Anda boleh melawat Pusat Khidmat Pelanggan redONE kami atau salah satu Ejen Sah redONE kami untuk mendaftar bagi pelan redONE. Anda juga boleh menghubungi kami di sini di laman web kami dan wakil jualan akan dihubungi.
Sekiranya anda warganegara Malaysia, sila bawa bersama MyKad anda yang asal dan sah. Jika anda warga asing, sila bawa bersama Pasport anda.
Ya, anda boleh mengekalkan nombor sedia ada anda dengan meminta Mudah Alih Nombor Mudah Alih (MNP).
Pendaftaran baru akan mengambil masa 1-2 jam. Jika anda memohon MNP, ia akan mengambil masa 3-5 hari bekerja.
Kami meminta deposit bersamaan 50% daripada had kredit anda tetapi wang ini tetap milik anda dan akan dikembalikan sekiranya anda memilih untuk menamatkan talian anda. Terdapat juga yuran pendaftaran RM10 sekali sahaja untuk pendaftaran Peribadi.
Kami meminta deposit bersamaan 50% daripada had kredit anda tetapi wang ini tetap milik anda dan akan dikembalikan sekiranya anda memilih untuk menamatkan talian anda. Terdapat juga yuran pendaftaran RM10 sekali sahaja untuk pendaftaran Peribadi.
3G Sunset merujuk kepada penutupan rangkaian 3G Operator Mudah Alih dan pemberhentian semua perkhidmatan berkaitan 3Gnya, iaitu perkhidmatan suara, SMS dan data yang dibawa melalui rangkaian 3G.
Mengapa rangkaian 3G ditutup?
Matahari terbenam 3G adalah salah satu inisiatif yang dikenal pasti di bawah program Jalinan Digital Negara (JENDELA) yang bertujuan untuk memindahkan spektrum sedia ada kepada teknologi 4G untuk meningkatkan lagi kelajuan tanpa wayar untuk semua rakyat Malaysia.
Adakah redONE satu-satunya penyedia perkhidmatan yang terjejas oleh 3G Sunset atau adakah ia juga menjejaskan penyedia perkhidmatan lain di Malaysia?
Semua penyedia perkhidmatan di Malaysia akan menutup rangkaian 3G mereka pada 31 Disember 2021.
Lokasi mana yang akan terjejas?
Tapak 3G Sunset terletak di semua wilayah di seluruh negara dan oleh itu, ia akan berlaku secara berperingkat. Anda akan menerima pemberitahuan awal sebelum rangkaian 3G di kawasan anda ditutup.
Adakah rangkaian 2G juga ditutup?
Tiada rancangan untuk menutup rangkaian 2G. Perkhidmatan 2G seperti suara dan SMS akan tersedia seperti biasa.
Bagaimanakah saya tahu jika saya pengguna rangkaian 3G?
You are a 3G user if you’re using a 3G device or if your phone is only capable of connecting onto the 3G networks despite using a 4G device. Anda juga boleh mengetahuinya dengan menyemak rangkaian anda yang disokong atau ikon penunjuk rangkaian peranti anda.
Apakah yang akan saya alami jika saya gagal membuat persediaan untuk 3G Sunset dengan menaik taraf kepada kad SIM 4G dan peranti 4G?
Perkhidmatan data akan terganggu, kualiti suara mungkin terjejas. Anda tidak akan dapat menikmati pengalaman terbaik rangkaian 4G yang memberikan kelajuan data yang lebih tinggi dan pengalaman mudah alih yang sangat baik.
Mengapa saya sering disambungkan ke rangkaian 3G apabila saya sudah menggunakan peranti 4G?
Ini mungkin disebabkan oleh liputan 4G yang lemah di kawasan anda. Jangan risau, kawasan anda harus dilindungi di bawah program JENDELA yang bertujuan untuk meningkatkan liputan mudah alih di seluruh negara.
Jika saya menggunakan peranti 3G, adakah saya perlu membeli peranti baharu?
Ya, anda dikehendaki menaik taraf kepada peranti 4G. Untuk maklumat lanjut tentang tawaran peranti terkini dan menarik, lawati kedai dalam talian kami di redmall.redONE.com.my atau terus ke cawangan redONE terdekat anda.
Adakah saya wajib menukar Kad SIM semasa saya?
Jika anda sedang menggunakan peranti 4G tetapi hanya boleh mengakses rangkaian 3G pada kebanyakan masa, kemungkinan besar anda menggunakan kad SIM (3G) yang lebih lama. Anda boleh pergi ke cawangan redONE terdekat untuk menaik taraf kad SIM anda. (RM10 akan digunakan untuk penukaran sim baru)
Adakah terdapat sebarang tawaran istimewa untuk pelan atau peranti yang redONE tawarkan untuk membantu saya beralih kepada 4G
Semak peranti dan tawaran terkini kami di tapak web kami redmall.redONE.com.my yang boleh membantu anda mengakses ketersambungan yang lebih pantas dan lebih baik dengan menggunakan peranti 4G.
Apakah yang akan berlaku kepada pelan atau pakej semasa saya? Adakah ia akan ditukar jika saya membeli peranti 4G?
Tidak. Pelan anda tidak akan diubah melainkan anda melanggan pelan himpunan peranti kami.
Adakah 3G terbenam akan menjejaskan bil saya atau dikenakan sebarang caj yang lebih tinggi?
Amaun bil anda akan kekal berdasarkan langganan semasa anda.
Adakah 3G terbenam akan menjejaskan bil saya atau dikenakan sebarang caj yang lebih tinggi?
Amaun bil anda akan kekal berdasarkan langganan semasa anda.
Bagaimanakah redONE akan memberitahu saya tentang masa tepat fasa 3G keluar di kawasan saya?
Inisiatif 3G Sunset dijadualkan untuk pelaksanaan mengikut fasa di seluruh Malaysia sepanjang 2021. Kami akan memberitahu pelanggan yang terjejas melalui SMS dan menyiarkan maklumat mengenai kawasan dan tarikh matahari terbenam 3G di laman web / media sosial redONE kami.
Bilakah matahari terbenam 3G dijangka siap sepenuhnya?
3G Sunset dijangka dilakukan mengikut fasa di seluruh Malaysia dan akan siap pada 31 Disember 2021.
Jika saya tidak mahu menaik taraf peranti saya atau menaik taraf kad SIM saya, adakah saya boleh terus menggunakan 2G?
Ya, anda boleh terus menggunakan perkhidmatan 2G seperti suara dan SMS. Walau bagaimanapun, pengalaman data anda akan terjejas dengan ketara kerana kelajuan data 2G adalah rendah.
Bagaimanakah saya boleh menghubungi redONE untuk mendapatkan maklumat atau pertanyaan lanjut?
Untuk penjelasan lanjut, anda boleh menghubungi kami melalui Sembang Langsung kami atau menghantar mesej kepada kami di WhatsApp redONE di 011 5500 1909 atau hubungi talian RedONE Careline kami di 1909 (dari Nombor redONE) / 1300 11 0088 (dari nombor bukan redONE), setiap hari dari 9 pagi – 9 malam.
Jika saya tidak mahu menaik taraf atau bertukar kepada 4G selepas 3G terbenam, apakah yang akan berlaku kepada kontrak/pelan semasa saya?
Kontrak dan pelan semasa anda akan kekal sama. Walau bagaimanapun, anda akan mengalami penurunan dalam kualiti perkhidmatan data kerana anda hanya boleh menggunakan perkhidmatan pada rangkaian 2G.
Adakah terdapat sebarang gangguan perkhidmatan semasa dan selepas matahari terbenam 3G?
Matahari terbenam 3G akan menjadi lancar untuk semua pelanggan asalkan kedua-dua peranti dan kad SIM anda berkemampuan 4G.
Jika saya bertukar kepada peranti 4G dengan rangkaian 4G, apakah yang boleh saya harapkan berbanding rangkaian 3G?
Anda akan menikmati liputan rangkaian yang lebih baik dan kelajuan data yang lebih tinggi sebaik sahaja anda bertukar kepada rangkaian 4G redONE dengan peranti 4G.
Adakah pelaksanaan 3G Sunset hanya menjejaskan perkhidmatan/peranti berkaitan redONE?
Tidak. Matahari terbenam 3G adalah salah satu inisiatif yang dikenal pasti di bawah program Jalinan Digital Negara (JENDELA) dan semua penyedia perkhidmatan akan menutup rangkaian 3G mereka menjelang 31 Disember 2021.
Apakah perkhidmatan yang terjejas oleh pelaksanaan dan apakah maksud pemberhentian 3G kepada perniagaan saya?
Semua perkhidmatan berkaitan yang sedang berjalan atau dibawa oleh rangkaian 3G (iaitu, perkhidmatan suara, SMS dan data) akan terjejas.
Adakah terdapat keperluan untuk menukar peralatan? Jika ada, adakah kos akan ditanggung oleh Syarikat saya atau redONE?
Sebarang caj untuk tujuan penukaran peralatan akan ditanggung oleh perusahaan / syarikat masing-masing. Mengikut amalan M2M standard, redONE hanya menyediakan perkhidmatan sambungan.
Adakah sambungan 4G akan membawa sebarang perubahan ketara kepada perniagaan atau operasi saya? Bagaimana dan apakah jenis perubahan yang akan saya alami?
Anda akan menikmati liputan rangkaian yang lebih baik dan kelajuan data yang lebih tinggi sebaik sahaja anda bertukar kepada rangkaian 4G dengan peranti berkemampuan 4G.
Bagaimanakah redONE akan memberitahu dan membantu saya dengan pelaksanaan 3G Sunset?
Kami akan melibatkan diri dengan pelanggan korporat masing-masing melalui e-mel, dan pasukan sokongan kami.
Bilakah matahari terbenam 3G akan dilaksanakan? Dan bagaimanakah saya akan dimaklumkan untuk mengelakkan sebarang gangguan kepada operasi perniagaan saya?
Pengurus Akaun Perniagaan redONE anda akan memaklumkan anda tentang fasa terbenam 3G sepanjang tahun 2021.
Bilakah matahari terbenam 3G akan siap sepenuhnya?
3G Sunset akan dilakukan mengikut fasa di seluruh Malaysia dan akan siap pada 31 Disember 2021.
Adakah terdapat sebarang gangguan perkhidmatan semasa matahari terbenam 3G yang akan mengganggu operasi perniagaan saya?
Matahari terbenam 3G akan menjadi lancar untuk semua pelanggan asalkan kedua-dua peranti dan kad SIM anda berkemampuan 4G
Adakah terdapat pilihan lain untuk saya sebagai pemilik perniagaan jika saya tidak mahu berhijrah ke rangkaian 4G? (Cadangkan ini jika sandaran 2G diperlukan untuk pelanggan yang masih boleh berjalan pada 2G)
Jika anda tidak memilih untuk berhijrah ke rangkaian 4G redONE, maka satu-satunya rangkaian alternatif yang tersedia ialah rangkaian 2G redONE.
Bolehkah saya menggunakan SIM M2M sedia ada saya untuk melanggan M2M 4G LTE?
LTE disokong untuk 3G USIM sahaja. Untuk MCS, semua 3G adalah USIM. Jika anda melanggan jenis SIM lain, anda tidak akan dapat melanggan LTE. Kami menasihati anda untuk mengatur naik taraf SIM dan melanggan M2M 4G LTE. Walau bagaimanapun, bagi pelanggan yang melanggan SIM 2G dan ingin menaik taraf kepada LTE, mereka dikehendaki menukar SIM 2G mereka kepada USIM.
Bagaimanakah cara saya melanggan Mesin ke Mesin (M2M) 4G LTE?
Anda boleh melanggan perkhidmatan M2M kami melalui pasukan jualan langsung kami atau rakan kongsi jualan kami.
Apakah caj untuk melanggan M2M 4G LTE?
Caj mengikut dasar kutipan pembayaran pendaftaran redONE.
Adakah yang berlaku jika saya telah menambah M2M 4G LTE tetapi saya menggunakan peranti 4G LTE yang tidak mematuhi?
Anda boleh memilih untuk menggunakan peranti 4G LTE yang tidak patuh, tetapi ia akan beroperasi pada kelajuan 2G bergantung pada kawasan tersebut.
Kami faham bahawa orang (dan syarikat telekomunikasi) kadangkala membuat kesilapan. Kami akan berbesar hati untuk mendaftarkan anda. Apa yang kami minta ialah deposit bersamaan dengan had kredit yang anda minta.
MVNO ialah Operator Rangkaian Maya Mudah Alih. “Maya” bermaksud kami tidak mempunyai rangkaian mudah alih sendiri dan kami menggunakan kapasiti rangkaian pembekal lain (Celcom). Walau bagaimanapun, kami melakukan segala-galanya sendiri, seperti reka bentuk produk, perkhidmatan pelanggan, pengebilan, pemasaran dan lain-lain. Kami adalah syarikat yang agak baru dan memperkenalkan nama redONE pada tahun 2013.
Jika anda atau syarikat anda telah mendaftar untuk lebih daripada satu talian, jumlah minimum yang perlu dibayar (cth. RM8) akan digabungkan menjadi satu kumpulan yang boleh digunakan oleh semua talian di bawah akaun tersebut. Jika anda atau syarikat anda telah mendaftar untuk lebih daripada satu talian, jumlah minimum yang perlu dibayar (cth. RM8) akan digabungkan menjadi satu kumpulan yang boleh digunakan oleh semua talian di bawah akaun tersebut.
Tidak. Tidak seperti orang lain yang menguatkuasakan sekurang-kurangnya 5 atau 10 talian sebelum anda boleh menikmati faedah ini, kami membenarkan anda menyertai kami dari sekurang-kurangnya dua (2) talian di bawah akaun anda (jika terdapat hanya satu (1) talian, terdapat tiada siapa untuk berkongsi!).
Sila hantarkan e-mel kepada kami di info@redonemobile.com.my dengan pertanyaan anda dan wakil redONE akan menghubungi anda dengan cadangan secepat mungkin.
Selesaikan aduan anda di Forum Pengguna Malaysia (CFM) www.complaint.cfm.org.my
Hak Cipta © 2024 redONE Network Sdn Bhd 200301016674 (619094-D).
Hak cipta terpelihara.
Selesaikan aduan anda di Forum Pengguna Malaysia (CFM) www.complaint.cfm.org.my
Hak Cipta © 2024 redONE Network Sdn Bhd 200301016674 (619094-D). Hak cipta terpelihara.