Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.
Sesuatu untuk semua orang

Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan.

* Penggunaan data tanpa had tetapi apabila kuota data 4G LTE bulanan habis, sambungan akan dikurangkan kepada 64kbps, bergantung pada lokasi pengguna dan keadaan rangkaian semasa.

** kelajuan redDAILY 1GB dan 1.5GB tidak dihadkan.

*** Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan dicaj pada kadar Bayar Setiap Penggunaan sebanyak RM0.10/MB. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami dapat menikmati rangkaian rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

Soalan-soalan Lazim

  1. Promosi ini mengenai apa?
    Promosi ini bertujuan untuk menarik minat pelanggan Akaun Master pelanggan setia kami untuk mendaftar talian tambahan redONE.
  2. Berapa lamakah tawaran ini?
    Ini adalah tawaran mulai 15 Ogos 2023.
  3. Di manakah saya boleh mendaftar untuk rancangan ini?
    Anda boleh mendaftar di mana-mana Pejabat Cawangan redONE dan Rakan Kongsi redONE.
  4. Siapa yang layak mendaftar untuk rancangan ini?
    Semua pelanggan akaun Master dengan pelan komitmen bulanan RM38 ke atas (tidak termasuk Korporat, Warga Asing dan M2M).
  5. Apa yang perlu saya bayar semasa pendaftaran?
    Sila rujuk jadual di bawah untuk caj bayaran pendahuluan:
    ItemFamily38
    Yuran pendaftaranRM10
    Bayaran PendahuluanRM38
    • Untuk masa yang terhad sahaja, kami mengetepikan pembayaran Pendahuluan untuk semua pelanggan Mudah Alih Nombor Mudah Alih (MNP).
    • Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh anda dengan redONE kurang daripada 6 bulan.
  6. Saya disenaraihitamkan oleh syarikat telekomunikasi lain. Saya ingin mendaftar ke Family38 dengan nombor redONE baharu. Berapakah Bayaran Pendahuluan yang perlu saya bayar?
    Anda perlu membayar Bayaran Pendahuluan RM38.

 

redCALL

  1. Apakah itu redCALL?
    redCALL ialah Perkhidmatan Nilai Tambah (VAS) baharu yang membolehkan pelanggan penggunaan suara tinggi membuat panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  2. Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redCALL?
    Tidak, redCALL akan diaktifkan secara automatik apabila pelan Pascabayar Family38 anda berjaya diaktifkan atau berjaya dipindahkan.
  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkah saya menamatkannya?
    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia disertakan dengan pelan Pascabayar Family38 untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  4. Adakah panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian sah untuk panggilan yang dibuat semasa saya dalam perayauan?
    Panggilan suara tanpa had ini sah untuk panggilan domestik di Malaysia sahaja.
  5. Adakah panggilan suara tanpa had termasuk panggilan ke talian tetap cth. 03 nombor?
    Ya. Panggilan suara tanpa had termasuk semua panggilan domestik ke nombor mudah alih dan nombor talian tetap di Malaysia. Panggilan ke nombor khas dikecualikan.
  6. Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?
    Ya, Polisi Penggunaan Adil selama 100 jam sebulan adalah terpakai.
  7. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan tanpa had?
    Anda boleh terus menghubungi nombor rangkaian lain pada RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.

 

redDATA

  1. Apakah itu redDATA?
    redDATA ialah Perkhidmatan Nilai Tambah (VAS) yang menawarkan data tanpa had@6Mbps
  2. Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redDATA?
    Tidak, redDATA akan diaktifkan secara automatik sebaik sahaja pelan Pascabayar Family38 anda berjaya diaktifkan atau berjaya dipindahkan. Caj langganan untuk rakan kongsi individu mungkin dikenakan, jika ada.
  3. Saya tidak mahu redDATA Bolehkah saya menamatkannya?
    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redDATA. Ia disertakan dengan pelan Pascabayar Family38 untuk anda menikmati akses data tanpa had di Malaysia.
  4. Saya telah menggunakan redDATA Bolehkah saya melanggan redDATA sekali lagi?
    Tidak, hanya 1 langganan aktif dibenarkan dalam sebulan. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli Tambah Nilai Data untuk menstrim pada kelajuan tinggi.
  5. Bagaimanakah pelanggan menyemak baki data redDATA mereka?
    Pelanggan boleh menyemak penggunaan dengan mendail *123# atau melalui 1App.
  6. Bilakah saya boleh menggunakan kuota data redDATA?
    Anda boleh menggunakan data redDATA pada bila-bila masa. Data redDATA akan tamat tempoh pada akhir bulan.
  7. Apakah kelajuan penstriman redDATA?
    Kelajuan kuota data untuk penstriman redDATA ialah 6Mbps. Anda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G.

Terma dan syarat

  1. Pelan Family38 bermula pada 15 Ogos 2023.
  2. Pelan ini sah untuk pelanggan talian Master aktif dengan:
    1. Komitmen bulanan RM38 dan ke atas sahaja
    2. Pay master yang baik (Tidak disekat atau digantung dalam tempoh 3 bulan yang lalu)
    3. Baris induk atau subbaris semasa mestilah dalam mod aktif. Sebarang bentuk penggantungan atau sekatan tidak dibenarkan.
    4. Pemegang akaun Master pelan lain yang menukar pelan mereka kepada mana-mana pelan komitmen bulanan RM50 dan ke atas yang ada, mesti  Master mesti memenuhi kriteria i,ii,iii,iv sebelum akaun Master layak untuk Pelan Keluarga.
  3. Pengebilan individu tidak dibenarkan untuk talian Family38.
  4. Talian Family38 TIDAK dibenarkan untuk menaik taraf kepada master.
  5. Akaun induk tidak dibenarkan menurunkan taraf/ menaik taraf selepas akaun induk menerima tawaran ini.
  6. Korporat, M2M dan Warga Asing tidak layak untuk program ini.
  7. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan yang akan dikenakan dalam bil bulanan anda ( kecuali untuk Bayaran Pendahuluan)
  8. Bayaran Pendahuluan RM38 diperlukan. Bayaran Pendahuluan ini akan diketepikan untuk pelanggan MNP-Port-in Bayaran Pendahuluan diketepikan untuk pelanggan MNP- Port-in.
  9. Yuran akses bulanan untuk pelan Family38 hanya terpakai untuk data yang digabungkan, data tanpa had dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  10. VAS redCALL dan redDATA adalah digabungkan dengan pelan Family38 dan bukanlah pilihan. RM10 sebulan akan dicaj ke dalam bil untuk redCALL RM10 sebulan akan dicaj kepada bil untuk redCALL.
  11. Himpunan data untuk Family38 akan diproratakan berdasarkan penggunaan data berkelajuan tinggi yang digabungkan oleh pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:
Nama Pelan

Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi

25% atau kurang

Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi

26% – 50%

Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi

51% – 75%

Penggunaan Data Berkelajuan Tinggi

75% atau lebih

Family38RM7RM14RM21RM28
  1. Selepas penggunaan 100% data kelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan diperlahankan kepada kelajuan maksimum 6Mbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.
  2. Pelan Family38 boleh menjadi nombor redONE baharu atau nombor Port-in MNP.
  3. Setiap pelanggan talian induk yang layak dibenarkan mendaftar untuk 6 (enam) talian tambahan Family38 bagi setiap induk. Sekiranya talian induk mempunyai lebih daripada 6 talian tambahan, untuk sebarang permintaan talian sup tambahan, rakan kongsi dikehendaki membuat Borang redONE (mReg Luar Talian) mengikut SOP sedia ada.
  4. Tukar Pelan – penurunan taraf tidak dibenarkan untuk talian pelan Family38. Peningkatan Pelan dibenarkan.



redCALL

  1. Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) redCALL menawarkan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian dan terpakai untuk penggunaan domestik dalam rangkaian Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas dikecualikan.
  2. VAS redCALL disertakan dengan pelan Pascabayar Family38 BARU dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil.
  3. Panggilan suara tanpa had termasuk:
    1. Semua panggilan domestik ke redONE Pascabayar, redONE Prabayar dan pengendali mudah alih lain
    2. Semua panggilan domestik ke nombor talian tetap negara
  4. PANGGILAN DIKECUALIKAN daripada panggilan suara tanpa had termasuk:
    1. Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC
    2. Panggilan ke nombor istimewa dan premium
    3. Panggilan video
    4. Panggilan IDD
  5. VAS redCALL akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  6. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada Family38 BARU kepada pelan lain, langganan redCALL akan ditamatkan secara automatik melainkan pelan baharu itu Amazing38, Amazing58 atau Hybrid50.
  7. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia TIDAK BOLEH:
  • Dijual semula, disewa atau digunakan dengan cara lain kecuali sebagai individu yang membuat panggilan kepada pengguna rangkaian lain di Malaysia.
  • Digunakan untuk mengubah hala panggilan (sambungan dengan peranti/perisian/aplikasi)
  • Digunakan untuk peranti suis persediaan yang boleh memastikan talian terbuka berpotensi selama berjam-jam
  • Digunakan untuk berbilang panggilan serentak dan panggilan persidangan
  • Digunakan untuk pusat panggilan dan telepemasaran
  • Digunakan untuk panggilan berterusan untuk tempoh masa yang panjang, pendailan automatik dan komunikasi mesin ke mesin



redDATA

  1. Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) redDATA menawarkan data@6Mbps tanpa had dan terpakai untuk kegunaan domestik dalam Malaysia sahaja.
  2. VAS redDATA disertakan dengan pelan Pascabayar Family38 BARU dan bukan pilihan.
  3. Data tanpa had boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data.
  4. redDATA hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
  5. VAS redDATA akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  6. Data redDATA akan tamat tempoh pada penghujung bulan kalendar. Sebarang data redDATA yang tidak digunakan tidak akan dibawa ke bulan berikutnya.
  7. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada Family38 BARU kepada pelan lain, langganan redDATA akan ditamatkan secara automatik.
  8. Selepas penggunaan 100% kuota redDATA, sebarang penggunaan Internet selanjutnya akan ditolak daripada kuota Tambah Nilai Data yang tersedia atau anda akan melayari pada kelajuan yang dikurangkan.
  9. Kuota data tanpa had dihadkan hanya untuk kegunaan individu Pelanggan dan tidak boleh dikongsi dengan mana-mana orang atau peranti lain dalam apa jua cara (termasuk kotak SIM atau tempat liputan mudah alih) dan tertakluk pada Dasar Penggunaan Adil redONE.
  10. Perkhidmatan data tertakluk kepada had rangkaian dan ketersediaan serta keupayaan peranti. Kelajuan muat turun dan kapasiti data anda akan berbeza-beza dan mungkin lebih perlahan serta boleh dipengaruhi oleh jarak anda dari menara mudah alih kami, kapasiti menara mudah alih kami, sumber muat turun anda, jenis dan kualiti telefon bimbit anda, trafik Internet umum dan ketersediaan liputan atau disebabkan oleh Dasar Penggunaan Adil. (FUP). Untuk maklumat lanjut, sila layari https://www.redonemobile.com.my/legal/fair_use_policy
  11. redDATA tidak boleh dipindah milik, sama ada melalui penguatkuasaan undang-undang atau sebaliknya, sama ada kepada mana-mana orang lain, entiti atau mana-mana akaun Pascabayar redONE lain.
  12. Kami berhak pada bila-bila masa tanpa bertanggungjawab kepada anda atau mana-mana pihak ketiga untuk mengganggu, menghalang, menggantung, menyekat Pelan dan Perkhidmatan untuk masa yang kami fikir patut atau menamatkan, menghentikan atau memutuskan sambungan Pelan dan Perkhidmatan. ) jika penggunaan anda:
  • menunjukkan penggunaan yang berlebihan atau meletakkan beban luar biasa pada rangkaian;
  • adalah untuk aktiviti yang menyalahi undang-undang atau untuk aktiviti penipuan yang disyaki;
  • tidak mengikut Dasar Penggunaan Adil redONE (di https://www.redonemobile.com.my/legal/fair_use_policy)
  • adalah untuk tujuan komersial/bukan peribadi.
  1. Promosi ini disediakan mengikut Syarat Perkhidmatan pada Borang Pendaftaran Pascabayar kami. 13. Promosi ini disediakan mengikut Syarat Perkhidmatan di Borang Pendaftaran Postpaid kami. Anda mesti mematuhi terma tersebut termasuk penerangan perkhidmatan yang berkaitan, Polisi Penggunaan Saksma, Polisi Privasi, pelan langganan Postpaid yang berkaitan dan terma dan syarat tambahan ini (secara kolektif, “Terma”) yang semuanya boleh didapati di www.redonemobile.com.my
English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM