Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.

Pelan Postpaid
Pilihan Ramai

Pelan Postpaid
Pilihan Ramai

Sesuatu untuk semua orang

Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan.

* Penggunaan data tanpa had tetapi apabila kuota data 4G LTE bulanan habis, sambungan akan dikurangkan kepada 64kbps, bergantung pada lokasi pengguna dan keadaan rangkaian semasa.

** kelajuan redDAILY 1GB dan 1.5GB tidak dihadkan.

*** Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan dicaj pada kadar Bayar Setiap Penggunaan sebanyak RM0.10/MB. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.

*Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Terma dan Syarat.

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami dapat menikmati rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

5G Postpaid38 and 5G Postpaid48

Pelan Postpaid 5G

  1. Apakah pelan Pascabayar baharu?

    Ini adalah pelan promosi Pascabayar baharu kami dengan kuota data berkelajuan tinggi 5G setiap bulan. Tiada caj tambahan apabila kuota data telah digunakan sepenuhnya. Kelajuan data akan diturunkan kepada 64 kbps apabila kuota data digunakan sepenuhnya.

  2. Berapa lamakah tawaran ini?

    Tawaran ini bermula 2 Mei 2024 sehingga notis selanjutnya.

  3. Di manakah saya boleh mendaftar pelan ini?

    Anda boleh pergi ke mana-mana kedai atau cawangan redONE, rakan niaga redONE atau daftar sendiri secara dalam talian.

  4. Siapakah yang layak untuk mendaftar pelan-pelan Pascabayar baru ini?

    Semua rakyat Malaysia dan warga asing berumur 18 tahun ke atas boleh mendaftar untuk rancangan ini. Pelan ini tersedia untuk pendaftaran baharu, port-in mudah alih nombor mudah alih (MNP) dan perubahan pelan kadar. (tidak termasuk M2M).

  5. Berapakah saya perlu bayar semasa pendaftaran?
    Pelan Pascabayar5G Pascabayar385G Pascabayar48
    Bayaran PendahuluanRM38RM48
    Yuran PendaftaranRM10RM10

    Bayaran Pendahuluan untuk semua permintaan Mudah Alih Nombor Portabiliti (MNP) Port-in dikecualikan.

    Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan sekiranya tempoh anda dengan redONE adalah kurang dari 6 bulan. Sekiranya anda adalah warga asing, anda perlu membayar deposit bersamaan dengan had kredit bulanan anda.

  6. Bagaimanakah cara untuk saya bertukar ke pelan saya yang terdahulu?

    Anda boleh menukar kembali ke mana-mana pelan yang tertera di laman web kami jika anda memenuhi syarat kelayakan. Pelan yang tidak lagi tertera tidak boleh dilanggan lagi.

  7. Apakah yang akan berlaku kepada Kuota Bonus 5G jika saya menukar pelan saya ke pelan lain?

    Kuota bonus 5G akan dilupuskan jika terdapat perubahan kepada pelan yang tidak layak.

  8. Adakah kuota bonus 5G disertakan dengan kontrak?

    Tidak. Kuota bonus 5G tidak disertakan dengan kontrak.

  9. Bilakah saya boleh mendapatkan Kuota Bonus 5G?

    Anda akan menerima kuota tersebut dengan serta-merta selepas pengaktifan pelan yang berjaya.

  10. Jika saya tidak menggunakan semua kuota data dan hotspot, bolehkah saya membawa ke hadapan kuota yang tidak digunakan untuk bulan depan?

    Tidak, tempoh sah untuk Internet dan Hotspot hanya sehingga hujung bulan ini. Kuota yang tidak digunakan akan dibatalkan dan tidak dibawa ke hadapan.

redCALL

  1. Apakah itu redCALL?

    redCALL ialah Khidmat Nilai Tambah (VAS) yang membolehkan pelanggan yang sering membuat panggilan untuk membuat panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.

  2. Adakah saya perlu mengaktifkan / melanggan redCALL?

    Tidak, redCALL akan diaktifkan secara automatik apabila pelan 5G Postpaid38 atau 5G Postpaid48 anda telah berjaya didaftarkan atau berjaya port-masuk.

  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkah saya membatalkannya?

    Tidak, anda tidak boleh membatalkan perkhidmatan redCALL. Ia digabungkan secara kombo dengan pelan Postpaid 5G Postpaid38 and 5G Postpaid48 untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.

  4. Adakah panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian boleh digunakan semasa saya di merayau di luar negara?

    Panggilan tanpa had ke semua rangkaian hanya sah untuk panggilan domestik di dalam Malaysia sahaja.

  5. Adakah penggilan suara tanpa had termasuk penggilan ke talian tetap cth. 03 nombor?

    Ya. Panggilan suara tanpa had termasuk semua panggilan domestik ke nombor mudah alih dan nombor talian tetap di Malaysia. Panggilan ke nombor khas dikecualikan.

  6. Adakah terdapat Polisi Penggunaan Saksama untuk panggilan suara tanpa had?

    Ya. Panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian tertakluk pada Polisi Penggunaan Saksama kami, yang akan dikenakan jika penggunaan anda melebihi 100 jam sebulan.

  7. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?

    Anda masih boleh meneruskan panggilan ke nombor rangkaian lain pada kadar RM0.15 seminit untuk sisa hari dalam bulan kalendar.

YouTube, Facebook & Instagram Tanpa had (5G Postpaid38)

  1. Apakah YouTube, Facebook & Instagram tanpa had?

    YouTube, Facebook & Instagram @ 6 Mbps disertakan dengan 5G Postpaid38 dan 5G Postpaid48 untuk penstriman sehingga akhir bulan.

  2. Saya tidak mahu perkhidmatan YouTube, Facebook & Instagram tanpa had. Bolehkah saya menamatkannya?

    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan ini. Ia disertakan dengan pelan 5G Postpaid38 dan 5G Postpaid48 untuk anda menikmati penstriman tanpa had ke YouTube, Facebook & Instagram.

  3. Adakah terdapat Polisi Penggunaan Saksama untuk YouTube, Facebook & Instagram tanpa had?

    Ya, Polisi Penggunaan Saksama sebanyak 50 GB akan dikenakan.

  4. Apakah yang akan berlaku apabila saya melebihi Dasar Penggunaan Adil?

    Penggunaan data seterusnya akan ditolak daripada kuota data utama anda.

  5. Bilakah saya boleh menggunakan kuota YouTube, Facebook & Instagram tanpa had?

    Anda boleh menggunakan kuota data tanpa had pada bila-bila masa.

  6. Apakah kelajuan YouTube, Facebook & Instagram tanpa had?

    Kelajuan penstriman YouTube, Facebook & Instagram tanpa had dihadkan pada 6 Mbps.

  7. Adakah saya dibenarkan berkongsi YouTube, Facebook & Instagram tanpa had dengan peranti lain melalui hotspot?

    Tidak. YouTube, Facebook & Instagram tanpa had bertujuan untuk kegunaan peribadi pada telefon pintar anda sahaja.

5G

  1. Apa itu 5G?

    5G ialah rangkaian mudah alih generasi ke-5. Dengan teknologi ini, anda boleh menjangkakakn pengalaman dalam talian yang lebih baik menggunakan internet mudah alih anda dengan sambungan 5G.

  2. Bagaimanakah saya akan tahu bila saya boleh menggunakan 5G?

    redONE akan menghantar pemberitahuan SMS kepada anda yang menyatakan bahawa anda boleh mula menggunakan perkhidmatan 5G. Sebaik sahaja anda menerima SMS ini, anda boleh menikmati perkhidmatan ini secara automatik dengan peranti 5G dalam kawasan liputan 5G dan ikon 5G akan muncul pada telefon anda.

  3. Bagaimana jika saya tidak dapat melihat ikon 5G pada telefon saya?

    Jika ikon 5G tidak muncul secara automatik, anda boleh menetapkan telefon anda secara manual untuk menerima liputan 5G. Mula-mula, pastikan anda berada dalam kawasan liputan 5G supaya anda boleh mempunyai akses segera kepada 5G. Kemudian, ikuti langkah di bawah:

    Tetapan > Sambungan > Rangkaian Mudah Alih > Mod Rangkaian > Pilih 5G/LTE/3G/2G (Sambung Auto)

  4. Mengapakah pengalaman rangkaian saya tidak konsisten apabila bertukar antara 4G dan 5G?

    Rangkaian 5G kini dalam proses pelancaran. Sila jangkakan gangguan terhadap rangkaian sekali-sekala apabila bertukar antara 4G dan 5G.

  5. Apakah faedah mempunyai 5G?
    1. Kelajuan yang lebih pantas supaya memuat turun dan memuat naik kandungan atau data yang besar akan mengambil masa yang lebih singkat
    2. 1,000x lebih sambungan daripada sambungan 4G sebelumnya supaya anda boleh menyambung ke lebih banyak peranti tanpa menjejaskan kelajuan
    3. Masa tindak balas 5x lebih cepat jadi penghantaran dan penerimaan maklumat kini lebih cekap
    4. 5x lebih cekap tenaga berbanding generasi terdahulu
  6. Mengapa saya perlu mendaftar dengan redONE untuk menikmati 5G?

    Anda boleh mendapat lebih banyak faedah, eksklusif hanya untuk pengguna redONE 5G.

    1. Dapatkan liputan 4G terluas bila anda berada di luar julat terhad semasa.
    2. Nikmati pengalaman permainan video dalam talian yang lancar dengan ‘cloud gaming’ oleh Blacknut yang pernah meraih anugerah dengan lebih dari 10 permainan baharu setiap bulan melebihi 30 kategori dan genre daripada lebih 60 penerbit permainan antarabangsa.
    3. Terokai kandungan realiti tambahan seperti dalam pendidikan dan permainan oleh Nonvoice, agensi aplikasi 5G pertama di dunia.
    4. Dapatkan tawaran istimewa untuk peranti telefon pintar 5G terkini.

5G Postpaid38

    5G Postpaid38

    Komitmen Bulanan:
    RM38

    Kuota Internet:
    40GB 5G/4G

    Data Bonus:
    30GB 5G

    Panggilan:
    Tanpa Had

    Media Sosial:
    YouTube, Facebook & Instagram Tanpa Had@6Mbps
    FUP:50GB

    Hotspot:
    Ditolak daripada kuota internet 5G/4G bulanan

    Jumlah Data:
    120GB

  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan yang akan dikenakan ke atas anda di dalam bil bulanan.

  2. redCALL bulanan untuk pelan 5G Postpaid38 hanya untuk kombo data kelajuan tinggi, kombo YouTube, Facebook & Instagram tanpa had dan panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan ke nombor khas.

  3. Yuran Pendahuluan RM38 diperlukan. Bayaran Pendahuluan untuk pelanggan port-masuk MNP dikecualikan. Bayaran pendahuluan yang dikutip akan digunakan di mana ia akan ditolak dari bil bulan pertama anda dan anda hanya perlu membayar mana-mana baki di bawah bil bulan pertama.

  4. Pendaftaran oleh pelanggan bukan warganegara Malaysia akan dicaj deposit bersamaan dengan had kredit bulanan mereka.

  5. redCALL dan YouTube, Facebook & Instagram tanpa had adalah kombo dengan pelan 5G Postpaid38 dan bukan pilihan. RM10 akan dicaj ke dalam bil anda untuk redCALL.

  6. Kombo data, YouTube, Facebook & Instagram tanpa had dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian hanya untuk kegunaan domestik sahaja dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD akan dicaj berdasarkan kadar Pay-Per-Use (PPU).

  7. Dalam bil pertama pelan 5G Postpaid38, kombo data akan diproratakan mengikut penggunaan data kelajuan tinggi pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:

    Nama PelanPenggunaan Data 25% atau kurangPenggunaan Data 26% – 50%Penggunaan Data 51% – 75%Penggunaan Data 76% atau lebih
    5G Postpaid38RM7RM14RM21RM28

  8. Setelah 100% penggunaan kombo data kelajuan tingi, penggunaan seterusnya akan diambil dari internet asas anda pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh membeli Data Tambahan untuk terus melayari internet pada kelajuan tinggi.

  9. Internet asas adalah kelajuan standard 64kbps.

  10. Pelanggan 5G Postpaid38 dibenarkan untuk membeli tambah data selama 30 hari.

  11. Permohonan pertukaran pelan kepada pelan 5G Postpaid38 baharu adalah dibenarkan bermula bulan Mei 2024.

  12. Sekiranya berlaku penamatan, bil terakhir anda tidak akan diproratakan; anda akan dicaj 1 bulan penuh yuran komitmen.

5G Postpaid48

    5G Postpaid48

    Komitmen Bulanan:
    RM48

    Kuota Internet:
    50GB 5G/4G

    Data Bonus:
    50GB 5G

    Panggilan:
    Tanpa Had

    Internet:
    Internet Tanpa Had @6Mbps
    FUP:100GB

    Hotspot:
    Ditolak daripada kuota internet 5G/4G bulanan

    Jumlah Data:
    200GB

  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan yang akan dikenakan ke atas anda di dalam bil bulanan.

  2. Yuran akses bulanan untuk pelan 5G Postpaid48 hanya untuk kombo data kelajuan tinggi, internet tanpa had dan panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan ke nombor khas.

  3. Bayaran Pendahuluan RM48 diperlukan. Bayaran Pendahuluan untuk pelanggan port-masuk MNP dikecualikan. Bayaran pendahuluan yang dikutip akan digunakan di mana ia akan ditolak dari bil bulan pertama anda dan anda hanya perlu membayar mana-mana baki di bawah bil bulan pertama.

  4. Pendaftaran oleh pelanggan bukan warganegara Malaysia akan dicaj deposit bersamaan dengan had kredit bulanan mereka.

  5. redCALL dan internet tanpa had adalah kombo dengan pelan 5G Postpaid48 dan bukan pilihan. RM10 akan dicaj ke dalam bil anda untuk redCALL.

  6. Kombo data, internet tanpa had dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian hanya untuk kegunaan domestik sahaja dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD akan dicaj berdasarkan kadar Pay-Per-Use (PPU).

  7. Dalam bil pertama pelan 5G Postpaid48, kombo data akan diproratakan mengikut penggunaan data kelajuan tinggi pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:

    Nama PelanPenggunaan Data 25% atau kurangPenggunaan Data 26% – 50%Penggunaan Data 51% – 75%Penggunaan Data 76% atau lebih
    5G Postpaid48RM9.50RM19RM28.50RM38

  8. Setelah 100% penggunaan kombo data kelajuan tingi, penggunaan seterusnya akan diambil dari internet asas anda pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh membeli Data Tambahan untuk terus melayari internet pada kelajuan tinggi.

  9. Internet asas adalah kelajuan standard 64kbps.

  10. Permohonan pertukaran pelan kepada pelan 5G Postpaid48 baharu adalah dibenarkan bermula bulan Mei 2024.

  11. Sekiranya berlaku penamatan, bil terakhir anda tidak akan diproratakan; anda akan dicaj 1 bulan penuh yuran komitmen.

redCALL

  1. Khidmat Nilai-Tambah (VAS) redCALL menawarkan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian dan hanya boleh digunakan untuk penggunaan domestik dalam rangkaian Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan ke nombor khas adalah dikecualikan.

  2. Khidmat Nilai-Tambah (VAS) redCALL adalah bergabung dengan pelan 5G Postpaid38 dan 5G Postpaid48 BAHARU dan bukan pilihan. RM10 akan dicaj ke dalam bil setiap bulan.

  3. Panggilan suara tanpa had merangkumi:

    1. Semua panggilan domestik ke redONE Postpaid, redONE Prepaid dan pengendali mudah alih lain

    2. Semua panggilan domestik ke nombor tetap kebangsaan

  4. PANGGILAN yang DIKECUALIKAN dari panggilan suara tanpa had merangkumi:

    1. Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC

    2. Panggilan ke nombor khas dan premium

    3. Panggilan video

    4. Panggilan IDD

  5. Khidmat Nilai-Tambah (VAS) redCALL akan diperbaharui secara automatik pada setiap 1hb bulan.

  6. Dalam sebarang kejadian di mana pelanggan ingin menukar pelan berlangganan dari 5G Postpaid38 atau 5G Postpaid48 ke pelan lain, langganan kepada redCALL akan diteruskan secara automatik kecuali jika pelan baru adalah Amazing8, Amazing28+ atau Data28.

  7. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia TIDAK boleh:

    1. Dijual, disewakan, atau digunakan dalam apa jua cara selain daripada individu membuat panggilan kepada pengguna rangkaian lain di Malaysia.

    2. Digunakan untuk pengalihan panggilan (sambungan dengan peranti/perisian/aplikasi).

    3. Digunakan untuk menetapkan peranti sambungan yang boleh mengekalkan talian terbuka secara berjam-jam.

    4. Digunakan untuk beberapa panggilan serentak dan panggilan persidangan.

    5. Digunakan untuk pusat panggilan dan pemasaran telefon.

    6. Digunakan untuk panggilan berterusan untuk tempoh yang panjang, penggilan automatik, dan komunikasi mesin ke mesin.

YouTube, Facebook & Instagram Tanpa Had (5G Postpaid38)

  1. YouTube, Facebook & Instagram tanpa had hanya untuk kegunaan domestik di Malaysia sahaja.

  2. Apabila pelanggan menstrim YouTube, Facebook atau Instagram, kuota tanpa had akan digunakan terlebih dahulu.

  3. Setelah kuota tanpa had telah digunakan sepenuhnya, penggunaan YouTube, Facebook atau Instagram seterusnya akan ditolak daripada kuota data utama.

  4. Apabila pelanggan melayari web, bermain permainan dalam talian, berkongsi data, kuota data utama akan digunakan.

  5. Mengakses pautan dalam YouTube, Facebook & Instagram:

      1. Jika kandungan berada dalam YouTube, Facebook atau Instagram, kuota tanpa had anda akan digunakan.

      2. Jika pautan kandungan mengarahkan anda ke luar YouTube, Facebook & Instagram:

        1. Jika anda mempunyai baki kuota internet – kuota pelan internet anda akan digunakan untuk kandungan tersebut, jika tidak, penggunaan akan diperlahankan kepada 64kbps.

  6. YouTube, Facebook & Instagram tanpa had disertakan dengan pelan 5G Postpaid38 BAHARU dan bukan pilihan.

  7. YouTube, Facebook & Instagram tanpa had akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.

  8. Kuota YouTube, Facebook & Instagram tanpa had akan tamat tempoh pada penghujung bulan kalendar.

  9. YouTube, Facebook & Instagram tanpa had hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan luar negara redONE.

  10. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada 5G Pascabayar38 dan 5G Pascabayar48 kepada pelan lain, YouTube, Facebook & Instagram tanpa had akan ditamatkan secara automatik.

  11. Selepas penggunaan 100% kuota YouTube, Facebook & Instagram tanpa had, sebarang penggunaan Internet selanjutnya akan ditolak daripada data berkelajuan tinggi yang digabungkan atau Data Tambahan yang tersedia.

  12. YouTube, Facebook & Instagram tanpa had hanya untuk kegunaan individu pelanggan dan tidak boleh dikongsi dengan mana-mana orang lain atau peranti dalam apa jua cara (termasuk modem atau hotspot mudah alih).

  13. redONE akan berusaha untuk menggunakan sepenuhnya kuota YouTube, Facebook & Instagram tanpa had apabila pelanggan menstrim melalui kuota YouTube, Facebook & Instagram tanpa had. Walau bagaimanapun, mungkin terdapat keadaan di mana kuota YouTube, Facebook & Instagram tanpa had mungkin secara tidak sengaja digunakan walaupun tiada kandungan penstriman di YouTube, Facebook & Instagram rakan kongsi berlaku atau kuota data daripada pelan pelanggan mungkin digunakan secara tidak sengaja untuk menstrim dan bukannya kuota tanpa had. Ini boleh berlaku disebabkan oleh beberapa sebab termasuk isu teknikal seperti konfigurasi terlepas atau menyenarai putih alamat IP yang salah oleh pihak ketiga atau disebabkan rakan kongsi YouTube, Facebook & Instagram menukar atau mengemas kini alamat IP dan URL mereka tanpa memberi redONE notis yang mencukupi untuk mengemas kini sistem kami. Pelanggan mesti mengakui kemungkinan kejadian ini berlaku dan bersetuju untuk tidak memikul tanggungjawab kami.

Data Bonus 5G

  1. Data Bonus 5G hanya tersedia dalam kawasan rangkaian 5G melalui penggunaan Peranti Mudah Alih yang berkeupayaan, disokong dan didayakan 5G. Apabila anda berada di luar kawasan liputan rangkaian 5G, anda akan menggunakan data 4G anda.

  2. Untuk menikmati 5G, sila pastikan:

    1. Anda menggunakan peranti yang mampu 5G;

    2. Anda memiliki SIM 4G LTE.

    3. Anda telah mengaktifkan tetapan 5G pada peranti anda.

    4. Anda berada dalam liputan 5G.

  3. Data Bonus 5G boleh digunakan untuk SEMUA kegunaan pada telefon pintar anda – termasuk penyemakan laman web, penstriman video, dan sembang sosial, dan anda hanya boleh menggunakannya pada rangkaian 5G.

  4. Data Bonus 5G anda akan ditolak dari kumpulan data 5G anda terlebih dahulu sebelum menggunakan data 5G/4G.

  5. Data Bonus 5G adalah untuk kegunaan peribadi sahaja.

  6. Tiada caj untuk data 5G. Pelanggan tidak akan dapat menikmati data 5G jika talian mereka digantung.

  7. Pelanggan tidak boleh meminta pembatalan data 5G.

redDATA (5G Postpaid48)

  1. VAS berulang bulanan redDATA menawarkan data@6Mbps tanpa had dan hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja.

  2. VAS redDATA disertakan dengan pelan 5G Postpaid48 baharu dan bukan pilihan.

  3. Data tanpa had boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data.

  4. redDATA hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan akan dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.

  5. redDATA akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.

  6. Data redDATA akan tamat tempoh pada penghujung bulan kalendar. Sebarang data redDATA yang tidak digunakan tidak akan dibawa ke bulan berikutnya.

  7. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada pelan 5G Postpaid48 kepada pelan lain, langganan redDATA akan ditamatkan secara automatik.

  8. Selepas penggunaan 100% kuota redDATA, sebarang penggunaan Internet selanjutnya akan ditolak daripada kuota Tambah Nilai Data yang tersedia atau anda akan melayari pada kelajuan yang dikurangkan.

  9. Kuota data tanpa had dihadkan hanya untuk kegunaan individu Pelanggan dan tidak boleh dikongsi dengan mana-mana orang atau peranti lain dalam apa jua cara (termasuk kotak SIM atau tempat liputan mudah alih) dan tertakluk pada Dasar Penggunaan Adil redONE.

  10. Perkhidmatan data tertakluk kepada had rangkaian dan ketersediaan serta keupayaan peranti. Kelajuan muat turun dan kapasiti data anda akan berbeza-beza dan mungkin lebih perlahan serta boleh dipengaruhi oleh jarak anda dari menara mudah alih kami, kapasiti menara mudah alih kami, sumber muat turun anda, jenis dan kualiti telefon bimbit anda, trafik Internet umum dan ketersediaan liputan atau disebabkan oleh Dasar Penggunaan Adil (FUP). Untuk maklumat lanjut, sila layari https://www.redonemobile.com.my/ms/dasar-penggunaan-adil/ .

  11. redDATA tidak boleh dipindah milik, sama ada melalui penguatkuasaan undang-undang atau sebaliknya, sama ada kepada mana-mana orang lain, entiti atau mana-mana akaun redONE Postpaid lain. Kami berhak pada bila-bila masa tanpa bertanggungjawab kepada anda atau mana-mana pihak ketiga untuk mengganggu, menghalang, menggantung, menyekat Pelan dan Perkhidmatan untuk masa yang kami fikir patut atau menamatkan, menghentikan atau memutuskan sambungan Pelan dan Perkhidmatan jika penggunaan anda:

    1. menunjukkan penggunaan yang berlebihan atau meletakkan beban luar biasa pada rangkaian;

    2. adalah untuk aktiviti yang menyalahi undang-undang atau untuk aktiviti penipuan yang disyaki;

    3. tidak mengikut Dasar Penggunaan Adil redONE (di https://www.redonemobile.com.my/ms/dasar-penggunaan-adil/ .)

    4. adalah untuk tujuan komersial/bukan peribadi.

  12. Promosi ini disediakan mengikut Syarat Perkhidmatan pada Borang Pendaftaran Pascabayar kami. Anda mesti mematuhi terma termasuk perihalan perkhidmatan yang berkaitan, Polisi Penggunaan Adil kami, Polisi Privasi, pelan langganan Pascabayar yang berkaitan dan terma dan syarat tambahan ini (secara kolektif, “Syarat”) yang kesemuanya tersedia www.redonemobile.com.my .

Data Tambahan

KuotaHargaTempoh
1 GB Kelajuan 5G/4GRM1030 hari
2 GB Kelajuan 5G/4GRM1530 hari
10 GB Kelajuan 5G/4GRM3030 hari
30 GB Kelajuan 5G/4G (BARU)RM4030 hari
  1. Pelanggan 5G Postpaid38 dan 5G Postpaid48 dibenarkan untuk membeli Data Tambahan selama 30 hari.

  2. Data Tambahan akan tamat tempoh pada penghujung bulan. Baki kuota tidak akan dibawa ke hadapan ke bulan berikutnya.

  3. Yuran pembelian dan kuota Data Tambahan tidak diproratakan.

  4. Pelanggan boleh membeli Data Tambahan pada bila-bila masa.

  5. Data Tambahan 5G boleh dibeli dengan mendail *123# atau melalui 1App.

  6. Data Tambahan 5G tidak boleh digunakan semasa dalam perayauan. Data perayauan dicaj berdasarkan kadar Pay-Per-Use (PPU).

Keutamaan Penggunaan Data

KeutamaanPenggunaan Data
Pelan5G Postpaid385G Postpaid48
1st30 GB Bonus Data 5G50 GB Bonus Data 5G
2ndYouTube, Facebook & Instagram Tanpa Had @HD50 GB data digabung 5G/4G Data
3rd30 GB Data 5G/4G TerikatInternet Tanpa Had @ 6 Mbps
4thData Tambahan yang DibeliData Tambahan yang Dibeli
5thInternet Asas @ 64 kbpsInternet Asas @ 64 kbps
  1. Apabila pelanggan merakam YouTube, Facebook atau Instagram, baldi tanpa had akan digunakan terlebih dahulu.

  2. Jika pelanggan menggunakan peranti 5G, semasa melayari web atau bermain permainan dalam talian, kuota Bonus Data 5G akan digunakan dahulu. Sekiranya tiada perkhidmatan 5G, penggunaan akan ditolak daripada kuota data Internet utama.

  3. Setelah kuota FREEBIE tanpa had telah digunakan sepenuhnya, penggunaan YouTube, Facebook atau Instagram berikutnya akan ditolak daripada kuota Bonus 5G jika pelanggan menggunakan peranti berdaya 5G. Jika tidak, kuota data utama akan ditolak.

  4. Penggunaan data 5G anda akan ditolak daripada kuota data Bonus Data 5G terlebih dahulu sebelum menggunakan data 5G/4G.

  5. Penggunaan Hotspot akan ditolak daripada data utama 5G/4G yang digabung.

Amazing38 and Amazing58

Amazing38 & Amazing58

  1. Di manakah saya boleh mendaftar untuk rancangan ini?
    Anda boleh mendaftar di mana-mana kedai dan cawangan redONE Mobile, Rakan Niaga redONE Mobile atau pendaftaran sendiri secara dalam talian.
  2. Siapa yang layak mendaftar untuk pelan-pelan ini?
    Semua rakyat Malaysia dan warga asing berumur 18 tahun dan ke atas boleh mendaftar untuk pelan-pelan ini. Pelan ini tersedia untuk pendaftaran baharu, port-masuk MNP dan perubahan pelan kadar. (tidak termasuk M2M)
  3. Berapakah yang perlu saya bayar semasa pendaftaran?
    Sila rujuk jadual di bawah untuk caj bayaran pendahuluan:

    Perkara

    Amazing38

    Amazing58

    Yuran Pendaftaran

    RM10

    RM10

    Bayaran Pendahuluan

    RM38

    RM58

    • Untuk masa yang terhad sahaja, kami mengetepikan pembayaran Pendahuluan untuk semua pelanggan port-masuk (MNP)
    • Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh anda dengan redONE Mobile kurang daripada 6 bulan
    • Jika anda warga asing, anda perlu membayar deposit bersamaan dengan had kredit bulanan masing-masing
  4. Apa itu Amazing8, Amazing38 dan Amazing58?

    Pelan Postpaid

    Amazing38

    Amazing58

    Yuran Bulanan

    RM38

    RM58

    Data

    65 GB (20 GB + 1.5 GB Data Sehari)

    90 GB (30 GB + 2 GB Data Sehari)

    Panggilan Suara

    Panggilan Tanpa Had

  5. Bolehkah saya port-masuk ke pelan Postpaid baharu ini?
    Ya. Anda boleh port-masuk dan melanggan pelan Postpaid baharu ini dengan syarat anda tidak mempunyai sebarang baki tertunggak atau berada dalam kontrak dengan penyedia perkhidmatan mobil semasa anda.
  6. Apakah yang berlaku jika saya tidak menggunakan sepenuhnya peruntukan Data Berkelajuan Tinggi saya?
    Kuota baki anda untuk bulan tersebut akan dilucuthakkan.
  7. Apakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?
    Pelan ini tidak dikontrakkan. Jika anda menggunakan nombor premium anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan.
  8. Selepas saya mengambil salah satu pelan ini, adakah saya dibenarkan untuk menaik taraf data bulanan ‘bundle’ saya?
    Anda boleh membeli Tambah Nilai Data sekali sahaja dengan mendail *123# atau log masuk ke 1App untuk membeli data tambahan.
  9. Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan Amazing58?
    Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan.
  10. Saya adalah pelanggan Amazing38 sedia ada. Bolehkah saya menukar pelan saya kepada pelan Amazing58 yang baharu?
    Ya, boleh.
  11. Saya membeli redVIDEO ‘one-time add-on’, data manakah yang akan digunakan dahulu?
    Jadual di bawah ialah keutamaan penggunaan data:

Penggunaan

Pelan

Amazing38

Amazing58

Pertama

redDAILY 1.5 GB/Sehari

redDAILY 2 GB/Sehari

Ke-2

redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC/Hari Yang Dibeli

redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC

Ke-3

2 GB data 4G LTE Berkelajuan Tinggi Yang Digabungkan

30 GB data 4G LTE Berkelajuan Tinggi Yang Digabungkan

Ke-4

Tambah Nilai Data Yang Dibeli

Tambah Nilai Data Yang Dibeli

Ke-5

Internet Asas @ 64 kbps

Internet Asas @ 64 kbps


redCALL

  1. Apa itu redCALL?
    redCALL ialah Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) baharu yang membolehkan pelanggan penggunaan suara tinggi membuat panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  2. Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redCALL?
    Tidak, redCALL akan diaktifkan secara automatik apabila pelan AMAZING38 atau AMAZING58 Postpaid anda berjaya diaktifkan atau berjaya dialihkan masuk.
  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkah saya menamatkannya?
    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia disertakan dengan pelan AMAZING38 dan AMAZING58 Postpaid untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  4. Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?
    Ya, Polisi Penggunaan Adil selama 100 jam sebulan adalah terpakai.
  5. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan tanpa had?
    Anda boleh terus menghubungi nombor rangkaian lain pada RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.

redDAILY

  1. Apa itu redDAILY?
    redDAILY menawarkan penggunaan data sehari (terhad pada 6 Mbps) setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data redDAILY digunakan sepenuhnya.
  2. Berapakah kuota redDAILY yang saya dapat setiap hari?

    Amazing38

    Amazing58

    1.5 GB sehari

    2 GB sehari

  3. Adakah saya perlu mengaktifkan/melanggan redDAILY?
    Tidak, redDAILY akan diaktifkan secara automatik sebaik sahaja pelan AMAZING38 atau AMAZING58 Postpaid anda berjaya diaktifkan atau berjaya dipindahkan. Caj langganan untuk rakan kongsi individu mungkin dikenakan, jika ada.
  4. Saya tidak mahu perkhidmatan redDAILY. Bolehkah saya menamatkannya?
    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redDAILY. Ia disertakan dengan pelan AMAZING38 atau AMAZING58 Postpaid untuk anda menikmati akses kepada semua penggunaan data di Malaysia.
  5. Bagaimanakah pelanggan menyemak baki data redDAILY mereka?
    Pelanggan boleh menyemak penggunaan melalui 1App atau dail *123#.
  6. Bilakah saya boleh menggunakan kuota data harian redDAILY?
    Anda boleh menggunakan data redDAILY pada bila-bila masa. Data redDAILY akan tamat tempoh pada penghujung hari pada 11:59PM setiap hari.
  7. Apakah kelajuan data redDAILY untuk penstriman?
    Kelajuan kuota data redDAILY adalah berkelajuan tinggi. Anda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G.
  8. Adakah redDAILY menggunakan data himpunan pelan saya?
    Tidak. redDAILY memberikan anda data harian tambahan untuk keperluan data anda. Penggunaan data standard mungkin dikenakan untuk sebarang pembelian dalam aplikasi, aplikasi pihak ketiga dan pautan keluar daripada rakan niaga redDAILY.

Amazing58

  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan yang akan dikenakan ke atas anda dalam bil bulanan anda.
  2. Yuran akses bulanan untuk pelan AMAZING58 hanya terpakai untuk data berkelajuan tinggi yang digabungkan, himpunan redDAILY 2 GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  3. RM58 Bayaran pendahuluan diperlukan. Bayaran pendahuluan diketepikan untuk pelanggan MNP- Port-in. Bayaran pendahuluan yang dikutip akan digunakan untuk memotong bil bulan pertama anda dan anda hanya perlu membayar sebarang baki yang perlu dibayar di bawah bil bulan pertama anda.
  4. Pendaftaran oleh pelanggan bukan warganegara Malaysia akan dikenakan deposit bersamaan dengan had kredit bulanan masing-masing.
  5. redCALL, redDAILY 2 GB VAS digabungkan dengan pelan AMAZING58 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil untuk redCALL.
  6. Data yang dihimpun, himpunan redDAILY 2 GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian terpakai untuk kegunaan domestik sahaja dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran berdasarkan kadar Pay-Per-Use (PPU).
  7. Dalam bil pertama pelan AMAZING58, himpunan data akan dipro-ratakan berdasarkan penggunaan data berkelajuan tinggi yang digabungkan oleh pelanggan. Harga penggunaan pro-rata adalah seperti di bawah:

    Nama Pelan

    Penggunaan Data 25% atau kurang

    Penggunaan Data 26% – 50%

    Penggunaan Data 51% – 75%

    Penggunaan Data 76% atau lebih

    AMAZING58

    RM12

    RM24

    RM36

    RM48

  8. Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan diambil daripada pendikitan data internet asas pada kelajuan 64 kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari internet dengan kelajuan tinggi.
  9. Internet asas ialah kelajuan standard 64 kbps.
  10. Permintaan tukar pelan kepada pelan AMAZING58 baharu dibenarkan mulai 1 Ogos 2023.
  11. Sekiranya berlaku penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda; anda akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.

Amazing38

  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan yang akan dikenakan ke atas anda dalam bil bulanan anda.
  2. Yuran akses bulanan untuk pelan AMAZING38 hanya terpakai untuk data berkelajuan tinggi yang digabungkan, himpunan redDAILY 1.5 GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  3. Bayaran pendahuluan RM38 diperlukan. Bayaran pendahuluan diketepikan untuk pelanggan port-masuk MNP. Bayaran pendahuluan yang dikutip akan digunakan untuk memotong bil bulan pertama anda dan anda hanya perlu membayar sebarang baki yang perlu dibayar di bawah bil bulan pertama anda.
  4. Pendaftaran oleh pelanggan bukan warganegara Malaysia akan dikenakan deposit bersamaan dengan had kredit bulanan masing-masing.
  5. redCALL, redDAILY 1.5 GB VAS digabungkan dengan pelan AMAZING38 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil untuk redCALL.
  6. Data yang dihimpun, himpunan redDAILY 1.5 GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian terpakai untuk kegunaan domestik sahaja dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran berdasarkan kadar Pay-Per-Use (PPU).
  7. Dalam bil pertama pelan AMAZING38, himpunan data akan dipro-ratakan berdasarkan penggunaan data berkelajuan tinggi yang digabungkan oleh pelanggan. Harga penggunaan pro-rata adalah seperti di bawah:

    Nama Pelan

    Penggunaan Data 25% atau kurang

    Penggunaan Data 26% – 50%

    Penggunaan Data 51% – 75%

    Penggunaan Data 76% atau lebih

    AMAZING38

    RM17

    RM14

    RM21

    RM28

  8. Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan diambil daripada pendikitan data internet asas pada kelajuan 64 kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari internet dengan kelajuan tinggi.
  9. Internet asas ialah kelajuan standard 64 kbps.
  10. Permintaan tukar pelan kepada pelan AMAZING38 baharu dibenarkan bermula dari 1 Ogos 2023.
  11. Sekiranya berlaku penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda; anda akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.

redCALL

  1. Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) redCALL menawarkan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian dan terpakai untuk penggunaan domestik dalam rangkaian Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas dikecualikan.
  2. VAS redCALL disertakan dengan pelan BARU AMAZING38 dan AMAZING58 Pascabayar dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil.
  3. Panggilan suara tanpa had termasuk:
    • Semua panggilan domestik ke redONE Pascabayar, redONE Prabayar dan pengendali mudah alih lain
    • Semua panggilan domestik ke nombor talian tetap negara
  4. PANGGILAN DIKECUALIKAN daripada panggilan suara tanpa had termasuk:
    • Panggilan ke nombor 1300/1700/1600/1MOCC
    • Panggilan ke nombor istimewa dan premium
    • Panggilan video
    • Panggilan IDD
  5. VAS redCALL akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  6. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langganannya daripada BARU AMAZING38 atau AMAZING58 kepada pelan lain, langganan redCALL akan diteruskan secara automatik melainkan pelan baharu itu Amazing8 atau RP8.
  7. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia TIDAK BOLEH:
    • Dijual semula, disewa atau digunakan dengan cara lain kecuali sebagai individu yang membuat panggilan kepada pengguna rangkaian lain di Malaysia
    • Digunakan untuk mengubah hala panggilan (sambungan dengan peranti/perisian/aplikasi)
    • Digunakan untuk menyediakan peranti suis yang boleh memastikan talian terbuka berpotensi selama berjam-jam
    • Digunakan untuk berbilang panggilan serentak dan panggilan persidangan
    • Digunakan untuk pusat panggilan dan telepemasaran
    • Digunakan untuk panggilan berterusan untuk tempoh masa yang panjang, pendailan automatik dan komunikasi mesin ke mesin

redDAILY

  1. Tawaran redDAILY setiap hari penggunaan setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data redDAILY digunakan sepenuhnya. Apabila pelanggan telah menggunakan sepenuhnya kuota harian, mereka boleh membeli Perkhidmatan Nilai Tambah berkelajuan tinggi atau Tambah Nilai Data.
  2. Kuota redDAILY boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data di Malaysia.
  3. redDAILY disertakan dengan pelan postpaid baharu AMAZING38 dan AMAZING58 dan bukan pilihan.
  4. Kuota data harian tersedia pelan AMAZING38 dan AMAZING58:

    AMAZING38

    AMAZING58

    1.5 GB sehari

    2 GB sehari

  5. Kuota redDAILY akan tamat pada penghujung hari pada 11:59PM setiap hari.
  6. redDAILY akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  7. Kuota redDAILY akan tamat pada penghujung bulan kalendar.
  8. redDAILY hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE Mobile masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE Mobile di luar negara.
English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM