Prepaid - Promosi ini tentang apa?
Pelanggan yang mendaftar untuk BeyondLite dan menambah nilai RM50 semasa pendaftaran akan menerima jersi Sabah FC Replika percuma.
- Di manakah boleh saya mendapatkan pek Prabayar redONE?
Anda boleh mendaftar melalui mana-mana Peniaga Prabayar redONE.
- Siapa yang boleh mendaftar untuk pek permulaan?
Mana-mana individu berumur 12 tahun ke atas boleh mendaftar untuk pek permulaan ini.
- Berapakah bilangan maksimum pek permulaan yang boleh saya perolehi?
Anda boleh mendapatkan dan mendaftar sehingga maksimum 5 kad SIM.
- Bilakah saya akan mendapat kredit RM60?
Anda akan menerima kredit RM60 selepas anda dimaklumkan melalui SMS Pengaktifan bahawa pendaftaran anda berjaya. Kredit RM60 percuma anda akan diberikan dalam denominasi RM5 dalam tempoh 12 bulan.
- Saya telah membeli Tambah Nilai Data 5GB bulanan. Apakah yang akan berlaku selepas saya selesai menggunakan Tambah Nilai Data bulanan 5GB 4G LTE?
Anda akan menerima pemberitahuan SMS untuk memaklumkan bahawa anda telah menggunakan data bulanan 5GB anda. Penggunaan data anda yang seterusnya akan dikenakan kadar Bayar Setiap Penggunaan pada RM0.01 setiap 200kb. Anda juga boleh membeli Tambah Nilai Data sekali sahaja dengan mendail *108# atau melalui Aplikasi Prabayar (Prepaid App).
- Apakah yang boleh saya lakukan apabila saya mendail *108#?
Anda akan dapat membeli Tambah Nilai Data ‘one-time’ cth. Dail *108#, kemudian pilih Bulanan untuk membeli data Bulanan 5GB.
- Saya telah membeli Tambah Nilai Data 5GB bulanan. Bolehkan saya menggunakannya semasa melancong ke luar negara?
Tidak. Apabila anda melancong ke luar negara, penggunaan penggunaan data anda akan dicaj berdasarkan kadar perayauan negara masing-masing. Sila log masuk ke redonemobile.com.my/roaming untuk senarai penuh kadar perayauan.
PostpaidPemenuhan Jersi Selepas Penyelesaian 2 Bil - Apakah maksud tawaran?
Ini adalah data dan pelan suara semua-dalam-satu eksklusif untuk penyokong setia pasukan Bola Sepak Sabah.
- Berapa lamakah tawaran ini?
Promosi ini bermula 13 April 2023 sehingga diberitahu kelak
. - Di manakah saya boleh mendaftar untuk rancangan ini?
Anda boleh mendaftar di mana-mana Pejabat Cawangan redONE dan Rakan Kongsi redONE.
- Siapakah yang layak untuk mendaftar untuk pelan ini?
Semua nombor baharu port-masuk MNP, peribadi dan korporat bermula dari 13 April 2023 (tidak termasuk M2M).
- Berapa harus saya bayar semasa pendaftaran?
Sila rujuk jadual di bawah untuk caj bayaran pendahuluan:
Item | FC50 |
Yuran Pendaftaran | RM10 |
Bayaran Pendahuluan | RM50 |
- Untuk masa terhad sahaja, kami mengetepikan pembayaran Pendahuluan untuk semua pelanggan Nombor Mudah Alih (MNP).
- Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh anda dengan redONE kurang daripada 6 bulan.
- Saya disenaraihitamkan oleh syarikat telekomunikasi lain. Saya ingin mendaftar ke FC50 dengan nombor redONE baharu. Berapakah Bayaran Pendahuluan yang perlu saya bayar?
Anda perlu membayar Bayaran Pendahuluan RM50.
- Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?
Pelan ini tidak dikontrakkan. Namun, jika anda menggunakan nombor premium, anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
- Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan FC50?
Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan.
- Saya pelanggan sedia ada Amazing8. Bolehkan saya menukar ke pelan baharu FC50?
Tidak. Ia hanya terpakai untuk pelanggan baharu dan MNP port-masuk sahaja.
- Saya telah membeli redVIDEO. Data manakah yang akan digunakan dahulu?
Jadual di bawah menunjukkan keutamaan pengunaan:
Pengunaan | Penggunaan Data |
1 | redVIDEO (4G LTE), redSOCIAL (4G LTE), redMUSIC (4G LTE), redSTUDY (4G LTE), redSPOT yang Dibeli |
2 | Data Berkelajuan Tinggi 4G LTE 20GB Dihimpunkan |
3 | Tambah Nilai Data yang Dibeli |
4 | Data@6mbps Tanpa Had |
5 | Internet Asas @64kbps |
- Bilakah saya akan menerima Jersi PERCUMA?
Jika anda membayar sepenuhnya bil pertama dan kedua, anda akan dimaklumkan oleh redONE mengenai penebusan Jersi. Secara purata, anda akan menerima Jersi dengan 30 hari bekerja dari tarikh penyerahan penebusan Jersi anda.
- Talian saya dihalang kerana pembayaran tertunggak. Adakah saya masih layak menerima Jersi PERCUMA?
Anda perlu membuat pembayaran penuh untuk bil pertama dan kedua sebelum redONE menghantar pemberitahuan penebusan Jersi kepada anda.
- Talian saya telah digantung kerana disebabkan pembayaran yang tertunggak. Adakah saya masih layak menerima jersi PERCUMA?
Maaf. Jika anda tidak membuat bayaran penuh untuk bil pertama dan kedua anda, jersi PERCUMA akan terbatal.
- Saya tidak mahu jersi PERCUMA. Bolehkan menukarnya dengan rebat bil?
Tidak. Jersi PERCUMA adalah disertakan dalam pelan sebagai penyokong pasukan Sabah FC
.Pemenuhan Jersi Semasa Pendaftaran - Apakah maksud tawaran ini?
Ini adalah data dan pelan suara semua-dalam-satu eksklusif untuk penyokong setia pasukan Bola Sepak Sabah.
- Berapa lamakah tawaran ini?
Promosi ini bermula 13 Apri 2023 sehingga diberitahu kelak
. - Di mana boleh saya daftar untuk pelan ini?
Anda boleh daftar di mana- mana Pejabat Cawangan redONE dan Rakan Niaga redONE.
- Siapakah yang layak mendaftar untuk pelan ini?
Semua nombor baharu port-masuk MNP, peribadi dan korporat bermula dari 13 April 2023 (tidak termasuk M2M).
- Berapa harus saya bayar semasa pendaftaran?
Sila rujuk jadual di bawah untuk caj bayaran pendahuluan:
Item | FC50 |
Yuran Pendaftaran | RM10 |
Bayaran Pendahuluan | RM50 |
- Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh anda dengan redONE kurang daripada 6 bulan.
- Saya telah disenaraihitam oleh syarikat telekomunikasi lain. Saya ingin mendaftar untuk pelan FC50 dengan nombor baharu. Berapa Bayaran Pendahuluan uang perlu saya bayar?
Anda perlu bayar Bayaran Pendahuluan RM100.
- Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?
Ya. Pelan ini tidak dikontrakkan. Namun, jika anda menggunakan nombor premium, anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
- Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan FC50?
Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan.
- Saya pelanggan sedia ada Amazing8. Bolehkan saya menukar ke pelan baharu FC50?
Tidak. Ia hanya terpakai untuk pelanggan baharu dan MNP port-masuk sahaja.
- Apakah yang akan berlaku jika saya menamatkan talian saya dalam tempoh kontrak 3 bulan?
Anda perlu membayar penalti penamatan awal seperti yang dinyatakan dalam Borang Perjanjian Pelanggan yang ditandatangani.
- Saya telah membeli redVIDEO. Data manakah yang akan digunakan dahulu?
Jadual di bawah menunjukkan keutamaan pengunaan:
Pengunaan | Penggunaan Data |
1 | redVIDEO (4G LTE), redSOCIAL (4G LTE), redMUSIC (4G LTE), redSTUDY (4G LTE), redSPOT yang Dibeli |
2 | Data Berkelajuan Tinggi 4G LTE 20GB Dihimpunkan |
3 | Tambah Nilai Data yang Dibeli |
4 | Data@6mbps Tanpa Had |
5 | Internet Asas @64kbps |
redCALL - Apa itu redCALL?redCALL ialah Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) yang membolehkan pelanggan penggunaan suara tinggi membuat panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
- Adakah saya perlu melanggan/mengaktifkan redCALL?
Tidak. redCALL akan diaktifkan secara automatik selepas pelan Postpaid FC50 & FC50A anda berjaya diaktifkan atau di port masuk.
- Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkan saya menamatkannya?
Tidak
. Anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia dihimpunkan bersama pelan Postpaid FC50 & FC50A untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
- Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?
Ya. Dasar Penggunaan Adil (FUP) selama 100 jam sebulan adalah terpakai.
- Apa yang akan berlaku bila saya telah melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan tanpa had?
Anda boleh terus membuat panggilan ke nombor di semua rangkaian pada RM0.15 sen seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.
redDATA - Apa itu redDATA?redDATA ialah Perkhidmatan Tambah Nila (VAS) yang menawarkan data tanpa had @3Mbps.
- Adakah saya perlu mengaktifkan/melanggan redDATA?
Tidak. redCALL akan diaktifkan secara automatik bila pelan Postpaid FC50 & FC50A anda berjaya diaktifkan atau di port masuk. Caj langganan untuk rakan niaga individu
- Saya tidak mahu perkhidmatan redDATA. Bolehkan saya menamatkannya?
Tidak
. Anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia dihimpunkan bersama pelan Postpaid FC50 & FC50A untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
- Saya telah menggunakan quota redDATA. Bolehkah saya langgan redDATA semula?
Tidak. Hanya 1 langganan aktif dibenarkan dalam sebulan. Bagaimanapun, anda boleh membeli Top Up Data untuk menstrimm pada kelajuan tinggi.
- Bagaimana cara untuk pelanggan menyemak baki data redDATA mereka?
Pelanggan boleh menyemak penggunaan dengan mendail *123# or melalui 1App.
- Bilakah saya boleh menggunakan kuota data redDATA saya?
Anda boleh menggunakan data redDATA pada bila-bila masa. Data redDATA akan tamat tempoh pada akhir bulan.
- Apakah kelajuan penstriman redDATA?
Kelajuan kuota data untuk penstriman redDATA ialah 6Mbps. Anda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G.