Untuk Pelanggan Sedia Ada (Pelan Kesetiaan)
- Apakah promosi ini?
Promosi ini ialah program kesetiaan untuk memberi ganjaran kepada pelanggan redONE sedia ada dengan telefon pintar percuma apabila mereka mendaftar talian tambahan baharu. - Bilakah promosi ini tersedia?
Promosi ini bermula pada Ogos 2020 dan sah sehingga diberitahu kelak. - Di manakah saya boleh menikmati promosi ini?
Anda boleh melawati Kedai Premier redONE terdekat anda, VPS, PNC Gold, redCOOP SA, redCOOP VPS, redCOOP PSA. - Adakah harga yang dinyatakan dalam halaman ini termasuk cukai perkhidmatan?
Tidak. Harga yang dipaparkan dalam halaman ini tidak termasuk cukai perkhidmatan (kecuali untuk bayaran pendahuluan). - Adakah saya perlu membayar yuran pendaftaran dan bayaran pendahuluan apabila saya mendaftar untuk pelan Pascabayar Pintar di bawah promosi ini?
Ya. - Bagaimanakah saya tahu sama ada saya layak untuk promosi ini?
Promosi ini sah untuk RM50 dan ke atas, dan RM38 dan RM40 dan ke atas pelanggan akaun induk dengan tempoh melebihi 12 bulan dan rekod pembayaran yang baik (Tidak disekat atau digantung dalam tempoh 3 bulan yang lalu). Setiap pelanggan akaun induk yang layak dibenarkan untuk mendaftar untuk satu (1) talian tambahan baharu (mendaftar baharu atau port-in) untuk mendapatkan satu (1) telefon pintar PERCUMA atau membelinya pada harga diskaun. - Adakah terdapat tempoh kontrak untuk pelan di bawah promosi ini?
Tempoh kontrak untuk talian tambahan adalah selama 24 bulan, manakala tempoh kontrak untuk akaun induk akan ditetapkan semula kepada 24 bulan.
Untuk Pelanggan Baharu (Smart Plans)
- Apakah maksud promosi ini?
Ini ialah promosi pakej peranti dan pelan pascabayar eksklusif. Anda boleh mendapatkan peranti atau telefon pintar PERCUMA atau membelinya pada harga diskaun apabila anda melanggan pelan redONE Smart68 atau Smart38. - Berapa lama tempoh promosi?
Promosi ini bermula dari Januari 2022 sehingga diberitahu kelak. - Di manakah saya boleh mendaftar untuk promosi ini?
Anda boleh mendaftar di mana-mana RedONE Premier Shop, PNC Gold & RedONE Cawangan. - Siapakah yang layak untuk mendaftar untuk promosi ini?
Semua port peribadi dan MNP baharu dalam nombor (tidak termasuk M2M). - Saya adalah pelanggan RP8 sedia ada dengan baki kontrak 3 bulan. Adakah saya dibenarkan mendaftar untuk promosi bundle telefon ini?
Tidak, awak tak boleh. Walau bagaimanapun, anda boleh mendaftar untuk talian atau port baharu dalam nombor untuk menikmati tawaran ini. - Adakah Yuran Pendaftaran diperlukan untuk promosi ini?
Ya, anda perlu membayar Yuran Pendaftaran RM50 untuk mendaftar untuk pelan Smart68 atau Smart38. - Adakah terdapat sebarang bayaran pendahuluan peranti diperlukan untuk promosi ini?
Tiada bayaran pendahuluan diperlukan untuk peranti. Peranti ini diberikan kepada anda secara PERCUMA apabila anda melanggan pelan RedONE Smart68 atau Smart38 Pascabayar. - Adakah sebarang bayaran pendahuluan diperlukan untuk promosi ini?
- Pelan SMART38 memerlukan bayaran pendahuluan sebanyak RM180. Kredit akan diimbangi dalam bil bulanan pelanggan selama 12 bulan pada RM15 sebulan.
- Pelan SMART68 memerlukan bayaran pendahuluan sebanyak RM300. Kredit akan diimbangi dalam bil bulanan pelanggan selama 12 bulan pada RM25 sebulan.
- Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk promosi ini?
Ya, promosi ini tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan. - 10.Mengapakah saya perlu menandatangani kontrak untuk menikmati promosi ini?
Ini ialah peranti bersubsidi dan promosi pakej pelan Pascabayar daripada redONE dan kontraknya adalah untuk memastikan anda kekal sebagai pelanggan redONE untuk tempoh masa yang ditetapkan. - Saya telah mendaftar untuk promosi ini. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi kuota data bulanan yang digabungkan?
- Pelan SMART38: Sebaik sahaja anda telah melebihi kuota data dibundel bulanan, sambungan data anda akan dikurangkan kepada maksimum 64kbps, bergantung pada lokasi dan keadaan rangkaian semasa anda.
- Pelan SMART68: Sebaik sahaja anda telah melebihi kuota data dibundel bulanan, sambungan data anda akan dikurangkan kepada maksimum 3Mbps, bergantung pada lokasi dan keadaan rangkaian semasa anda.
- Bolehkah saya memasukkan nombor saya daripada operator telekomunikasi lain untuk menikmati tawaran ini?
Ya awak boleh. Pelan Smart68 dan Smart38 Postpaid tersedia untuk semua pengguna port-in MNP (Kecuali pelanggan M2M). - Permintaan port-in MNP saya gagal. Bagaimanakah saya boleh mendapatkan semula bayaran pendahuluan dan deposit yang telah dibayar?
Anda perlu kembali ke Cawangan atau Rakan Kongsi redONE yang mendaftarkan talian port-in untuk bayaran balik. - Selepas saya mendaftar untuk promosi ini, adakah saya dibenarkan untuk menaik taraf kuota data bulanan saya?
Tidak, anda tidak boleh meningkatkan kuota data bulanan anda. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli Tambah Nilai Data untuk menikmati kelajuan 4G LTE sebaik sahaja anda telah menggunakan sepenuhnya kuota data bulanan pelan anda. - Apakah yang berlaku jika saya menamatkan talian Pascabayar saya dalam tempoh kontrak?
Anda akan dikenakan penalti penamatan awal mengikut kontrak yang anda tandatangani. - Pelan ini disertakan bersama redVIDEO, data manakah yang akan digunakan dahulu?
Jadual di bawah ialah keutamaan penggunaan data:
Pertama | Penggunaan Data |
Pelan | Smart38 | Smart68 |
1st | redDAILY(1.5GB/hari) | PembelianredVIDEO, redSOCIAL, FREE redSTUDY, redMUSIC |
2nd | PembelianredVIDEO, redSOCIAL, FREE redSTUDY, redMUSIC | 30GB dibundel 4G LTE Data Berkelajuan Tinggi |
3rd | Kombo data berkelajuan tinggi 20GB 4G LTE | Pembelian Data Top Up |
4th | Pembelian Data Top Up | redDATA |
5th | Internet Asas @64kbps | Internet Asas @64kbps |
17. Bagaimanakah saya boleh menyemak ketersediaan stok di Cawangan atau Rakan Kongsi redONE?
Adakah maklumat ini akan tersedia di tapak web redONE anda?
Tidak, maklumat itu tidak tersedia dalam laman web redONE. Sila masuk ke Cawangan redONE terdekat atau Rakan Kongsi redONE untuk menyemak ketersediaan stok.
18. Apakah tempoh jaminan peranti?
Semua peranti disertakan dengan tempoh waranti pengeluar 1 tahun standard.
19. Adakah kita boleh memilih warna telefon PERCUMA?
Ya, dan warna adalah tertakluk kepada ketersediaan.
20. Jika telefon saya rosak, di manakah saya boleh pergi untuk membaikinya?
Untuk sebarang pertanyaan selepas jualan, pelanggan mesti merujuk kepada pengilang dan melawat Pusat Sokongan yang dibenarkan.Naik Taraf Talian Master
Untuk Pelanggan Sedia Ada (Naik Taraf Talian Master)
- Apakah maksud tawaran ini?
Ini adalah promosi untuk membolehkan pelanggan setia Akaun Induk Pascabayar redONE menaik taraf kepada pelan himpunan peranti dengan peranti yang menarik. - Berapa lama tawaran ini?
Promosi ini akan bermula pada 11 September 2023 sementara stok masih ada. - Di manakah saya boleh mendaftar untuk rancangan ini?
Anda boleh mendaftar di mana-mana rakan kongsi RedONE Branch dan RedONE Premier Shop berhampiran anda. - Siapakah yang layak untuk mendaftar untuk rancangan ini?
Pelanggan Master Line dengan keperluan berikut layak:
- tempoh lebih daripada 12 bulan (berdasarkan tarikh permulaan tarikh pendaftaran pelan asal atau tarikh port-in berjaya MNP).
- Good Pay Master (Tidak disekat atau digantung dalam tempoh 3 bulan yang lalu
- Talian Master semasa atau talian tambahan semasa mestilah dalam mod aktif. Sebarang bentuk penggantungan atau sekatan adalah tidak dibenarkan.
- Tiada dikontrak
- Tiada talian Program Peranti Kesetiaan berkontrak.
- Berapakah bilangan telefon pintar percuma yang boleh saya perolehi di bawah promosi ini?
Pelanggan talian Master yang layak boleh menaik taraf talian mereka untuk layak mendapat 1 (satu) telefon pintar percuma.
- Adakah bayaran pendaftaran diperlukan untuk promosi ini?
Tidak, Yuran Pendaftaran tidak diperlukan. Walau bagaimanapun, yuran pemprosesan sekali sebanyak RM50 akan dikenakan pada bil redONE anda. - Adakah terdapat sebarang Bayaran Pendahuluan yang diperlukan untuk promosi ini?
Tidak, tiada bayaran pendahuluan diperlukan. - Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?
Ya, promosi ini tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan. - Selepas saya mengambil promosi ini, adakah saya dibenarkan menukar pelan saya?
ya. Anda dibenarkan menukar kepada mana-mana pelan standard selepas anda memenuhi tempoh kontrak anda.
Peranti Percuma (SMART68, SMART58, SMART38)
- Saya tidak mahu peranti PERCUMA. Bolehkah saya menukarnya dengan wang tunai?
Peranti ini diberikan kepada anda PERCUMA dan tidak boleh ditukar kepada wang tunai. - Bagaimanakah saya boleh menyemak stok di redONE Premier Shops?
Adakah maklumat ini akan tersedia di laman web redONE anda?
Tidak, maklumat itu tidak tersedia dalam laman web redONE. Sila pergi ke Cawangan redONE atau rakan niaga Premier Shop terdekat untuk menyemak stok. - Apakah tempoh waranti peranti?
Semua peranti disertakan dengan tempoh waranti pengilang standard selama 1 tahun. - Jika peranti saya rosak, ke manakah saya boleh pergi untuk pembaikan?
Untuk sebarang pertanyaan selepas jualan, pelanggan mesti merujuk kembali kepada pengilang dan melawat laman.
redCALL (SMART58, SMART58, SMART38,SMART68)
- Apakah itu redCALL?
redCALLialah Khidmat Nilai Tambah (VAS) yang membolehkan pelanggan yang sering membuat panggilan untuk membuat panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia. - Adakah saya perlu mengaktifkan / melanggan redCALL?
Tidak,redCALLakan diaktifkan secara automatik apabila pelan Postpaid SMART68, SMART58 dan SMART38 anda telah berjaya didaftarkan. - Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL . Bolehkah saya membatalkannya?
Tidak, anda tidak boleh membatalkan perkhidmatanredCALL. Ia digabungkan secara kombo dengan pelan Postpaid SMART68, SMART58 dan SMART38 untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia. - Adakah panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian boleh digunakan semasa saya di merayau di luar negara?
Panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian hanya sah untuk panggilan domestik di dalam Malaysia sahaja. - Adakah panggilan suara tanpa had termasuk panggilan ke talian tetap cth. 03 nombor?
Ya. Panggilan suara tanpa had termasuk semua panggilan domestik ke nombor mudah alih dan nombor talian tetap di Malaysia. Panggilan ke nombor khas dikecualikan. - Adakah terdapat Polisi Penggunaan Saksama untuk panggilan suara tanpa had?
Ya. Panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian tertakluk pada Polisi Penggunaan Saksama kami, yang akan dikenakan jika penggunaan anda melebihi 100 jam sebulan. - Apakah yang berlaku apabila saya melebihi “Fair Usage Policy” untuk panggilan tanpa had?
Anda boleh terus menghubungi nombor rangkaian lain pada RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.
redDATA (SMART50, SMART68)
- Apakah itu redDATA yang baharu?
redDATAialah VAS baharu yang menawarkan data tanpa had kelajuan @6Mbps setiap hari sehingga akhir bulan. - Adakah saya perlu mengaktifkan / melanggan redDATA?
Tidak,redDATAakan diaktifkan secara automatik apabila pelan Postpaid SMART50 atau SMART68 anda telah berjaya didaftarkan. - Saya tidak mahu perkhidmatan redDATA. Bolehkah saya membatalkannya?
Tidak, anda tidak boleh membatalkan perkhidmatanredDATA. Ia digabungkan secara kombo dengan pelan Postpaid SMART50 atau SMART68 untuk anda menikmati data tanpa had untuk semua penggunaan data. - Apa yang akan terjadi jika saya telah melebihi Polisi Penggunaan Saksama untuk panggilan tanpa had?
Penggunaan data seterusnya akan lambat sehingga maksimum 64kbps - Bagaimanakah pelanggan menyemak baki data redDATA mereka?
Pelanggan boleh menyemak penggunaan melalui 1App. - Bilakah saya boleh menggunakan kuota data redDATA?
Anda boleh menggunakan data redDATA pada bila-bila masa. Data redDATA akan tamat tempoh pada akhir bulan. - Apakah kelajuan data untuk penstriman?
Kelajuan kuota data redDATA dihadkan pada 3Mbps. Anda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G