Amazing8, Amazing38 & Amazing58
- Di manakah saya boleh mendaftar untuk rancangan ini?
Anda boleh mendaftar di mana-mana kedai dan cawangan redONE, Rakan Niaga redONE atau pendaftaran sendiri secara dalam talian. - Siapa yang layak mendaftar untuk pelan-pelan ini?
Semua rakyat Malaysia dan warga asing berumur 18 tahun dan ke atas boleh mendaftar untuk pelan-pelan ini. Pelan ini tersedia untuk pendaftaran baharu, port-masuk MNP dan perubahan pelan kadar. (tidak termasuk M2M) - Berapakah yang perlu saya bayar semasa pendaftaran?
Sila rujuk jadual di bawah untuk caj bayaran pendahuluan:
Perkara | Amazing8 | Amazing38 | Amazing58 |
Yuran Pendaftaran | RM10 | RM10 | RM10 |
Bayaran Pendahuluan | RM25 | RM38 | RM58 |
- Untuk masa yang terhad sahaja, kami mengetepikan pembayaran Pendahuluan untuk semua pelanggan Port-masuk (MNP).
- Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh anda dengan redONE kurang daripada 6 bulan.
- Jika anda warga asing, anda perlu membayar deposit bersamaan dengan had kredit bulanan masing-masing.
- Apa itu Amazing8, Amazing38 dan Amazing58?
Pelan Postpaid | Amazing8 | Amazing38 | Amazing58 |
Yuran Bulanan | RM8 | RM38 | RM58 |
Data | 2GB | 65GB (20GB + 1.5GB data sehari) | 90GB (30GB + 2GB daily data) |
Panggilan Suara | Tanpa Had ke talian redONE Postpaid | Panggilan Tanpa Had |
Hotspot Mudah Alih/Data boleh dikongsi | | Untuk diambil dari kumpulan data |
- Bolehkah saya port-masuk ke pelan Postpaid baharu ini?
Ya. Anda boleh port-masuk dan melanggan pelan Postpaid baharu ini dengan syarat anda. Tidak mempunyai sebarang baki tertunggak atau berada dalam kontrak dengan penyedia perkhidmatan mobil semasa anda. - Apakah yang berlaku jika saya tidak menggunakan sepenuhnya peruntukan Data Berkelajuan Tinggi saya?
Kuota baki anda untuk bulan tersebut akan dilucuthakkan. - Apakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk rancangan ini?
Pelan ini tidak dikontrakkan. Jika anda menggunakan nombor premium anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan - Selepas saya mengambil salah satu pelan ini, adakah saya dibenarkan untuk menaik taraf data bulanan ‘bundle’ saya?
Anda boleh membeli Tambah Nilai Data sekali sahaja dengan mendail *123# atau log masuk ke 1App untuk membeli data tambahan. - Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan Amazing58?
Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan. - Saya adalah pelanggan Amazing8 sedia ada. Bolehkah saya menukar pelan saya kepada pelan Amazing58 yang baharu?
Ya anda boleh. - Saya membeli redVIDEO ‘one-time add-on’, data manakah yang akan digunakan dahulu?
Jadual di bawah ialah keutamaan penggunaan data:
Penggunaan | Data Penggunaan |
Pelan | Amazing8 | Amazing38 | Amazing58 |
Pertama | redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC/hari yang dibeli | redDAILY 1.5GB/sehari | redDAILY 1.5GB/hari |
Ke-2 | 2GB data 4G LTE Berkelajuan Tinggi yang digabungkan | redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC/hari yang dibeli | redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC |
Ke-3 | Tambah Nilai Data yang dbeli | 2GB data 4G LTE Berkelajuan Tinggi yang digabungkan | 30GB data 4G LTE Berkelajuan Tinggi yang digabungkan |
Ke-4 | Internet Asas @64kbps | Tambah Nilai Data yang dibeli | Tambah Nilai Data yang dibeli |
Ke-5 | – | Internet Asas @64kbps | Internet Asas @64kbps |
redCALL
- Apa itu redCALL?
redCALL ialah Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) baharu yang membolehkan pelanggan penggunaan suara tinggi membuat panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia. - Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redCALL?
Tidak, redCALL akan diaktifkan secara automatik apabila pelan AMAZING38 atau AMAZING58 Postpaid anda berjaya diaktifkan atau berjaya dialihkan masuk. - Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkah saya menamatkannya?
Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia disertakan dengan pelan AMAZING38 dan AMAZING58 Postpaid untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia. - Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?
Ya, Polisi Penggunaan Adil selama 100 jam sebulan adalah terpakai. - Apakah yang berlaku apabila saya melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan tanpa had?
Anda boleh terus menghubungi nombor rangkaian lain pada RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.
redDAILY
- Apa itu redDAILY?
redDAILY menawarkan penggunaan data sehari (terhad pada 6Mbps) setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data redDAILY digunakan sepenuhnya. - Berapakah kuota redDAILY yang saya dapat setiap hari?
Amazing38 | Amazing58 |
1.5GB sehari | 2GB sehari |
- Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redDAILY?
Tidak, redDAILY akan diaktifkan secara automatik sebaik sahaja pelan AMAZING38 atau AMAZING58 Postpaid anda berjaya diaktifkan atau berjaya dipindahkan. Caj langganan untuk rakan kongsi individu mungkin dikenakan, jika ada. - Saya tidak mahu perkhidmatan redDAILY. Bolehkah saya menamatkannya?
Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redDAILY. Ia disertakan dengan pelan AMAZING38 atau AMAZING58 Postpaid untuk anda menikmati akses kepada semua penggunaan data di Malaysia. - Saya telah menggunakan kuota Harian redSURF. Bolehkah saya melanggan redDAILY lagi?
Tidak, hanya 1 perkhidmatan redDAILY aktif dibenarkan dalam sebulan. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli Perkhidmatan Nilai Tambah berkelajuan tinggi atau Tambah Nilai Data. - Bagaimanakah pelanggan menyemak baki data redDAILY mereka?
Pelanggan boleh menyemak penggunaan melalui 1App atau dail *123#. - Bilakah saya boleh menggunakan kuota data harian redDAILY?
Anda boleh menggunakan data redDAILY pada bila-bila masa. Data redDAILY akan tamat tempoh pada penghujung hari pada 11:59PM setiap hari. - Apakah kelajuan data RedDAILY Daily untuk penstriman?
Kelajuan kuota data redDAILY adalah berkelajuan tinggi. Anda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G. - Adakah redDAILY menggunakan data himpunan rancangan saya?
Tidak. redDAILY memberikan anda data harian tambahan untuk keperluan data anda. Penggunaan data standard mungkin dikenakan untuk sebarang pembelian dalam aplikasi, aplikasi pihak ketiga dan pautan keluar daripada rakan niaga redDAILY.
UX50 - Apakah pelah Postpaid ini?
Ini ialah pelan internet tanpa had baharu kami. Tiada caj tambahan apabila kuota data telah digunakan sepenuhnya. Kelajuan data akan dikurangkan kepada 64kbps apabila kuota FUP digunakan sepenuhnya. - Apa itu UX50?
Ini adalah pelan postpaid internet tanpa had baharu.Item | UX50A |
Yuran Bulanan | RM50 |
Data | 30GB + unlimited internet@6Mbps |
Panggilan Suara | Tanpa Had ke semua rangkaian |
Hotspot Mobil/ Data yang boleh dikongsi | 30GB |
- Berapa lamakah promosi ini?
Promosi ini bermula 8 Ogos 2023. - Di mana boleh saya daftar untuk pelan ini?
Anda boleh pergi ke mana-mana kedai redONE atau Rakan Niaga redONE atau melanggan secara pendaftaran dalam talian. - Siapa yang layak untuk mendaftar untuk promosi ini?
Semua rakyat Malaysia dan warga asing berumur 18 tahun dan ke atas boleh mendaftar untuk pelan ini. Pelan ini tersedia untuk pendaftaran baharu, port-masuk MNP dan perubahan pelan kadar. (tidak termasuk M2M) - Berapa yang perlu saya bayar semasa pendaftaran?
Pelan Postpaid | UX50A |
Bayaran Pendahuluan | RM50 |
Yuran Pendaftaran | RM10 |
- Bolehkah saya port-masuk ke pelan Postpaid baharu?
Ya. Anda boleh port masuk dan melanggan pelan Pascabayar baharu dengan syarat anda tidak mempunyai sebarang baki tertunggak atau di bawah kontrak dengan pembekal perkhidmatan mudah alih semasa anda. - Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?
Tidak, pelan ini adalah tanpa kontrak. Jika anda menggunakan nombor premium anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan. - Selepas saya melanggan salah satu pelan ini, adakah saya dibenarkan untuk menaik taraf bundle bulanan saya?
Anda boleh membeli Tambah Nilai Data sekali sahaja dengan mendail *123# atau log masuk ke 1 App untuk membeli data tambahan. - Saya pelanggan sedia ada Amazing8. Bolehkah saya menaik taraf ke UX50?
Ya, anda boleh. - Apakah yang akan berlaku apabila saya telah habis menggunakan ke semua data internet saya?
Anda boleh membeli Tambah Nilai Data melalui 1App atau dengal mendail *123# sebaik sahaja anda telah menggunakan kuota data anda sepenuhnya. Kuota daripada Tambah Nilai Data boleh dikongsi melalui Hotspot. - Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan UX50?
Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan bagi setiap akaun induk. - Saya membeli redVIDEO add-on sekali. Data manakah yang akan digunakan dahulu?
Jadual di bawah ialah keutamaan penggunaan data:Penggunaan | Data |
Pertama | redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC yang dibeli |
Ke-2 | 30GB Data 4G LTE yang digabungkan |
Ke-3 | Tambah Nilai Data yang dibeli |
Ke-4 | Internet Tanpa Had@6Mbps |
Ke-5 | Internet Asas @64kbps |
redCALL - Apa itu redCALL?
redCALL ialah Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) baharu yang membolehkan pelanggan penggunaan suara tinggi membuat panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia. - Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redCALL?
Tidak, redCALL akan diaktifkan secara automatik setelah pelan UX50 anda berjaya dialihkan masuk. - Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkah saya menamatkannya?
Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia disertakan dengan pelan UX50 untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia. - Adakah panggilan suara tanpa had ke semua rangkain sah untuk panggilan yang dibuat semasa saya dalam perayauan?
Panggilan suara tanpa had ini sah untuk panggilan domestik di Malaysia sahaja. - Adakah panggilan suara tanpa had termasuk panggilan ke talian tetap cth. nombor 03?
Ya. Panggilan suara tanpa had termasuk semua panggilan domestic ke nombor mudah alih dan nombor talian tetap di Malaysia. Panggilan ke nombor khas dikecualikan. - Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?
Ya, Polisi Penggunaan Adil selama 100 jam sebulan adalah terpakai. - Apakah yang berlaku apabila saya melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan tanpa had?
Anda boleh terus menghubungi nombor rangkaian lain pada RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.
redDATA - Apakah redDATA yang baharu?
VAS berulang bulanan redDATA menawarkan data@6Mbps tanpa had setiap hari sehingga akhir bulan. - Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redDATA?
Tidak, redDATA akan diaktifkan secara automatik apabila pelan Pascabayar UX50 anda berjaya diaktifkan atau berjaya dialihkan masuk. - Saya tidak mahu perkhidmatan redDATA. Bolehkah saya menamatkannya?
Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redDATA. Ia disertakan dengan pelan Pascabayar UX50 untuk anda menikmati data tanpa had untuk semua penggunaan data. - Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk data tanpa had?
Ya, Dasar Penggunaan Adil sebanyak 100GB sebulan adalah terpakai. - Apakah yang berlaku apabila saya melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk data tanpa had?
Penggunaan data seterusnya akan diperlahankan kepada maksimum 64kbps. - Untuk apa saya boleh menggunakan data Tanpa Had?
Data Tanpa Had boleh digunakan untuk SEMUA penggunaan pada telefon pintar anda – menyemak imbas web, penstriman video, sembang sosial, dsb., dan anda boleh menggunakannya pada kedua-dua rangkaian 3G/4G. - Bilakah saya boleh menggunakan kuota data tanpa had redDATA?
Anda boleh menggunakan kuota data tanpa had redDATA pada bila-bila masa. - Apakah kelajuan data tanpa had untuk redDATA?
Kelajuan penstriman redDATA dihadkan pada kelajuan 6Mbps. - Bolehkah saya menikmati Data Tanpa Had apabila saya berada di luar negara?
Tidak, Data Tanpa Had tersedia untuk kegunaan domestik sahaja. Caj perayauan standard dikenakan untuk penggunaan data semasa perayauan di luar negara. - Adakah saya dibenarkan untuk berkongsi data redDATA Tanpa Had saya dengan peranti lain melalui hotspot mudah alih?
Data Unlimited dimaksudkan untuk kegunaan peribadi pada telefon pintar anda sahaja.