Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.
Sesuatu untuk semua orang

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) akan
menjalankan survei Kepuasan Pelanggan 2024 (CSS 2024) – Perkhidmatan
Selular Awam & Akses Jalur Lebar dan survei Pengguna Internet 2024 (IUS 2024)
untuk mengumpul data berkenaan tahap kepuasan pengguna dan
tingkah laku serta trend penggunaan internet di Malaysia.

 

Survei ini akan dijalankan sehingga 31 Disember 2024 melalui portal tinjauan
SKMM yang selamat. Pengguna rakyat Malaysia berumur 15 tahun ke atas boleh
menjawab soalan survei dengan mengakses melalui mana-mana peranti
menggunakan kod QR atau pautan di bawah:

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) akan menjalankan survei Kepuasan Pelanggan 2024 (CSS 2024) – Perkhidmatan Selular Awam & Akses Jalur Lebar dan survei Pengguna Internet 2024 (IUS 2024) untuk mengumpul data berkenaan tahap kepuasan pengguna dan tingkah laku serta trend penggunaan internet di Malaysia.

 

Survei ini akan dijalankan sehingga 31 Disember 2024 melalui portal tinjauan SKMM yang selamat. Pengguna rakyat Malaysia berumur 15 tahun ke atas boleh menjawab soalan survei dengan mengakses melalui mana-mana peranti menggunakan kod QR atau pautan di bawah:

Data yang dikumpulkan melalui platform dalam talian ini menggunakan teknologi penyulitan SSL, disimpan dalam pangkalan data tempatan yang dilindungi kata laluan dan alamat IP tidak disimpan. Responded adalah disarankan untuk membersihkan cache dan sejarah pengimbas komputer untuk melindungi privasi setelah menjawab survei ini.

Adalah dimaklumkan bahawa tujuan survei ini adalah untuk pengumpulan data sahaja. Tiada sebarang data peribadi seperti nama penuh, kad kredit/debit atau maklumat bank akan dikutip bagi survei ini. Tiada wang akan dikutip mahupun sebarang urusan jualan akan dilakukan. Penyertaan adalah secara sukarela, namun begitu penglibatan daripada orang ramai amat dihargai.

Sebarang perubahan tempoh survei akan diumumkan di laman sesawang MCMC: www.mcmc.gov.my

Data yang dikumpulkan melalui platform dalam talian ini menggunakan teknologi penyulitan SSL, disimpan
dalam pangkalan data tempatan yang dilindungi kata laluan dan alamat IP tidak disimpan. Responded adalah
disarankan untuk membersihkan cache dan sejarah pengimbas komputer untuk melindungi privasi setelah
menjawab survei ini.

Adalah dimaklumkan bahawa tujuan survei ini adalah untuk pengumpulan data sahaja. Tiada sebarang data
peribadi seperti nama penuh, kad kredit/debit atau maklumat bank akan dikutip bagi survei ini. Tiada wang
akan dikutip mahupun sebarang urusan jualan akan dilakukan. Penyertaan adalah secara sukarela, namun
begitu penglibatan daripada orang ramai amat dihargai.

Sebarang perubahan tempoh survei akan diumumkan di laman sesawang MCMC: www.mcmc.gov.my

*Untuk senarai penuh negara dan caj panggilan masing-masing, sila semak di sini.
*Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan, hanya terpakai untuk pengguna Pascabayar redONE.

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami dapat menikmati rangkaian rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

  1. Apakah tawaran ini?
    Ini adalah tawaran untuk menarik data tinggi dan/atau pelanggan penggunaan suara untuk menyertai redONE.
  2. Berapa lamakah tawaran ini?
    Tawaran ini berkuat kuasa dari 4 Julai 2022 sehingga diberitahu kelak.
  3. Di manakah saya boleh mendaftar untuk rancangan ini?
    Anda boleh mendaftar di mana-mana Pejabat Cawangan redONE, Rakan Kongsi redONE atau pendaftaran Diri Dalam Talian.
  4. Siapa yang layak mendaftar untuk rancangan ini?
    Semua pelabuhan peribadi, korporat dan MNP baharu dalam nombor bermula dari 4 Julai 2022 (tidak termasuk M2M).
  5. Apa yang perlu saya bayar semasa pendaftaran?
    • Sila rujuk jadual di bawah untuk caj bayaran pendahuluan:
      PerkaraAmazing38Amazing58
      Yuran PendaftaranRM10RM10
      Bayaran PendahuluanRM38RM58
    • Untuk masa yang terhad sahaja, kami mengetepikan pembayaran Pendahuluan untuk semua pelanggan Mudah Alih Nombor Mudah Alih (MNP).
    • Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh anda dengan redONE kurang daripada 6 bulan.
    • Jika anda warga asing, anda perlu membayar deposit bersamaan dengan had kredit bulanan masing-masing.
  6. Saya disenaraihitamkan oleh syarikat telekomunikasi lain. Saya ingin mendaftar ke Amazing58 dengan nombor redONE baharu. Berapakah Bayaran Pendahuluan yang perlu saya bayar?
    Anda perlu membayar Bayaran Pendahuluan RM58.
  7. Apakah yang berlaku jika saya tidak menggunakan sepenuhnya peruntukan Data Berkelajuan Tinggi saya?
    Kuota baki anda untuk bulan tersebut akan dilucuthakkan.
  8. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk rancangan ini?
    Pelan ini tidak dikontrakkan. Jika anda menggunakan nombor premium anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
  9. Selepas saya mengambil salah satu pelan ini, adakah saya dibenarkan untuk menaik taraf berkas data bulanan saya?
    Anda boleh membeli Tambah Nilai Data sekali sahaja dengan mendail *123# atau log masuk ke 1App untuk membeli data tambahan.
  10. Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan Amazing58?
    Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan.
  11. Saya adalah pelanggan Amazing8 sedia ada. Bolehkah saya menukar pelan saya kepada pelan Amazing58 yang baharu?
    Ya awak boleh.
  12. Saya membeli Alat tambah redVIDEO 1 kali, data manakah yang akan digunakan dahulu?
    Jadual di bawah ialah keutamaan penggunaan data:
    2nd Membeli

    Data 4G LTE gabungan

    Tambah Nilai Data Dibeli Ke

    Internet Asas

    PenggunaanData Penggunaan
    RancangAmazing38Amazing58
    1 stredDAILY 1GB/hariredDAILY 1.5GB/hari
    redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSICMembeli redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC
    10GB ketiga 22GB Data4GLTE yang digabungkan
    4 Tambah NilaiDataDibeli
    ke- 5@64kbpsInternet Asas @64kbps

redCALL

  1. Apa itu redCALL?
    redCALL ialah Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) baharu yang membolehkan pelanggan penggunaan suara tinggi membuat panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  2. Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redCALL?
    Tidak, redCALL akan diaktifkan secara automatik apabila pelan AMAZING38 atau AMAZING58 Postpaid anda berjaya diaktifkan atau berjaya dialihkan masuk.
  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkah saya menamatkannya?
    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia disertakan dengan pelan AMAZING38 dan AMAZING58 Postpaid untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  4. Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?
    Ya, Polisi Penggunaan Adil selama 100 jam sebulan adalah terpakai.
  5. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan tanpa had?
    Anda boleh terus menghubungi nombor rangkaian lain pada RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.

redDAILY

  1. Apa itu redDAILY?
    redDAILY menawarkan penggunaan data sehari (terhad pada 3Mbps) setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data redDAILY digunakan sepenuhnya.
  2. Berapakah kuota redDAILY yang saya dapat setiap hari?
    Amazing38Amazing58
    1GB sehari1.5GB sehari
  3. Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redDAILY?
    Tidak, redDAILY akan diaktifkan secara automatik sebaik sahaja pelan AMAZING38 atau AMAZING58 Postpaid anda berjaya diaktifkan atau berjaya dipindahkan. Caj langganan untuk rakan kongsi individu mungkin dikenakan, jika ada.
  4. Saya tidak mahu perkhidmatan redDAILY. Bolehkah saya menamatkannya?
    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redDAILY. Ia disertakan dengan pelan AMAZING38H atau AMAZING58F Postpaid untuk anda menikmati akses kepada semua penggunaan data di Malaysia.
  5. Saya telah menggunakan kuota Harian redSURF. Bolehkah saya melanggan redDAILY Daily lagi?
    Tidak, hanya 1 perkhidmatan redDAILY aktif dibenarkan dalam sebulan. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli Perkhidmatan Nilai Tambah berkelajuan tinggi atau Tambah Nilai Data.
  6. Bagaimanakah pelanggan menyemak baki data redDAILY mereka?
    Pelanggan boleh menyemak penggunaan melalui 1App atau dail *123#.
  7. Bilakah saya boleh menggunakan kuota data harian redDAILY?
    Anda boleh menggunakan data RedDAILY Daily pada bila-bila masa. Data RedSURF Daily akan tamat tempoh pada penghujung hari pada 11:59PM setiap hari.
  8. Apakah kelajuan data RedDAILY Daily untuk penstriman?
    Kelajuan kuota data redDAILY dihadkan pada 3Mbps. Anda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G.
  9. Adakah redDAILY menggunakan data himpunan rancangan saya?
    Tidak. redDAILY memberikan anda data harian tambahan untuk keperluan data anda. Penggunaan data standard mungkin dikenakan untuk sebarang pembelian dalam apl, apl pihak ketiga dan pautan keluar daripada rakan kongsi redDAILY.

Amazing58

  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan yang akan dikenakan ke atas anda dalam bil bulanan anda.
  2. Yuran akses bulanan untuk pelan AMAZING58 hanya terpakai untuk data berkelajuan tinggi yang digabungkan, himpunan redDAILY 1.5GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  3. RM58 Bayaran Pendahuluan diperlukan. Bayaran Pendahuluan diketepikan untuk pelanggan MNP- Port-in. Bayaran Pendahuluan yang dikutip akan digunakan untuk memotong bil bulan pertama anda dan anda hanya perlu membayar sebarang baki yang perlu dibayar di bawah bil bulan pertama anda.
  4. Pendaftaran oleh pelanggan bukan warganegara Malaysia akan dikenakan deposit bersamaan dengan had kredit bulanan masing-masing.
  5. RedCALL, redDAILY 1.5GB VAS digabungkan dengan pelan AMAZING58 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil untuk redCALL.
  6. Data yang dihimpun, himpunan redDAILY 1.5GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian terpakai untuk kegunaan domestik sahaja dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran berdasarkan kadar Bayar Setiap Penggunaan (PPU).
  7. Dalam bil pertama pelan AMAZING58, himpunan data akan diproratakan berdasarkan penggunaan data berkelajuan tinggi yang digabungkan oleh pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:
    Nama PelanPenggunaan Data 25% atau kurangPenggunaan Data 26% – 50%Penggunaan Data 51% – 75%Penggunaan Data 76% atau lebih
    MENAKJUBKAN58RM12RM24RM36RM48
  8. Sekiranya penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda; anda akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.
  9. Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan diambil daripada pendikitan data Internet asas pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.
  10. Internet asas ialah kelajuan standard 64kbps.
  11. Pelan ini TIDAK layak untuk tempoh bertenang selama 30 hari.
  12. Permintaan tukar pelan kepada pelan AMAZING58 baharu dibenarkan mulai 1 Ogos 2022.

Amazing38

  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan yang akan dikenakan ke atas anda dalam bil bulanan anda.
  2. Yuran akses bulanan untuk pelan AMAZING38 hanya terpakai untuk data berkelajuan tinggi yang digabungkan, himpunan redDAILY 1GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  3. Bayaran Pendahuluan RM38 diperlukan. Bayaran Pendahuluan diketepikan untuk pelanggan MNP- Port-in. Bayaran Pendahuluan yang dikutip akan digunakan untuk memotong bil bulan pertama anda dan anda hanya perlu membayar sebarang baki yang perlu dibayar di bawah bil bulan pertama anda.
  4. Pendaftaran oleh pelanggan bukan warganegara Malaysia akan dikenakan deposit bersamaan dengan had kredit bulanan masing-masing.
  5. RedCALL, redDAILY 1GB VAS digabungkan dengan pelan AMAZING38 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil untuk redCALL.
  6. Data yang dihimpun, himpunan redDAILY 1GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian terpakai untuk kegunaan domestik sahaja dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran berdasarkan kadar Bayar Setiap Penggunaan (PPU).
  7. Dalam bil pertama pelan AMAZING38, himpunan data akan diproratakan berdasarkan penggunaan data berkelajuan tinggi yang digabungkan oleh pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:
    Nama PelanPenggunaan Data 25% atau kurangPenggunaan Data 26% – 50%Penggunaan Data 51% – 75%Penggunaan Data 76% atau lebih
    MENAKJUBKAN38RM7RM14RM21RMw8
  8. Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan diambil daripada pendikitan data Internet asas pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.
  9. Internet asas ialah kelajuan standard 64kbps.
  10. Pelan ini TIDAK layak untuk tempoh bertenang selama 30 hari.
  11. Permintaan tukar pelan kepada pelan AMAZING38 baharu dibenarkan bermula dari 1 Ogos 2022.
  12. Sekiranya penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda; anda akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.

Amazing8

  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan yang akan dikenakan ke atas anda dalam bil bulanan anda.
  2. Yuran akses bulanan pelan Amazing8 hanya untuk data yang digabungkan dan panggilan suara tanpa had ke nombor Pascabayar redONE.
  3. Panggilan suara tanpa had kepada semua pengguna Pascabayar redONE tertakluk pada Dasar Penggunaan Adil kami, yang mungkin dilaksanakan jika anda melebihi 100 jam sebulan. Polisi Penggunaan Adil yang lengkap boleh didapati di redONE.com.my.
  4. Panggilan dicaj dalam blok 30 saat. Sebarang panggilan dengan tempoh yang lebih pendek akan dibundarkan dan dicaj sebagai blok 30 saat yang lengkap.
  5. Data yang digabungkan dan panggilan suara tanpa had di kalangan pengguna Pascabayar redONE terpakai untuk kegunaan domestik sahaja dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran berdasarkan kadar Bayar Setiap Penggunaan (PPU).
  6. Yuran akses bulanan untuk pelan Amazing8 dikenakan setiap bulan penuh.
  7. Sekiranya penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda; anda akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.
  8. Pelanggan yang disenaraihitamkan dan/atau Bukan Warganegara Malaysia tertakluk kepada deposit yang bersamaan dengan had kredit bulanan mereka.
  9. Pelan ini terpakai untuk pelanggan individu, talian Korporat dan pelabuhan MNP dalam nombor. Talian M2M tidak layak untuk mendaftar untuk pelan ini.
  10. Pelan ini layak untuk tempoh bertenang selama 30 hari.
  11. Pelanggan sedia ada layak menukar pelan kepada pelan Amazing8.
  12. Harga akses bulanan pelan tidak boleh digabungkan menjadi satu kumpulan dan dikongsi antara semua talian yang didaftarkan di bawah satu akaun Induk.
  13. Terma dan syarat tawaran ini hendaklah dibaca sebagai tambahan kepada terma dan syarat terma dan syarat redONE (“Terma & Syarat Utama”) yang diterima oleh Pelanggan dan akan menjadi tambahan kepada Terma & Syarat Utama. Terma dan Syarat Utama akan terus terpakai dan mengikat Pelanggan untuk tujuan promosi ini.

redCALL

  1. Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) redCALL menawarkan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian dan terpakai untuk penggunaan domestik dalam rangkaian Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas dikecualikan.
  2. VAS redCALL disertakan dengan pelan BARU AMAZING38 dan AMAZING58 Pascabayar dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil.
  3. Panggilan suara tanpa had termasuk:
    • Semua panggilan domestik ke redONE Pascabayar, redONE Prabayar dan pengendali mudah alih lain
    • Semua panggilan domestik ke nombor talian tetap negara
  4. PANGGILAN DIKECUALIKAN daripada panggilan suara tanpa had termasuk:
    • Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC
    • Panggilan ke nombor istimewa dan premium
    • Panggilan video
    • Panggilan IDD
  5. VAS redCALL akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  6. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada BARU AMAZING38 atau AMAZING58 kepada pelan lain, langganan redCALL akan diteruskan secara automatik melainkan pelan baharu itu Amazing8 atau RP8.
  7. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia TIDAK BOLEH:
    • Dijual semula, disewa atau digunakan dengan cara lain kecuali sebagai individu yang membuat panggilan kepada pengguna rangkaian lain di Malaysia
    • Digunakan untuk mengubah hala panggilan (sambungan dengan peranti/perisian/aplikasi)
    • Digunakan untuk menyediakan peranti suis yang boleh memastikan talian terbuka berpotensi selama berjam-jam
    • Digunakan untuk berbilang panggilan serentak dan panggilan persidangan
    • Digunakan untuk pusat panggilan dan telepemasaran
    • Digunakan untuk panggilan berterusan untuk tempoh masa yang panjang, pendailan automatik dan komunikasi mesin ke mesin

redDAILY

  1. Tawaran redDAILY setiap hari penggunaan (terhad pada 3Mbps) setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data redDAILY digunakan sepenuhnya. Apabila pelanggan telah menggunakan sepenuhnya kuota harian, mereka boleh membeli Perkhidmatan Nilai Tambah berkelajuan tinggi atau Tambah Nilai Data.
  2. Kuota redDAILY boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data di Malaysia.
  3. RedDAILY disertakan dengan pelan BARU AMAZING38 dan AMAZING58 Pascabayar dan bukan pilihan.
  4. Kuota data harian tersedia pelan AMAZING38 dan AMAZING58:
  5. Kuota redDAILY akan tamat pada penghujung hari pada 11:59PM setiap hari.
  6. RedDAILY akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  7. Kuota redDAILY akan tamat pada penghujung bulan kalendar.
  8. redDAILY hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM