCALL akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.

  6. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada BARU AMAZING38 atau AMAZING58 kepada pelan lain, langganan redCALL akan diteruskan secara automatik melainkan pelan baharu itu RP8.

  7. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia TIDAK BOLEH:

    • Dijual semula, disewa atau digunakan dengan cara lain kecuali sebagai individu yang membuat panggilan kepada pengguna rangkaian lain di Malaysia

    • Digunakan untuk mengubah hala panggilan (sambungan dengan peranti/perisian/aplikasi)

    • Digunakan untuk menyediakan peranti suis yang boleh memastikan talian terbuka berpotensi selama berjam-jam

    • Digunakan untuk berbilang panggilan serentak dan panggilan persidangan

    • Digunakan untuk pusat panggilan dan telepemasaran

    • Digunakan untuk panggilan berterusan untuk tempoh masa yang panjang, pendailan automatik dan komunikasi mesin ke mesin

redDAILY

  1. Tawaran redDAILY setiap hari penggunaan setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data redDAILY digunakan sepenuhnya. Apabila pelanggan telah menggunakan sepenuhnya kuota harian, mereka boleh membeli Perkhidmatan Nilai Tambah berkelajuan tinggi atau Tambah Nilai Data.

  2. Kuota redDAILY boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data di Malaysia.

  3. redDAILY disertakan dengan pelan postpaid baharu AMAZING38 dan AMAZING58 dan bukan pilihan.

  4. Kuota data harian tersedia pelan AMAZING38 dan AMAZING58:

    AMAZING38AMAZING58
    1.5GB sehari2GB sehari
  5. Kuota redDAILY akan tamat pada penghujung hari pada 11:59PM setiap hari.

  6. redDAILY akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.

  7. Kuota redDAILY akan tamat pada penghujung bulan kalendar.

  8. redDAILY hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.

English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM